[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boze chauffeurs Nesselande Pakketservice blokkeren vrachtwagens


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Boze chauffeurs van het 2 weken geleden failliet verklaarde Nesselande Pakketservice blokkeren (voor de doorstart) gehuurde vrachtwagens omdat ze al weken zonder geld zitten en niet duidelijk is of en wanneer ze door het UWV betaald gaan krijgen.

 

Bron: Transport-Online  http://www.transport-online.nl/site/75808/boze-chauffeurs-nesselande-pakket-service-blokkeren-vrachtwagens-fotos/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik het dus even kort samenvat: Bedrijf gaat failliet, wordt overgenomen (want een doorstart na faillissement is gewoon een overname) en nu zijn de oud chauffeurs boos dat de overnemende partij geld heeft om auto's te huren?

 

Loon is i.d.d te krijgen bij het UWV. Als dat niet snel genoeg gebeurt lijkt het mij verstandiger om daar de poort te blokkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik het dus even kort samenvat: Bedrijf gaat failliet, wordt overgenomen (want een doorstart na faillissement is gewoon een overname) en nu zijn de oud chauffeurs boos dat de overnemende partij geld heeft om auto's te huren?

 

Loon is i.d.d te krijgen bij het UWV. Als dat niet snel genoeg gebeurt lijkt het mij verstandiger om daar de poort te blokkeren.

 

UWV neemt alleen maar de nabetaling van salaris over als er een officieel faillisement is waar een curator bij betrokken is !!!!

Is die curator er niet.....dan kun je de poorten bij het UWV blokkeren maar er zal geen salaris uitgekeerd worden. Helaas...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja is officieel failliet verklaard, maar er was ook een zusterbedrijf Baris Cargo dat de ritten heeft overgenomen. En ik weet het niet helemaal zeker maar ik meen dat idd de directie is aangebleven. Dus er speelt wat. De curator schijnt niet te weten wie bij welk bedrijf in dienst was

Zie ook http://www.rijnmond.nl/nieuws/147692/Boze-chauffeurs-blokkeren-vrachtwagens-na-ontslag

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..). De curator schijnt niet te weten wie bij welk bedrijf in dienst was

Zie ook http://www.rijnmond.nl/nieuws/147692/Boze-chauffeurs-blokkeren-vrachtwagens-na-ontslag

Sorry, ik lees op dat punt toch iets anders..

 

Daarnaast is het voor de uitkeringsinstatie niet duidelijk welke personeelsleden bij welke firma in dienst waren. Om duidelijkheid te scheppen, zodat iedereen zijn uitkering kan krijgen, heeft de eigenaar toegezegd dat hij ook het faillissement zal aanvragen voor zijn andere firma's. Na die belofte is de blokkade-actie opgeheven, zegt de curator.

 

Kortom, dat Baris zal dus ook failliet moeten. Ik denk dat de UWV wel wat kan doen.. maar inderdaad als er ergens wat palletjes in het computersysteem omgezet worden..

 

Sneu.. maar goed, er is toch een gebrek aan goede, ervaren, chauffeurs tegenwoordig?

Die mensen kunnen zo weer aan de slag, denk ik..

Meubel en wit/bruingoed sector krabbelt toch ook wel weer wat op.. mensen gaan weer wat meer verhuizen.. begrijp ik uit de media.. dat moet toch allemaal wel weer bezorgd worden.

 

:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

'Ook rest Nesselande failliet verklaren'

De eigenaar van Nesselande Logistics in Dordrecht heeft beloofd het faillissement voor de rest van het bedrijf aan te vragen, nu hij op aandrang van de politie in gesprek ging met zijn stakende werknemers.

Bron : AD

http://www.ad.nl/dordrecht/ook-rest-nesselande-failliet-verklaren~a6a644d9a/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dit is het zuurste van alles, de ZZper en de charter gaan altijd grof de teil in.

vaak en beroep op ZZP'ers, die vaak nog rekeningen van tienduizenden euro's uit hebben staan. Naar dat geld kunnen ze vermoedelijk fluiten.

Bij een faillessement heb je eigenlijk alleen maar verliezers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden