[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vanf hoeveel klanten op 1CMR


NederBelg

Recommended Posts

  • Forumlid

Ben ik dan ook nonchalant?

Ik schrijf al zeker vijf jaar geen enkele CMR meer.

Nee want heb geen idee hoe jij het doet Dolf. En aangezien jij veel in de containers zit kan het daar mogelijk anders geregeld zijn dan met het pallet werk van topicstarter.

Topicstarter geeft toch zelf aan dat hij weet wat de evt gevolgen kunnen zijn als het niet klopt,zorg dan dat het wel klopt en klim in de pen.

Dat bedoel ik met nonchalant

grt. Wesley

bewerkt door wesley 85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik werk zo met toestemming van werkgever natuurlijk maar ga morgen eens navragen waar zij dat gelezen heeft ik schrijf het liefst zo min mogelijk geen.Ik rij van Anterp naar Grobbedonk in 25min en dan moet ik laden om 6u en zo snel als mogelijk weer terug want doe er soms 1.5uur over om terug te geraken als ik dan ook nog 10CMR moet schrijven want geen bedrijfsstempel van afzender kunnen ze ook al moeilijk doen en een uurtje eerder gaan laden kan ook niet.ja het blijft een complex verhaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor verschillende klanten lossen niet. Ga jij, nadat je leeg bent, een aantal adressen laden om dat naar de zaak te brengen, dan is 1 verzamel CMR in orde, in heel Europa

Dat ben ik niet met je eens, alleen als je goederen van verschillende afzenders op één plaats laadt ( bijvoorbeeld bij eestukgoedboer) en ook weer op één plaats lost ( bij een ander stukgoedboer in het bestemmingsland) mag je één cmr hebben met een laadlijst.

Het voor of na traject dus van afzender naar je verzendstukgoedboer en vanaf de aankomststukgoedboer naar de uiteindelijke bestemming mag op welk eender document dan ook( Pakbon,AVC )

 

Maar laadt je zelf op verschillende adressen dien je bij elk adres een volledig ingevulde CMR te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben er een aantal keer geweest maar dat is al weer een jaar of tien geleden. Nu rij ik voornamelijk Duitsland, Engeland, Belgie en een beetje Frankrijk. Als ik op ga met een stuk of 6 adressen heb ik ook daadwerkelijk 6 cmr's bij mij. Als ik dan op de dag dat ik leeg ben ook weer ga terug laden dan gebruik ik 1 verzamel CMR. Ik vul netjes het aantal pallets/eenheden in en daarachter het referentienummer dat op de pakbonnen staat. Alles gaat eerst naar de zaak waar het weer overgeladen wordt. Dit is toegestaan en wordt ook zo geeist door mijn werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik werk zo met toestemming van werkgever natuurlijk maar ga morgen eens navragen waar zij dat gelezen heeft ik schrijf het liefst zo min mogelijk geen.Ik rij van Anterp naar Grobbedonk in 25min en dan moet ik laden om 6u en zo snel als mogelijk weer terug want doe er soms 1.5uur over om terug te geraken als ik dan ook nog 10CMR moet schrijven want geen bedrijfsstempel van afzender kunnen ze ook al moeilijk doen en een uurtje eerder gaan laden kan ook niet.ja het blijft een complex verhaal

 

Help me ff. Je rijd met belgisch kenteken, laad in België en lost in België dan is een vrachtbrief (in NL een AVC) toch voldoende?

 

En wat bovenstaande uitleg aan gaat, denk je dat er ook maar 1 agent of andere bekeurende instantie boodschap heeft aan jou uitleg? Anderzijds, beetje doorpennen en 10x een cmr invullen moet toch lukken in 20 min? En je klanten verhuizen in 20 minuten denk je? Als je s'morgens al met zulke stress moet beginnen aan je rit............... tjuuuuuuuuuu........ :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je naar deze site gaat:

 

http://www.cmr-vrachtbrief.nl/Default.aspx?pg=2

 

Kun je een PDF je downloaden met de integrale tekst van het CMR verdrag.

 

Als je dan kijkt naar art 5.2 staat daar het volgende:

 

2. Wanneer de te vervoeren goederen moeten worden geladen in verschillende voertuigen of wanneer het verschillende soorten goederen of afzonderlijke partijen betreft, heeft de afzender of de vervoerder het recht om te eisen, dat er evenzoveel vrachtbrieven worden opgemaakt als er voertuigen moeten worden gebruikt of als er soorten of partijen goederen zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zou zeggen probeer het eens bij de douane in Chiaso.....1 cmr en zet erop samelguht.......durf haast te wedden dat je tegen de ramp aan kunt aldaar en je wat uit te leggen hebt

Dat is toch wat genuanceerder, :D "Vroegâhh"moest je rekeningen hebben om een exportdocument te kunnen maken,tegenwoordig is de Italiaanse douane tevreden met een CMR ,althans als het een transitdocument voor Zwitserland betreft,voor export buiten de EU moet je nog steeds een rekening hebben.

De CMR is alleen voor de goederen te "identificeren"maar als er alleen" stukgoed" of "algemene goederen"opstaat is dat nietszeggend.

Met een stapel "bolle de accompagnamento"of een CMR met een begeleidende laadlijst zijn ze dik tevreden.

DE douane dan hé,onderweg zul je voor de politie of het ministerie toch voor iedere klant een CMR moeten hebben of een CMR met bijgevoegde laadlijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden