[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV vraagt 3% loonsverhoging voor nieuwe CAO


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat zijn "zeer ervaren chauffeurs"??

De niet vakbonds leden.

 

Want uit hun ervaring behoren ze te weten dat de bonden de afgelopen 25 jaar alles behalve de NL chauffeurs belangen hebben behartigd.

 

.

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier kun je lezen wat werkgeversorganisatie TLN inbrengt in de CAO onderhandelingen:

 

O.a. hoger basisloon en lagere overurentoeslag + loonsverhoging 1/7/2017 1.25% en 1/1/2018 1.25%

 

https://www.ttm.nl/wp-content/uploads/2016/10/Voorstellen-cao-2017-2018-TLN.pdf

 

De KNV CAO zou in zijn geheel komen te vervallen, zonder compensatie.

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier kun je lezen wat werkgeversorganisatie TLN inbrengt in de CAO onderhandelingen:

 

O.a. hoger basisloon en lagere overurentoeslag + loonsverhoging 1/7/2017 1.25% en 1/1/2018 1.25%

 

https://www.ttm.nl/wp-content/uploads/2016/10/Voorstellen-cao-2017-2018-TLN.pdf

 

De KNV CAO zou in zijn geheel komen te vervallen, zonder compensatie.

 

Als ik dat plan voor lagere overurentoeslag doorreken betekent het dat als 7 overuren of minder per week maakt je er niet op achteruit gaan, maar daarboven wel. Bij 10 overuren per week lever je ongeveer 0,25% in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gezien het fantastische bod van de werkgevers (totaal 5,85 procent in 2 jaar en daarvoor 15 procent overwerktoeslag inleveren), zal het wel enorm meevallen met dat chauffeurstekort.

Nee, met dit bod zullen er hordes met jongeren als vliegen op de stroop afkomen hoor :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zijn de antwoorden Reindert, daar ga je een loonsverhoging mee krijgen.

Ik zie het wel en steek niet mijn kop in het zand, als dit doorgaat, minder dan 30â„… extra voor een overuur neem ik dop 22 of 24 mee naar het werk, draai de moer van mijn stuur los en hang hem in de wilgen, ik ben er best een beetje klaar mee op deze manier.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zijn de antwoorden Reindert, daar ga je een loonsverhoging mee krijgen.

Ik zie het wel en steek niet mijn kop in het zand, als dit doorgaat, minder dan 30â„… extra voor een overuur neem ik dop 22 of 24 mee naar het werk, draai de moer van mijn stuur los en hang hem in de wilgen, ik ben er best een beetje klaar mee op deze manier.

Ik ook al een tijdje. Maar iets anders, maar wat ??
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik ook al een tijdje. Maar iets anders, maar wat ??

Tsja....

Het stuur aan de wilgen hangen staat bij mij nog steeds op nr 1.....

Maar ik heb wat anders gevonden, tis werk, stuurt een beetje, maar.....

WE hebben een CAO en de bazen houden zich daar netjes aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ze vinden jullie gewoon zon lekker stel domoren dat ze jullie voor voor het zoveelste jaar lekker naaien zmz maar ze hebben het echt goed met jullie voor hoor zolang je maar lid blijf en blijf lidmaatschap betalen

Zoals zo vaak gezegd, was iedereen maar lid en wilde iedereen maar als het nodig is actie voeren, maar wij willen alleen maar afgeven op anderen die het proberen zonder steun van degene die het aangaat.

 

Zonder steun kun je als bond weinig, dus wat ze er uit slepen is gewoon puur mazzel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Duitsland doen ze het beter. Dit jaar al 2,4%

http://bigtruck.nl/blog/item/cao-duitse-lonen-dit-jaar-al-24-omhoog

Bron: Bigtruck.nl

En deze dan: http://bigtruck.nl/blog/item/oost-europese-lonen-groeien-harder-dan-de-onze

 

Zelfs in het oosten groeit het loon harder, willen ze hier denk ik voor zorgen dat wij de nieuwe oostblokker worden in prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

c88f84f691b8dc30485d605698acf93c.jpg

Ik vermoed dat hier een klein rekenfoutje in zit. De 3,37% loonsverhoging is niet over de overuren meegerekend. Maar als dit voorstel zo door zou gaan krijg je straks natuurlijk 15% toeslag over het nieuwe uurloon. Bij 20 overuren in de week lever je dan 1,3% in. Als de toeslag geen 15 maar 19,5 (20)% zou zijn is het verschil weg.

Het zal wel een ontmoediging zijn om veel overuren te maken. Op zich prima, maar dan moet het basisloon verder omhoog. En als het in Duitsland kan zie ik geen reden waarom dat hier niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En deze dan: http://bigtruck.nl/blog/item/oost-europese-lonen-groeien-harder-dan-de-onze

Zelfs in het oosten groeit het loon harder, willen ze hier denk ik voor zorgen dat wij de nieuwe oostblokker worden in prijs.

Dat lijkt me niet zo raar, daar lopen ze qua salaris natuurlijk mijlenver achter. En alleen maar goed voor ons dat ze er veel bij krijgen, dan wordt het verschil kleiner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden