[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Zweden ontwerpen eerste vrachtwagen speciaal voor vrouwen en gehandicapten


Gast

Recommended Posts

De onderzoekers uit Zweeds bedrijf Vinova in samenwerking met Volvo werken aan een project van vrachtwagen geschikt voor vrouwen en gehandicapten. Het initiatief heeft de Zweedse regering rond 2,5 miljard kronen gekost (ong. 253 000 EUR).

 

https://transplace.eu/nl/articles/de-zweden-ontwerpen-eerste-vrachtwagen-speciaal-voor-vrouwen-en-gehandicapten-581a2957bc04fa4b468b96dd?utm_campaign=dodawanie_tresci&utm_source=dodanie_artykulu&utm_medium=artykul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit het artikel: "Het voertuig wordt speciaal voor vrouwen ontworpen – het besturen dient eenvoudiger te zijn..."

 

Is het niet zo, dat vrouwen gelijkwaardig zijn en alles net zo goed kunnen als mannen (en andersom natuurlijk ook: dat mannen alles kunnen wat vrouwen kunnen)? Dan is de insteek van die onderzoekers toch helemaal fout?

En zijn mannen geen toilet en douche nodig? Nu doe ik enkel dagwerk, maar voor langere ritten zouden eigen voorzieningen ideaal kunnen zijn! (geregeld toiletten onderweg gezien die te vies waren om aan te raken...)

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vrees dat of 2,5 miljard een nulletje teveel is geweest, of bij de euro's een nulletje te weinig.......

Deel het zweedse bedrag door 10 en je hebt globaal de euri prijs....

 

 

 

 

 

 

 

 

Heb die zweedse karren altijd al wijvenbakken gevonden LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uit het artikel: "Het voertuig wordt speciaal voor vrouwen ontworpen – het besturen dient eenvoudiger te zijn..."

Is het niet zo, dat vrouwen gelijkwaardig zijn en alles net zo goed kunnen als mannen (en andersom natuurlijk ook: dat mannen alles kunnen wat vrouwen kunnen)? Dan is de insteek van die onderzoekers toch helemaal fout?

En zijn mannen geen toilet en douche nodig? Nu doe ik enkel dagwerk, maar voor langere ritten zouden eigen voorzieningen ideaal kunnen zijn! (geregeld toiletten onderweg gezien die te vies waren om aan te raken...)

Eigenlijk is het een belediging voor vrouwen. Bij de feministen zal het stoom uit de oren komen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er was een paar jaar geleden sprake van dat  sanitaire voorzieningen in een truck met slaapcabine verplicht zouden worden, maar dat is toch maar weer uit een europese wet gehaald.

Jaren geleden was reed er bij HTO een vrouw met een M.A.N. waar achter haar stoel een chemisch toiletje zat, toen waren toiletten (dixi's) op het werk nog niet verplicht ( of er werd nog niet op gecontroleerd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er was een paar jaar geleden sprake van dat sanitaire voorzieningen in een truck met slaapcabine verplicht zouden worden, maar dat is toch maar weer uit een europese wet gehaald.

Jaren geleden was reed er bij HTO een vrouw met een M.A.N. waar achter haar stoel een chemisch toiletje zat, toen waren toiletten (dixi's) op het werk nog niet verplicht ( of er werd nog niet op gecontroleerd)

Die heeft toen toch ook nog met een verslag in truckstar gestaan, als ik me niet vergis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor... Kan ik eindelijk eens mijn eigen ontbijt op eten zonder dat zij al t vlees jat... :D

 

Paar weken terug had ik ontbijt ergens gehaald. Zij had 3 sausage patties. En natuurlijk aardappelen en alles er op en er aan.

Ik loop naar de koelkast, <8 seconden weg van de tafel denk ik, had ze mijn "chopped steak" soort hamburger, gejat EN op gegeten....... LOL  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je de auto goed (slim) opbouwt hoeft dat ook geen enkel probleem te zijn.

'S morgens er in zetten en alleen er weer uit als het pauze is of aan het eind van de dag.

Lastiger wordt het als je regelmatig er uit moet om bijvoorbeeld de boel schoon te maken. Maar dat is een kwestie van plannen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou me niet verbazen als daar subsidie voor gegeven wordt. En lijkt me ook prima. Beter investeren in aanpassing van de werkplek dan iemand thuis laten zitten met een uitkering.

Dat zal ongetwijfeld zo zijn en ik dacht dat je ook subsidie krijg om een mindervalide aan het werk te houden, waardoor het uurloon lager komt te liggen.

 

Maar die aanpassing van het voertuig zal toch niet volledig gesubsidieerd worden lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden