[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat is jou km prijs als charter?


Ventie

Recommended Posts

  • Forumlid

Op basis gemiddeld 3.000 km per week ontvangt de ene € 0,87 per km (incl. tol) betaald, volgens de TLN Planner, resp. Google Maps, voor alléén de trekker en de ander krijgt € 0,98 (incl. tol) voor een trekker met tautliner per km.

 

Met z'n allen kunnen wij erom heen draaien en denken over de betaalde km prijs te moeten zwijgen.

 

Maar wat ontvang jij als eigen rijder?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

€ 8,25 per kilometer ?.....doe je goed  :ja:

Niet alle ritten worden per kilometer betaald. In het kippervervoer is bijvoorbeeld een uurtarief de standaard. Maar ook op de korte afstand wordt vaak een uurtarief gehanteerd. Ook een combinatie van uurtarief met kilometertarief komt voor, met name in de winkeldistributie. Maar al met al kun je stellen dat het vervoer geen vetpot is. Maar daar waren we het al over eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ligt er net aan wat voor werk je doet.

Heb je standaard trekker oplegger van €150000 of een auto gespecialeerd op je werk van €400000.

Reken dat die auto een miljoen moet draaien in 10 jaar. Die van €150000 kan makkelijker lading vinden dan die dure, dus moet je goed kijken en zorgen dat je lege kilometers bij de prijs in zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een zgn. eigen rijder, internationaal rijdende, met een trekker en een tautliner oplegger heeft een redelijk goed inkomen bij gemiddeld 3.100 km/wk (150.000 km/jr) en € 0,98 p/km (incl. maut en tol).

 

Ga nu niet reageren dat het aanmerkelijk beter kan. Indien je goed op de kosten let, heb je hiermee een goede boterham. Ook nog met heerlijk beleg.

bewerkt door Ventie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een zgn. eigen rijder, internationaal rijdende, met een trekker en een tautliner oplegger heeft een redelijk goed inkomen bij gemiddeld 3.100 km/wk (150.000 km/jr) en € 0,98 p/km (incl. maut en tol).

Das inderdaad een goed tarief, als he bedenkt wat een auto kost zo'n slordige €100.000 koop je een trailer erbij van zo'n €60.000 staat daar toch €160.000 euro op straat! Dan ga jij voor €0,98 cent de km rijden, met alle risico's voor jezelf zoals een klapband, pech of weet ik wat niet al. Dan durf jij nu te beweren dat dat een goed tarief is.... kom alsjeblieft even van die roze wolk af.

Om maar te bedenken dat een timmerman een hamer en een stel spijkers koopt en die komt voor gem €50 voorrijden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Das inderdaad een goed tarief, als he bedenkt wat een auto kost zo'n slordige €100.000 koop je een trailer erbij van zo'n €60.000 staat daar toch €160.000 euro op straat! Dan ga jij voor €0,98 cent de km rijden, met alle risico's voor jezelf zoals een klapband, pech of weet ik wat niet al. Dan durf jij nu te beweren dat dat een goed tarief is.... kom alsjeblieft even van die roze wolk af.

 

Ten eerste is een nieuwprijs van 4x2 trekker zeker géén 100.000. Beslist niet. Met een beetje toeten en bellen hooguit 95.000.

Ten tweede is de nieuwprijs van een Krone of Schmitz tautliner hooguit 28.000,-- en bijv. een Pacton hooguit € 42.000.

En dan zou ik op een roze wolk zitten. Kom op zeg. Meer heb ik niet betaald.

En ter afsluiting zal ik je vertellen dat ik daadwerkelijk een goed salaris heb. Anders gezegd, ik kan mijn hypotheek van onze nieuwe woning goed betalen.

Oh ja, dit zijn ervaring cijfers he

bewerkt door Ventie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Das inderdaad een goed tarief, als he bedenkt wat een auto kost zo'n slordige €100.000 koop je een trailer erbij van zo'n €60.000 staat daar toch €160.000 euro op straat! Dan ga jij voor €0,98 cent de km rijden, met alle risico's voor jezelf zoals een klapband, pech of weet ik wat niet al. Dan durf jij nu te beweren dat dat een goed tarief is.... kom alsjeblieft even van die roze wolk af.

Om maar te bedenken dat een timmerman een hamer en een stel spijkers koopt en die komt voor gem €50 voorrijden.....

Ho,ho, die heb ook nog een busje van 20.000 euro nodig om voor te kunnen rijden, en dan voor 50 euro mot die wel 20 km rijden hoor om bij jou voor de deur te staan om die paar spijkers ergens in te slaan, en dat voor een uurtarief van 40 euro ex BTW, tenminste dat koste de mijne, maar die rekende geen voorrijkosten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou was geen zzp'er hoor, gewoon een erkende nvob aannemer, hij liep ook aardig uit op de klus, koste niks meer als de aangenomen prijs, hij had 16 uur gerekend, 2 man 1 dag en ze zijn met 2 man bijna 2 dagen bezig geweest.

Volgend jaar komt de kwaster langs, die is per uur wat goedkoper, maar rekent wel een uurprijs met een max bedrag op het hele huis, dus is die sneller klaar ben ik goedkoper uit, doet die er langer over heeft hij pech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou was geen zzp'er hoor, gewoon een erkende nvob aannemer, hij liep ook aardig uit op de klus, koste niks meer als de aangenomen prijs, hij had 16 uur gerekend, 2 man 1 dag en ze zijn met 2 man bijna 2 dagen bezig geweest.

Volgend jaar komt de kwaster langs, die is per uur wat goedkoper, maar rekent wel een uurprijs met een max bedrag op het hele huis, dus is die sneller klaar ben ik goedkoper uit, doet die er langer over heeft hij pech.

nou reken maar dat het s'avonds klaar is hoor 😎😎 khoop dat ze geen water verf gebruiken 🤗🤗🤗🤗🤗 bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ten eerste is een nieuwprijs van 4x2 trekker zeker géén 100.000. Beslist niet. Met een beetje toeten en bellen hooguit 95.000.

Ten tweede is de nieuwprijs van een Krone of Schmitz tautliner hooguit 28.000,-- en bijv. een Pacton hooguit € 42.000.

En dan zou ik op een roze wolk zitten. Kom op zeg. Meer heb ik niet betaald.

En ter afsluiting zal ik je vertellen dat ik daadwerkelijk een goed salaris heb. Anders gezegd, ik kan mijn hypotheek van onze nieuwe woning goed betalen.

Oh ja, dit zijn ervaring cijfers he

Gewoon nieuwsgierig; hoelang ben je al eigenrijder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

.........., nou reken je rijk.  ;)

je heb helemaal gelijk Ger !

Ik moest laatst een offerte maken.........heb er mooi € 2,50 per km voor gerekend anders kom ik niet uit

Wat denk je ? ......klus niet gekregen. Gek he  ;)

 

In het transport zijn de marges gewoon 0,0

Het is geen vetpot en ja...als je een beetje pech jaar hebt met onderhoud en reparatie's....dan ga je snel verlies draaien

Dat los je op met een hoger tarief vragen.......maar dat gaat nou net niemand betalen aan je

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je niet verzekert bent en geen pensioenafdracht hebt en dan nog eens niet spaart voor de volgende auto, ja dan heb je gelijk  :bey:

dus die gaan er nog eens af, nou reken je rijk.  ;)

Alles verzekerd bij TVM, incl. AOV verzekering.

Mijn bedrijf is mijn pensioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wordt een karig pensioen dan...... :stom:

Ik koop nu een trekker van laten we zeggen 100.000. Over vijf jaar is deze afbetaald aan de bank resp. lease mij. Dan ruil je hem in voor ca. 30.000 op een nieuwprijs van dan 105.000/110.000. Op dat moment, dus over vijf jaar, heb jij op je trekker te financieren 75.000/80.000. 

Dus je af te betalen lease bedrag wordt dan al aanmerkelijk minder t.o.v. de eerste vijf jaar. Als jij dan weer over vijf jaar de tweede trekker opnieuw gaat inruilen zal deze wederom een waarde hebben van laten we zeggen 30.000,-- heb je nog maar 40.000 te financieren bij een derde trekker.

Hoezo bouw je dan géén pensioen op Murphy?

bewerkt door Ventie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden