[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen met suikerbieten gekanteld.


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid

In 2 km zit je echt wel aan de 80km/u

  

Halverweg ook wel al. Zelfs met zo'n CF...... :p

Dit zie je toch niet veel.....zag het van de week in duitsland ergens.....

 

 

België doen ze dat ook al

In Nederland wordt er ook beperkt mee geladen. Maar aangezien er hier meer aandacht wordt besteed aan het (schoon) rooien is het rendement van zo'n muis hier beperkt. De winst in tarra reductie is hier te beperkt om te gaan laden met zo'n dure machine, die ook niet alle tarra er uit zeeft. Dus is de fabriek moet er alsnog na gereinigd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik doe dit werk zo af en toe om een collega af te lossen. (3 chauffeurs per auto nodig, vanwege 24 uur aanvoer over 6 dagen) Vorig jaar maar eens de GoPro op de kipper bevestigd.

Kun je zien hoe zo'n kraan met die bieten gooit in vergelijking met die muis. Heb niet de volle 6 minuten opgenomen, maar voor een indruk wel genoeg.

bewerkt door Off-Roader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, die shovel is indrukwekkend om te zien. Of ze die buiten de campagne niet gebruiken weet ik niet.

Ligt me iets van bij dat ik hem eens heb gezien op hun loskade in Aduard.

Overigens gebruikt Gebr. Wever sinds enkele weken ook iets dergelijks om te laden. Bak zal geen 16 m3 zijn, maar is ook errug groot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt, uit nood gebruiken ze hem wel eens op de loskade Starkenberg in Aduard.

Maar het ding is eigenlijk te zwaar (30 - 33 ton) om van de verharding af te komen. Ze rijden er hoofdzakelijk het materiaal mee weg wat uit het schip komt. Om auto's te laden is hij eigenlijk ook te groot. Alleen opleggers wil nog redelijk lukken.

Ik kom er wel eens, maar een "gewone" shovel heeft je net zo snel gelade, met minder brandstofverbruik.

Gebr. Wever laden nu met een L90H

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moet het wel uit eerste hand zijn anders blijf er niet veel meer over..

 

Dit is geen werk uit 2e of 3e hand.....allemaal vaste transporteurs die elk jaar rijden.....Suikerunie heeft ook belang bij aanvoer zekerheid en betrouwbare vervoerders.Enkele grote vervoerders regelen het werk en moeten wel samen werken met anderen....een Post en Haveman zal nooit alle bieten alleen weg kunnen rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  En als je nu chartert voor zo een vaste transporteur??

 

Dat is bij deze ploeg ook het geval. Rijden charter voor Oldenburger.

 

Zo word er voor 'Hoogkerk' inderdaad wel veel in charter gereden. Oldenburger heeft charters, Koning & Drenth ook.

Wigchers niet, voor zover ik weet.

De bieten op de gekantelde vrachtwagen werden verladen in een "Oldenburger" rayon.

Wigchers heeft inderdaad alleen maar eigen wagens lopen bij alle bieten en aardappelploegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Wigchers heeft inderdaad alleen maar eigen wagens lopen bij alle bieten en aardappelploegen.

Aardappelen zijn ze kwijt. Ook daar is veel veranderd en elke verandering is geen verbetering. Misschien wel voor de AVEBE, niet voor de vervoerders.

Waren er daar voorheen nog veel kleintjes met 1 of 2 auto's, (die eigenlijk, zoals mijn vorige werkgever, in hun voortbestaan afhankelijk waren van die campagne) zijn daar nu nog een paar grotere van over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden