[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Koops Transport te Almere helaas óók onderuit


Recommended Posts

  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat wordt dan helaas achteraan sluiten ben ik bang voor SPL .

 

Nou, denk dat men niet voor niks belde... want zoals ik het lees heeft SPL geen factuur áán Koops gestuurd.. maar had SPL er één moeten ontvangen van Koops.

Volgens mij zal een curator, als één van de eerste acties, proberen zoveel mogelijk geld binnen te harken waar dat nog kan.. Een uitstaande debiteurenlijst (dwingend) nabellen ligt dan wel voor de hand. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dan zal de curator (het advocatenkantoor) dat moeten doen en niet de faillietverklaarde onderneming.

Die bestaat immers niet meer, althans het is niet meer handelsbevoegd.......

 

Het bedrijf wordt 'in de lucht' gehouden met het oog op een doorstart. Bedrijf mag zelfstandig niet handelen, inderdaad. Wel in opdracht van een curator,  volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, denk dat men niet voor niks belde...

Ik refereerde dan ook naar SPL zijn opmerking over het feit dat hij ook een 2 openstaande factuur had richting Koops en niet over de factuur die hij moest betalen.

En helaas je mag in geval van een faillissement geen facturen met elkaar verrekenen. Dus jij moet je schuld aan het faillietebedrijf voldoen, terwijl jij voor je eigen openstaande factuur alleen bij de belastingdienst de b.t.w. terug kunt vorderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het bedrijf wordt 'in de lucht' gehouden met het oog op een doorstart. Bedrijf mag zelfstandig niet handelen, inderdaad. Wel in opdracht van een curator, volgens mij.

Klopt deels wat je hier schrijft. Het bedrijf mag niks zelfstandig besluiten. De curator is de baas vanaf het moment dat deze door de rechtbank is aangesteld als bewindvoerder. Alles gaat dus via het kantoor van de curator. En dat geeft nog al eens wat frustraties, wederzijds.

Maar het bedrijf bestaat formeel niet meer vanaf dat zelfde moment. Als het bedrijf doorstart, dan zijn formeel alle banden met het failliete bedrijf verbroken. Ongeacht hoe het doorstart, het "nieuwe" bedrijf heeft geen verplichtingen meer aan gedane zaken van het failliet verklaarde bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mij lijkt, dat als jij nooit geen factuur hebt gehad, er ook geen schuldeiser (curator) is........

 

groeten martje

 

Gaat niet op Martje. Als er een getekende opdrachtbon (door SPL) is er ook een factuur. Dat die door tante Post niet (of foutief) bezorgd is, ontslaat een debiteur niet van zijn betalingsverplichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden