[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

80% van vrachtwagenritten in Nederland met Euro 5/6


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Kijk eens naar de persberichten.

Waberer bestelt 1000 nieuwe trucks, Vos 300, een ander (Vlantana???) besteld 700 opleggers bij Krone. Denk je dat dat eigen financiering is?

Ga er maar vanuit als bedrijven geen eigen onderhoudsdienst heeft, het overgrote deel van het materiaal geleased is. Ongeacht het gebruiksdoel.

Vertegenwoordiger van een van de grootste grondverzet/wegenbouwmachine fabrikanten vertelde ons dat 95% van het verkochte materieel via leasemaatschappijen gaat. En dan is de leasemaatschappij van de fabrikant de grootste financier.

Ik weet niet of de door jouw benoemde bedrijven hun materieel zelf financieren.

Wat ik wel weet is dat een collega ondernemer in staat is om zijn 3 voertuigen elke 7 jaar te vervangen voor nieuwe exemplaren. Zonder financiering van derden uiteraard. Als een transportbedrijf dat kan in de kleine getallen, dan moet een groot bedrijf dat ook kunnen in de grote getallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij wilt het niet snappen, of wel?

 

Als je als internationaal transportbedrijf nu nog met materiaal van tien jaar of ouder werkt, dan gooi je geld weg.

 

Geef je dan je geld niet uit aan vernieuwing, dan gaat het minstens net zo hard de deur uit aan hogere toltarieven en aan onderhoudskosten.

 

Nogmaals: vernieuwen doet men niet uit luxe. Dat is pure noodzaak.

Die hogere toltarieven, dat geloof ik wel, maar die onderhoudskosten. Je kan heel wat onderhoudt plegen aan voertuigen voordat je de kosten van een nieuwe voertuig bijgehaald heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je op de Maasvlakte moet zijn ben je gauw klaar met een oude wagen. Max 7 jaar of Euro 6. Anders kom je er niet op. Dus noodzaak.

Klopt inderdaad, maar in dat geval wordt je door de wetgever min of meer gedwongen een nieuw voertuig te kopen. Van de andere kant, in de 10 jaar dat ik op de vrachtwagen rijdt ben ik er denk wel 1 keer geweest. Met een Euro5 voertuig, al was dat toentertijd het hipste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1,1miljoen.

 

 

De DAF van Tjoelker Fouragehandel uit het Groningse Leek is een onvermoeibare doorzetter. Bij de dertien jaar oude DAF 95 XF 380 staat inmiddels bijna 2 miljoen kilometer op de teller! En de truck is ‘still going strong’.

 

http://bigtruck.nl/nieuws/item/still-going-strong-na-2-miljoen-km

 

Kan nog even mee dus  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Scania is best wel moe, 1,1 miljoen kilometers in het zwaartansport kun je niet vergelijken met normaal transport.

Toch hebben jullie alleen maar rijwerk.....

Bij ons (altijd 50t)komen ook nog eens de compressoruren en die zijn niet echt bevorderlijk voor de motor (en voor brandstofverbruik).....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet of de door jouw benoemde bedrijven hun materieel zelf financieren.

Wat ik wel weet is dat een collega ondernemer in staat is om zijn 3 voertuigen elke 7 jaar te vervangen voor nieuwe exemplaren. Zonder financiering van derden uiteraard. Als een transportbedrijf dat kan in de kleine getallen, dan moet een groot bedrijf dat ook kunnen in de grote getallen.

Denk niet dat je dat kan vergelijken.

Jouw collega moet dus alle maanden geld opzij zetten en zo sparen voor een nieuwe auto. En dan al weten wat die dan gaat kosten. Maar misschien ligt zijn winstpercentage wel hoger?

En hij ruilt een 7 jaar oude auto in... zal weinig meer opbrengen.

Als je driehonderd auto's in een keer wilt kopen

Is leasen denk ik bijna logisch. Je hoeft niet te sparen. En je levert gecontroleerd onderhouden recente auto's in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn neef net zo. Auto gaat een jaar of 7 a 8 mee dan staat er 1 miljoen op, plus de draaiuren van de pto wat ze rekenen op de helft van de kilometers. Auto's met zulke opbouwen zijn niet te leasen. Ze rekenen elk jaar 1 auto, dit jaar 2. Volgend jaar zowiezo 1 en rond de bouwvak word bekeken of er volgend jaar nog 1 komt of dat ze wachten tot januari. En getrokken materiaal gaat mee zolang ze redelijkwijs door de keuring komen. Elke 2e auto worden ze gestript, gespoten en voorzien van nieuwe slangen van elektra, prefentief onderhoud. Remmen worden elke jaar voor de keuring vervangen, lagers opnieuw in het vet. Bij de garage zeggen ze wel, kan nog wel . Zoveel mogelijk risico uitsluiten. De oudste aanhanger was 38 jaar. De chassisbalken waren op dus moest ie weg, rijd nu in Rusland samen met een truck uit 2001. Die in 2008 weg ging met 8 ton. Chauffeur zegt dat er 1,5 op staat en ze nog geen gekke dingen hebben gehad naast normaal onderhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik dacht dat de bedrijven die autoos per 100 bestellen ten eerste wel een korting zullen krijgen. En dat er een terug koop overeen komst is. Dus na zoveel jaar krijgen ze een X bedrag terug als ze weer van t zelfde merk kopen.

 

Maar heb er zelf nog nooit 1 gekocht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk niet dat je dat kan vergelijken.

Jouw collega moet dus alle maanden geld opzij zetten en zo sparen voor een nieuwe auto. En dan al weten wat die dan gaat kosten. Maar misschien ligt zijn winstpercentage wel hoger?

En hij ruilt een 7 jaar oude auto in... zal weinig meer opbrengen.

Als je driehonderd auto's in een keer wilt kopen

Is leasen denk ik bijna logisch. Je hoeft niet te sparen. En je levert gecontroleerd onderhouden recente auto's in.

Die man zet inderdaad elke maand geld opzij voor een nieuwe auto, dat maakt zeker geen verschil. En wat de aanschaf prijs betreft, dat zal hij vast niet exact weten, maar van het bedrag waarvoor hij anders least zal hij aan het einde van de rit vast voldoende geld hebben gespaard om weer te kunnen kopen. Ik denk niet dat zijn winst zoveel hoger zal zijn dan bij andere transportbedrijven, maar ik denk wel dat zijn kosten lager zijn doordat hij de auto's koopt. 

 

Want of je het nou linksom of rechtsom doet, leasen kost altijd meer dan ineens afrekenen.

 

Als je 300 voertuigen kan kopen, dan zou je ook voor 300 voertuigen werk moeten hebben en daarmee ook voor 300 voertuigen moeten kunnen sparen. Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat de winst die een eigen rijder maakt bij een groot transportbedrijf gaat zitten in vastgoed en kantoor- en loodspersoneel. Want dat heeft die eigen rijder uiteindelijk allemaal niet, die doet dat werk immers allemaal zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden