[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat is jou km prijs als charter?


Ventie

Recommended Posts

  • Forumlid

dus jij denkt dat je met de waarde van de vijfjarige trekker ( €30 000) en missch.10 000 euro voor je oplegger en nog een beetje aow van Drees ,dat je het dan daarmee uit kunt zingen vanaf je 65/67 jaar tot je de pijp aan maarten geeft.

 

maar misschien begrijp/lees ik het wel verkeerd.

 

40.000 euro delen door 25 jaar als je 90 zou worden, en delen door 12 maanden is €133 pensioen per maand bruto he

bewerkt door jean
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dus jij denkt dat je met de waarde van de vijfjarige trekker ( €30 000) en missch.10 000 euro voor je oplegger en nog een beetje aow van Drees ,dat je het dan daarmee uit kunt zingen vanaf je 65/67 jaar tot je de pijp aan maarten geeft.

 

maar misschien begrijp/lees ik het wel verkeerd.

 

40.000 euro delen door 25 jaar als je 90 zou worden, en delen door 12 maanden is €133 pensioen per maand bruto he

Jean, ik kan nu een beetje sparen, dat leg ik al opzij. Zodra ik met de tweede of bijv. derde trekker bezig ben, zijn mijn maandelijkse financiële lasten toch veel minder omdat ik een trekker heb ingeruild. Dan kan ik toch maandelijks veel meer opzij zetten voor mijn pensioen. Een Krone, Kögel of Schmitz is na 10 jaar rijp voor de sloop. Die brengt niets op. Daar houd ik geen rekening mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dus jij denkt dat je met de waarde van de vijfjarige trekker ( €30 000) en missch.10 000 euro voor je oplegger en nog een beetje aow van Drees ,dat je het dan daarmee uit kunt zingen vanaf je 65/67 jaar tot je de pijp aan maarten geeft.

maar misschien begrijp/lees ik het wel verkeerd.

40.000 euro delen door 25 jaar als je 90 zou worden, en delen door 12 maanden is €133 pensioen per maand bruto he

nou jullie worden geen 90 hoor 🤗🤗
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is het zinnig om een eigen trailer te kopen? Voor de meeste opdrachtgevers zal koppelen toch beter uitkomen 

Een eigen oplegger ligt echt aan je opdrachtgever. Indien opdrachtgever daar de voorkeur aangeeft en jij ontvangt een redelijke km vergoeding voor je eigen trailer dan is het zeer zeker het overwegen waard. Het is per opdrachtgever heel verschillend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zal het 1 keer proberen....

Die 30.000 die je "overhoudt" is een mooi bedrag.

Maar dat is minder dan 1 jaarloon.

Op de bank zetten is leuk maar levert nagenoeg niets op.

Wil je een pensioen opbouwen, dien je dit tijdig te beginnen in een degelijk pensioenfonds te articiperen en dan een maandelijkse storting te doen.

1x per 5 jaar een bedrag weg zetten zet geen zoden aan de dijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal het 1 keer proberen....

Lees jij mijn reacties niet, of wil jij het niet begrijpen Murphy?

Ik schrijf heel duidelijk dat ik nu al elke maand iets opzij zet, na vijf jaar gebruik ik die 30.000 voor de inruil. Het verschil wat ik nu maandelijks opzij zet en wat ik dan maandelijks opzij zet, kan ik verhogen omdat mijn financieringslasten (aflossing) aanmerkelijk minder is geworden. Hoezo bouw ik dan geen pensioen op? 

Weet jij wel hoe het bedrijfseconomisch allemaal werkt?

bewerkt door Ventie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat geld dat je opzij zet, staat dat stoffig te worden op een gewone spaar rekening?

 

En door mijn reuma (jicht) in mijn tenen hoeft er niemand op te staan, heb zo al de hele dag pijn.......

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat geld dat je opzij zet, staat dat stoffig te worden op een gewone spaar rekening?

 

En door mijn reuma (jicht) in mijn tenen hoeft er niemand op te staan, heb zo al de hele dag pijn.......

Langzamerhand begin ik het te begrijpen dat dom lullen ook een tijdverdrijf blijkt te zijn.

De betekenis daarvan kun je hier lezen www.encyclo.nl/begrip/Tijdverdrijf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ventie,

Als jij open bent, vraag ik je een jaarverslag, na belasting hier te publiceren.

Eventueel een r V&W erbij, zodat we zelf kunnen zien dat JIJ een goed inkomen hebt.

 

Overigens, een beetje matigende commentaar zou je sieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ventie,

Als jij open bent, vraag ik je een jaarverslag, na belasting hier te publiceren.

Eventueel een r V&W erbij, zodat we zelf kunnen zien dat JIJ een goed inkomen hebt.

 

Overigens, een beetje matigende commentaar zou je sieren.

Dat gaan wij maar even niet doen. Je gelooft het maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zo jammer dit.

Jij blaat wat rond, wij trekken dat enigzins in twijfel en vragen wat meer, eventueel zelfs een bewijs en kom jij met zo'n opmerking.

 

 

Kereltje, ventie...

Ik hoop echt voor jou dat het allemaal goed gaat en blijft gaan met jouw bedrijf.

Ook hoop ik dat je een goed inkomen hebt en houdt.

Maar mijn ervaring leert dat kereltjes zoals jij het niet gaan halen in de grote mensen wereld.

Suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo jammer dit.

Jij blaat wat rond, wij trekken dat enigzins in twijfel en vragen wat meer, eventueel zelfs een bewijs en kom jij met zo'n opmerking.

Kereltje, ventie...

Ik hoop echt voor jou dat het allemaal goed gaat en blijft gaan met jouw bedrijf.

Ook hoop ik dat je een goed inkomen hebt en houdt.

Maar mijn ervaring leert dat kereltjes zoals jij het niet gaan halen in de grote mensen wereld.

Suc6!

laat iedereen gewoon in z'n waarde Murphy komt van zelf goed
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Ventie. Wat ga je doen als de zaken voorspoedig gaan, jij het werk zelf niet meer weggereden krijgt en charters knabbelen aan jouw marge..

2e trekker erbij kopen (plus bijbehorende loonkosten) waardoor je financieringskosten weer stijgen?

Het gaat nu bijna drie jaar zeer voorspoedig. Vanaf het begin gereden met een nieuwe trekker zonder daarop veel poeha te plaatsen, zoals luchthoorns, spuitwerk etc. Alleen het broodnodige erop geplaatst. Vanaf het begin betaald mijn opdrachtgever, waar overigens ca. 50 eigen rijders en bedrijven rijden, alles keurig op tijd binnen 3 weken na afloop van de werkweek. Mijn opdrachtgever heeft tot nu toe nog steeds géén betalingstermijn gehanteerd van meer dan 4 weken in de afgelopen (bijna) 3 jaar.

Het eerste jaar heb ik wel een huurtrailer gebruikt. Veel en veel te duur t.o.v. een eigen trailer die ik in het tweede jaar heb kunnen aanschaffen. Op de trailer heb ik wel alles wat ik nodig vond, echter géén reclame of bedrijfsnaam.

Andere charters knabbelen niet aan mijn km-prijs, want iedereen heeft hetzelfde en wordt op dezelfde wijze door opdrachtgever behandeld.

 

Van mij komt er nooit géén tweede trekker omdat ik dat niet wil en dan zondermeer aan mijn inkomen zal worden geknabbeld. Een tweede trekker is géén positieve bijdrage aan mijn inkomen.

bewerkt door Ventie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je wat dat betekent, ik denk dat die charters kunnen fluiten naar een heleboel centen, de betalingstermijnen van sommige bedrijven kennende denk ik aan ca 3 maanden  geen inkomen maar wel de uitgaven gehad.

Oké jou opdrachtgever betaal netjes elke maand, nou dan is het 3100 x 4 = 12400 km x 0,98 = 12.152 euro uit je pensioen potje  :rolleyes:

Dan ben je al charter niet helemaal goed bezig door 3 maanden op je centen te wachten.

Nu zit ik niet in die vervelende situatie, maar langer dan 8 weken gaat deze vent écht niet wachten op zijn centen.

Bij 8 weken zal ik retentierecht gaan toepassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals ik het nu lees heeft Ventie 1 opdrachtgever. Dat is leuk voor zolang het goed gaat maar wedden op 1 paard is nog nooit iemand beter van geworden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is juist. Als zgn. eigen rijder heb ik maar één opdrachtgever.

Ik denk dat ik daarin niet veel verschil met andere eigen rijders, met maar één auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals ik het nu lees heeft Ventie 1 opdrachtgever. Dat is leuk voor zolang het goed gaat maar wedden op 1 paard is nog nooit iemand beter van geworden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dit bedrijf werkt al sinds 1987 !!! met maar één opdrachtgever.

Bron: truckstar.nl/daf-247-bedrijvigheid

Blijkbaar is het zgn. wedden op één paard ook wel eens de goede keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal het 1 keer proberen....

Die 30.000 die je "overhoudt" is een mooi bedrag.

Maar dat is minder dan 1 jaarloon.

Op de bank zetten is leuk maar levert nagenoeg niets op.

Wil je een pensioen opbouwen, dien je dit tijdig te beginnen in een degelijk pensioenfonds te articiperen en dan een maandelijkse storting te doen.

1x per 5 jaar een bedrag weg zetten zet geen zoden aan de dijk...

 

Denk jij nu echt dat bijvoorbeeld een jongeman van nu, pak m beet 25 jaar oud; enig pensioen kan verwachten uit die zo 'degelijke pensioenfondsen'? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden