[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

UP 844 schedule.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Built and designed in a joint effort between the Union Pacific and ALCO, the 844 and the rest of the FEF-3 class could safely handle 120 mph. On one occasion, one of the engines of the FEF-3 class pulled a 1,000-ton passenger train at a 100 mph. All FEF classes were considered by the Union Pacific to be capable of producing between 4,000 and 5,000 drawbar horsepower.

https://en.wikipedia.org/wiki/Union_Pacific_844

120 MPH is 200 km per uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je de 01 1075? Zeker een imposante verschijning met haar 2 meter hoge drijfwielen en de Neubaukessel!

Vanzelfsprekend zijn de US loc's veel groter, sterker en zwaarder, maar de omstandigheden zijn natuurlijk ook niet te vergelijken met "hier"...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat dit toch in het fototopic staat en Ibo het vast niet erg vindt :angel: ... Hier een plaatje van de SSN 01 1075 in actie bij Wierden op 20 juli 2013 met een extra trein van Westfalendampf aan de haak:

 

ssn01175sfoqc.jpg

 

Alle lof voor al die vrijwilligers die treinen, maar ook andere soorten industrieel erfgoed onder- en behouden zodat ook onze nakomelingen ervan kunnen leren en genieten! :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Terwijl ze origineel kolen als brand stof hadden rijden ze nu op olie. Gewoon omdat ze nergens geen kolen meer kunnen laden.

Zag deze toevallig onderweg en je ziet ze vaak ergens over t spoor staan, maar alleen t beton gedeelte, alles om ze te vullen en te gebruiken is er af gesloopt.

bwzk7g.jpg

 

Dus olie in de tender en water natuurlijk. Olie heeft veel meer energie dan kolen, dus kunnen ze er ook veel verder mee rijden.

xDHqbY.jpg

 

Als je goed kijkt zie je de klik nagels waar t schot zit. Voorin olie, achterin water.

q6ruiV.jpg

 

IWfpmq.jpg

 

Water verbruikt ie nog steeds heel veel, en er zit een extra 100 ton in de tweede tender. Ook zitten er verwarmings elementen in en geladen weegt t 180 ton.

jtjyti.jpg

 

Ze hadden maar een paar wagons bij. Voor de crew, onderdelen en om te slapen. Ze zijn een paar weken onderweg.

F6gP6d.jpg

 

Nog een foto waar ik t derde filmpje maakte. Sta er een 3 km vandaan.

aezIEX.jpg

 

En de brug aan t einde van t filmpje.

LlIjqz.jpg

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En het filmpje. Was aan de telefoon met vrienden in Gilze, konden ze t live mee luisteren. Om 12.15 moest ie daar stoppen, maar er kwam een gewoone trein langs. Die zullen wel voor rang krijgen, want die verdienen het geld natuurlijk.... Ook maar op de film gezet.

 

Water tanken ze bij een fire hydrant, die hier overal staan, en olie word met een truck gebracht.

Hoop dat t interesant was.

http://utahrails.net/pass/water-cars.php

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden