[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wie reed er ook weer bij Waberer?


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Vorig jaar hebben ze niet hard kunnen maken dat het oneerlijke concurrentie is en dat gaat ze dit jaar wel lukken? En dan dat walgelijke stukje 'het is de mannen hun enigste vakantie van het jaar', populistisch gelul van de bond of hebben ze dat zwart op wit.. Als dat echt zo zou zijn zou je als chauffeur na een jaar buffelen ver van huis niet meer terug gaan toch

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

..rijden alles weg voor een hongerloon.

 

Die stuurvasthouders bij Waberer hebben het niet zo slecht. Hongararen voor een Hongaars bedrijf betekend dus gewoon Hongaars loon. Maar laten zij nu wel even 15% loonsverhoging gekregen hebben dit jaar. Daar kunnen wij alleen maar van dromen.

 

Dit is even puur het loon, de weekendrust in de auto, weken lang niet thuis zijn en de andere sociale problemen daargelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Ik lees in dat verhaal ook weer 'chauffeurs hier worden afgedankt' ..

 

Wel, in Nederland kunnen ze zo aan de slag,  getuige dit 'jubel' verhaal..

 

http://nos.nl/artikel/2149847-de-komende-jaren-veel-mensen-nodig-in-transportsector.html

 

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De dag dat ze eens wat meer gaan betalen laat nog lang op zich wachten.... Plus, toen ik in NL was waren alle super markten waar ik binnen kwam gewoon bevoorraad, zag geen lege schappen....

Ook de benzine stations hadden brandstof en de drogist had, wel, wat drogisten behoren te hebben.

En.... de bruine cafees hadden toch wel een 30 plus soorten bier... Je zou denken dat zoiets t eerste te lijden had onder een gebrek aan chauffeurs.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik las net in auto en transportwereld van vandaag: SLECHTSTE DERDE KWARTAAL OOIT IN TRANSPORT MARKET MONITOR.

De negenentwintigste editie van Transport Market Monitor (TMM) door Transport en Capgemini Consulting onthult dat transportprijzen gedaald zijn met 1,3 procent in het derde kwartaal van 2016, vergeleken met het tweede kwartaal. Andere opvallende resultaten uit het rapport zijn dat de prijsindex  daalde met 1,3 procent in het derde kwartaal van 2016 (index 95.1). In vergelijking met het indexniveau van vorig jaar, het derde kwartaal van 2015, is de prijsindex gedaald met 5.5 procent.

Erik van Dort van Capgemini merkt op: 2016 blijft een slecht jaar voor transportfirma's. In vergelijking met het tweede kwartaal, blijven de prijzen voor het transport, die in het derde kwartaal betaald werden, uitzonderlijk laag. Er was wel een stijging van de capaciteit.

Tot zover het verheugende bericht want het gaat zo goed in de transportsector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op zich wel logisch dat als er meer (over)capaciteit is, het prijsniveau onder druk staat en zal dalen..

 

Tja, misschien werd er in het tweede kwartaal wel, relatief, (te) veel betaald?

 

Blijft natuurlijk gewoon een economisch ding..  het kabinet en SCP zeggen wel dat de crisis voorbij is en dat er een helling van tig procent stijging te beklimmen is.. de gewone man of vrouw merkt er nog weinig van, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eigenlijk wordt er op Waberer geschoten omdat het een opvallende en grote vloot is terwijl ze op basis van prijs en omvang voornamelijk blokvrachten tussen  de verschillende Europese landen rijden.

De chauffeurs worden voornamelijk gestuurd vanuit Hongarije en  eigenlijk zijn zij dus redelijk legaal bezig. Dat ze nu die auto's hier laten staan is opvallend maar niet verkeerd.

 

Ik heb veel meer moeite met bedrijven als de Jost group, Essers, Transport Van Dijck  enz...in België die hun Slovaken, Roemenenn en Bulgaren continu binnenlands werk laten doen, gestuurd vanuit de vestiging in België, en die dus fout bezig zijn maar waarover je niemand hoort en deze worden daar ook niet op gekontroleerd. :zegtniets:

In Nederland zullen er ook best wel van die bedrijven zijn, er komen er hier op het forum genoeg voorbij waar het FNV een beetje boos op is ;) ( Farmtrans, Vanden Bosch...) , maar zolang het internationaal geregeld is met die 3 ritjes binnenland op 7 dagen en de chauffeur zijn orders krijgt vanuit Hongarije, Roemanië of waar dan ook, dan werkt hij binnen de wet.

 

Of die wet goed in elkaar zit is een heel ander verhaal, maar de Essers, Farmtrans ed zijn naar mijn idee veel erger  als bijvoorbeeld deze Waberer.

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Eigenlijk wordt er op Waberer geschoten omdat het een opvallende en grote vloot is terwijl ze op basis van prijs en omvang voornamelijk blokvrachten tussen  de verschillende Europese landen rijden.

De chauffeurs worden voornamelijk gestuurd vanuit Hongarije en  eigenlijk zijn zij dus redelijk legaal bezig. Dat ze nu die auto's hier laten staan is opvallend maar niet verkeerd.

 

Ik heb veel meer moeite met bedrijven als de Jost group, Essers, Transport Van Dijck  enz...in België die hun Slovaken, Roemenenn en Bulgaren continu binnenlands werk laten doen, gestuurd vanuit de vestiging in België, en die dus fout bezig zijn maar waarover je niemand hoort en deze worden daar ook niet op gekontroleerd. :zegtniets:

In Nederland zullen er ook best wel van die bedrijven zijn, er komen er hier op het forum genoeg voorbij waar het FNV een beetje boos op is ;) ( Farmtrans, Vanden Bosch...) , maar zolang het internationaal geregeld is met die 3 ritjes binnenland op 7 dagen en de chauffeur zijn orders krijgt vanuit Hongarije, Roemanië of waar dan ook, dan werkt hij binnen de wet.

 

Of die wet goed in elkaar zit is een heel ander verhaal, maar de Essers, Farmtrans ed zijn naar mijn idee veel erger  als bijvoorbeeld deze Waberer.

Om het betoog niet uit elkaar te halen, maar ff he-le-maal gequote (schrijf je dat zo??? :stom: )

Om niet te vergeten al die NEDERLANDSE bedrijven die hun NEDERLANDSE chauffeurs niet conform de CAO (die toch echt wettelijk verplicht is...) betalen....

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wees maar zeker dat Essers wettelijk werkt, dat ze de grenzen opzoeken lijkt mij normaal.

Maar het is ook een beetje mode momenteel om anti Essers te zijn.

En er is daar nooit sprake geweest van contracten in Malta of andere half illegale betaalconstructies.

Belgische auto is belgisch contract volgens cao,

En daar zitten enkel westeuropese chauffeurs op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klik soms ook wel ff die warberer ongelukken fb pagina aan , beetje schade kijken , maar als je die commentaren een beetje leest , en je klikt op een van zo'n commentator zijn profiel aan , van wat voor een figuur is dat dan wel niet , valt mij vaak op dat 9 van de 10 een LBO achtergrond heeft , tja

bewerkt door suggs73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gelukkig heb ik LTS opleiding... Metaal nog wel. Nooit geen fluit mee gedaan. Overgens heeft Wil Versteinen ook alleen LTS opleiding gedaan.....

 

Je moet toch wel bekennen Pierre dat ook jij niet blij word van al die oost europeese bedrijven die toch echt nooit naar t thuis land rijden, wettelijk of niet.... Stel dat je buurman altijd t randje van de wet op zoekt door bv. s'avonds heel harde muziek te draaien tot 11 uur... Daar word je ook gestoord van terwijl hij t mag van de wet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ja, volgens mij is de manier zoals Waberer's het doet ongeveer wel dát wat de hoge heren, destijds in Maastricht, wel voor ogen hadden.

Eén  gemeenschappelijke markt.. één grote taart en daar kan ieder lid een stukje van snoepen..

 

Nou, Waberer doet dat dus met blokvrachten.. en de auto's rijden de hele taart over.. maar komen bijna nooit bij het centrale middenpunt in de kern.. Is niet nodig, door de opzet van het systeem..

 

Hetzelfde zie ik ook in het autotransport.. Fabrikanten kiezen voor één partij en die rijden door heel Europa de auto's voor hun weg. Zoals Eddy Stobbart nu doet..

Ik bedoel, een Broekman of een Gefco zie ik in NL niet meer....

 

Wat te denken van Bolk uit Almelo? Ik zag laatst een paar auto's van hun in Utrecht bij het centraal station.. de kraan voor de Moreelse brug ophalen. Waren auto's met Frans kenteken.

Kennelijk kon de vestiging in Almelo dit niet?

Er zal vast een plausibele reden voor zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hetzelfde zie ik ook in het autotransport.. Fabrikanten kiezen voor één partij en die rijden door heel Europa de auto's voor hun weg. Zoals Eddy Stobbart nu doet..

Ik bedoel, een Broekman of een Gefco zie ik in NL niet meer....

Gefco zit in Oosterhout, hebben nog wel stuk of wat auto transporters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 maar zolang het internationaal geregeld is met die 3 ritjes binnenland op 7 dagen en de chauffeur zijn orders krijgt vanuit Hongarije, Roemanië of waar dan ook, dan werkt hij binnen de wet.

 

 

 7 dagen na lossing van een internationale rit hé,als hij na 3 ritten op 3 dagen weer s,avonds de grens overgaat naar Belgié of Duitsland,en daar weer laad voor NL,gaat er weer een nieuwe periode van 7 dagen in,zodra hij deze internationale rit gelost heeft

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32009R1072&from=NL  ( art 8 )

 

En nergens staat in de wet dat hij vanuit Hongarije ,Roemenie of waar dan ook aangestuurd moet worden.Ér staat slechts dat de transportmanager zijn woonplaats in de gemeenschap( EU) moet hebben,een Portugees die in Nederland woont kan perfect de manager zijn van een bedrijf in Roemenië.

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32009R1071&from=NL (  Art 4)

 

Wij,in Nederland hebben de mazzel dat we de grootste industrie terreinen en havens van Europa op ons grondgebied hebben,evenals de Belgen en de Duitsers,maar de pech dat deze gebieden doorkruist worden door grenzen,die men even over kan wippen om weer cabotage mogelijk te maken.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ach joh met al die regeltjes word het beroep van int chauffeur gewoon de nek omgedraaid en mogen we dadelijk echt blij zijn dat je nog gewoon werk heb als chauffeur zmz 

 

http://www.tbv-nl.nl/update/

 

http://www.eurotransport.de/news/lenk-und-ruhezeiten-die-provokation-6825676.html

Onbegrijpelijk,iedereen heeft er de mond over vol dat Oost Europeanen uitgebuit worden enzovoort,nu stuurt Waberer een zwik bussen naar zijn mensen om te zorgen dat ze de feestdagen thuis zijn,en omdat er traditioneel tussen kerst en oud en nieuw weinig te vervoeren is

En nu word hij uitgemaakt voor provocateur. :eek:  :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. Alleen de chauffeurs zullen nu wel een duidelijke instructie gekregen hebben hoe de tachograaf te bedienen bij aankomst)

 Das niet zo moeilijk;bij terugkomst bij de auto een half uur reistijd invullen en gaan met spul.

Laat die Belg in Battice maar bewijzen dat de chauffeur niet bij zijn broer in Koln of Maastricht geweest is. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden