[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Merwedebrug bij Gorinchem afgesloten voor al het vrachtverkeer.


Domino

Vraag

Recommended Posts

  • 0

Je zal maar meerdere keren per dag over die brug moeten. Zoals in "mijn soort" werk heel gewoon is.

100 km op retourbasis omrijden ..........

Hoef je in elk geval niet 20x hetzelfde ritje te doen 😊😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klote inderdaad.. al heb ik de indruk dat de herstelmaatregelen  al op stapel staan en het niet zo lang zal duren als bij de Oosterburen..

 

Wel een 'mooie test' om te kijken of de brug nu file vrij is in de spits..Zo niet, ligt het niet aan de vrachtauto's.  ;)

 

95000 voertuigen per dag gemiddeld en "slechts"  18000 zijn vrachtwagen denk dat het dus wel meevalt. Anders zou het ook nog kunnen komen door de automobilisten die vanwege de breedte van de linker strook niet voorbij een vrachtwagen durven maar wel links blijven plakken.

 

Je zal maar meerdere keren per dag over die brug moeten. Zoals in "mijn soort" werk heel gewoon is.

100 km op retourbasis omrijden ..........

 

We hebben dus standplaats Werkendam en het gros van onze trailers staan bij de onze grootste opdrachtgever in Gorinchem alwaar wij per auto 1 of 2 keer per dag koppelen. 32 trucks x 50 km enkele rit extra en gemiddeld genomen 1 uur. Tel uit je winst (lees maar gerust verlies).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

95000 voertuigen per dag gemiddeld en "slechts"  18000 zijn vrachtwagen denk dat het dus wel meevalt. Anders zou het ook nog kunnen komen door de automobilisten die vanwege de breedte van de linker strook niet voorbij een vrachtwagen durven maar wel links blijven plakken.

 

 

We hebben dus standplaats Werkendam en het gros van onze trailers staan bij de onze grootste opdrachtgever in Gorinchem alwaar wij per auto 1 of 2 keer per dag koppelen. 32 trucks x 50 km enkele rit extra en gemiddeld genomen 1 uur. Tel uit je winst (lees maar gerust verlies).

 

 

laat ik daar nu vandaag vlakbij zijn geweest..... ik mocht van Gorinchem naar Oosterhout... 40 kilometer om....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het lijkt me dat de bedrijven toch extra rekenen, de klant betald extra dus t product word iets duurder, of de staat springt bij. Maar in beide gevallen betaald iedereen dus mee.

 

Toen ik in NL was reed ik er ook over en had echt gedacht dat daar wel een nieuwe brug zou zijn gebouwd, Dat was altijd een "bottle neck" toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ze gaan nu ook andere bruggen controleren.... jippie.....

 

http://nos.nl/artikel/2137244-flinke-boete-voor-vrachtwagen-die-toch-over-merwedebrug-rijdt.html

 

Moet zeggen dat ik deze richel wel behoorlijk vond altijd, zou het niet raar vinden als daardoor die scheuren zijn onstaan

https://goo.gl/maps/119c6Bfj3Dw

bewerkt door Domino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

 

We hebben dus standplaats Werkendam en het gros van onze trailers staan bij de onze grootste opdrachtgever in Gorinchem alwaar wij per auto 1 of 2 keer per dag koppelen. 32 trucks x 50 km enkele rit extra en gemiddeld genomen 1 uur. Tel uit je winst (lees maar gerust verlies).

 

Da wordt 32 maal verhuizen naar de andere kant van de sloot, en met de luxe mobiel op en neer :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

 

In Duitsland zijn al tal van bruggen als "marode", dus in een armoedige, zorgwekkende toestand bevonden. Het zou me niet verbazen als er nog een paar bruggen volgen waarbij ineens tekortkomingen ontdekt worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ze gaan nu ook andere bruggen controleren.... jippie.....

 

http://nos.nl/artikel/2137244-flinke-boete-voor-vrachtwagen-die-toch-over-merwedebrug-rijdt.html

 

Moet zeggen dat ik deze richel wel behoorlijk vond altijd, zou het niet raar vinden als daardoor die scheuren zijn onstaan

https://goo.gl/maps/119c6Bfj3Dw

bij die voegovergang liet ik de snelheid altijd teruglopen naar de 65km/u (of nog iets minder) met de Daf.

De 9tons vooras daarvan wist niet wat veercomfort was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

Maar nu blijkbaar wel.

 

Iedere vrachtwagenchauffeur die nu nog over de Merwedebrug rijdt, kan rekenen op een boete van 230 euro. Het was sinds vanmorgen al verboden voor vrachtverkeer om over de brug te rijden, maar die maatregel was nog niet officieel van kracht omdat er nog niet genoeg informatieborden over het verbod waren geplaatst.

 

http://nos.nl/artikel/2137244-flinke-boete-voor-vrachtwagen-die-toch-over-merwedebrug-rijdt.html

 

(Deze link was al eerder geplaatst)

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

(..)

 

We hebben dus standplaats Werkendam en het gros van onze trailers staan bij de onze grootste opdrachtgever in Gorinchem alwaar wij per auto 1 of 2 keer per dag koppelen. 32 trucks x 50 km enkele rit extra en gemiddeld genomen 1 uur. Tel uit je winst (lees maar gerust verlies).

 

Als dit zo specifiek is, heeft het bedrijf misschien wel kans op nadeelcompensatie.

 

Kunnen transportbedrijven schadevergoeding claimen?

In het geval dat een burger of bedrijf onevenredig wordt getroffen door een maatregel, heeft hij in beginsel recht op een tegemoetkoming in de schade. Zo’n tegemoetkoming wordt nadeelcompensatie genoemd. Uitgangspunt is echter dat nadeel ten gevolge van maatregelen of besluiten die in het algemeen belang worden genomen voor rekening van de benadeelden blijft. Alleen in uitzonderlijke gevallen is dat anders. Over een verzoek om nadeelcompensatie wordt beslist op grond van de Beleidsregel nadeelcompensatie Infrastructuur en Milieu 2014.

 

Heeft een verzoek om nadeelcompensatie kans van slagen?

Dat is niet op voorhand te zeggen. Dit hangt af van de mate waarin een transportbedrijf wordt getroffen door de afsluiting. Hierbij speelt een rol of het specifieke bedrijf afhankelijk is van de Merwedebrug en hoe hoog de kosten van omrijden zijn. Ook zal worden gekeken naar de duur van de afsluiting in relatie tot de duur van een gangbare afsluiting voor regulier onderhoud of reconstructiewerkzaamheden.

 

Bron: http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wegenoverzicht/A27/merwedebrug.aspx

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoewel de titel van dit topic al redelijk veel prijsgeeft geldt ook voor Domino: Niet alleen een link...

 

Ik was aan het werk en heb dan geen laptop of iets dergelijks bij me. Aangezien het nieuws net bekend was geworden, leek het mij belangrijker om het zo snel mogelijk te delen dan dat ik moeilijk moet gaan doen met knip en plakwerk op de telefoon terwijl ik daar ook geen tijd voor heb. Normaliter doe ik het wel netjes en knip en plak de eerste alinea, zoals je ook kan zien in mijn andere topics (die ik toch al niet vaak open). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden