[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

En maar zeuren over Oost-Europese bedrijven en chauffeurs


Ventie

Recommended Posts

  • Forumlid

Er is een grote groep chauffeurs die een mening vormt over transportbedrijven welke overtredingen begaan. Ieder internationaal opererend transportbedrijf verricht intracommunautair vervoer om het zgn. “leeg” rijden te voorkomen. Er zijn tientallen Nederlandse transportbedrijven met een vestiging in een Oost-Europees land welke de daar geregistreerde voertuigen transporten laten verrichten van Nederland naar Frankrijk, van Frankrijk naar Spanje, van Spanje naar Duitsland en van Duitsland naar Italië om maar wat voorbeelden te noemen. Logisch gezien plannen de meeste transportbedrijven hun Oost-Europese voertuigen, resp. chauffeurs, zelfs vanuit Nederland!!

 

En wij ……………. zielige zeurende chauffeurs klagen dat soort bedrijven aan de hoogste boom terwijl het ieder Nederlands bedrijf maar al te graag doet.  

25 jaar geleden klaagden wij over de goedkope Spaanse en Portugese chauffeurs toen deze bij de EU werden aangesloten. Gelukkig waren toen de social media mogelijkheden nog niet zo uitgebreid als nu. Maar wie hoor je nu nog over deze Spaanse of Portugese chauffeurs? Niemand!!

 

Over 25 jaar is het de normaalste zaak van de wereld dat de Nederlandse transportbedrijven werken met Oost-Europese chauffeurs.

Met z'n allen zullen wij niet zo bekrompen moeten denken, maar Europees!!

 

Man, man, (vrouw, vrouw) kijk ook eens goed in je eigen spiegel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over 25 jaar is het de normaalste zaak van de wereld dat de Nederlandse transportbedrijven werken met Oost-Europese chauffeurs.

Met z'n allen zullen wij niet zo bekrompen moeten denken, maar Europees!!

 

Man, man, (vrouw, vrouw) kijk ook eens goed in je eigen spiegel.

 

En wat voor werk moeten de Nederlanders die nu chauffeur zijn dan gaan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

En wij ……………. zielige zeurende chauffeurs klagen dat soort bedrijven aan de hoogste boom terwijl het ieder Nederlands bedrijf maar al te graag doet.  

25 jaar geleden klaagden wij over de goedkope Spaanse en Portugese chauffeurs toen deze bij de EU werden aangesloten. Gelukkig waren toen de social media mogelijkheden nog niet zo uitgebreid als nu. Maar wie hoor je nu nog over deze Spaanse of Portugese chauffeurs? Niemand!!

 

 

ja we zijn net Nederlanders wat moeten we anders :D  :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

25 jaar geleden kwamen de Spanjaarden met hun oude Pesasso's hier rijden, dank zij Europese subsidie konden ze moderne auto's kopen en wat zijn ze er uiteindelijk mee opgeschoten. Voor Portugal is het een zelfde verhaal Europa heeft deze landen vooral armoede en werkloosheid gebracht.

Ik weet niet wat jij in de spiegel ziet, maar ik zie nog steeds geen Oostblokker in de spiegel. Trouwens wat heb jij 25 jaar geleden gedaan, voor je collega's opgekomen of net als nu een slap verhaal opgehangen, of werk je nu voor Europa en kan je ook je zakken vullen met een riant salaris en een buiten proportionele onkosten vergoeding?????

Nederlandse bedrijven werken inderdaad steeds meer met Oost Europees chauffeurs en klagen nog steeds steen en been over het rendement van het bedrijf. Europa heeft vooral veel voordeel gebracht tel je zegeningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wat voor werk moeten de Nederlanders die nu chauffeur zijn dan gaan doen?

Het aanwas van, zeg maar Nederlandse, chauffeurs is onvoldoende. Dat is nu langzamerhand wel overduidelijk of niet?

Wij zijn een transporterende natie. Om Nederlandse bedrijven een positief financieel rendement te kunnen laten halen zullen de Nederlandse bedrijven moeten overstappen naar buitenlandse, ook nog goedkopere, Oost-Europese chauffeurs. Want wij Nederlandse chauffeurs willen géén weekend meer weg, wij willen allemaal loonschaal E6 en 's avonds bij moeder de vrouw aan tafel zitten. Het is voor geen enkel internationaal opererend transportbedrijf mogelijk om in het weekend zijn auto's thuis te hebben, naar huis te plannen of niet te laten rijden. Ieder uur zal beut moeten worden!!

bewerkt door Ventie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

25 jaar geleden kwamen de Spanjaarden met hun oude Pesasso's hier rijden, dank zij Europese subsidie konden ze moderne auto's kopen en wat zijn ze er uiteindelijk mee opgeschoten. Voor Portugal is het een zelfde verhaal Europa heeft deze landen vooral armoede en werkloosheid gebracht.

Ik weet niet wat jij in de spiegel ziet, maar ik zie nog steeds geen Oostblokker in de spiegel. Trouwens wat heb jij 25 jaar geleden gedaan, voor je collega's opgekomen of net als nu een slap verhaal opgehangen, of werk je nu voor Europa en kan je ook je zakken vullen met een riant salaris en een buiten proportionele onkosten vergoeding?????

Nederlandse bedrijven werken inderdaad steeds meer met Oost Europees chauffeurs en klagen nog steeds steen en been over het rendement van het bedrijf. Europa heeft vooral veel voordeel gebracht tel je zegeningen.

Ten eerste zijn de Pegaso's inmiddels o.a. vervangen door een Nederlands product, nl. DAF. Dankzij Europese subsidies kunnen nu Oost Europese bedrijven splinternieuw materieel op de weg zetten.Door toetreding zijn landen als Spanje en Portugal aanmerkelijk financieel sterker tevoorschijn gekomen.Kijk alleen maar eens naar hun infrastructuur. Wij fluiten nu over goed geasfalteerde wegen naar Valencia, resp. Lissabon. Dat zullen wij over 25 jaar ook kunnen doen naar Galati of bijv. Tallinn. Onze export is door Europa aanmerkelijk gegroeid, alleen wij hebben hier in Nederland onvoldoende capaciteit rollend materieel en chauffeurs.

bewerkt door Ventie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aanwas van, zeg maar Nederlandse, chauffeurs is onvoldoende. Dat is nu langzamerhand wel overduidelijk of niet?

Wij zijn een transporterende natie. Om Nederlandse bedrijven een positief financieel rendement te kunnen laten halen zullen de Nederlandse bedrijven moeten overstappen naar buitenlandse, ook nog goedkopere, Oost-Europese chauffeurs. Want wij Nederlandse chauffeurs willen géén weekend meer weg, wij willen allemaal loonschaal E6 en 's avonds bij moeder de vrouw aan tafel zitten. Het is voor geen enkel internationaal opererend transportbedrijf mogelijk om in het weekend zijn auto's thuis te hebben, naar huis te plannen of niet te laten rijden. Ieder uur zal beut moeten worden!!

 

Wij zijn een transporterende natie en om rendement te behalen moeten we wel overstappen op goedkope buitenlandse chauffeurs? OK, dan vraag ik me af waarom tal van bedrijven het wél kan met Nederlandse chauffeurs en anderen niet.

 

En ik wil best discussiëren hoor, maar als je stelt dat de chauffeurs die 's avonds thuis aan tafel willen zitten tegelijk ook E6 eisen, heb ik moeite om je serieus te nemen... :stom:

 

 

Ten eerste zijn de Pegaso's inmiddels o.a. vervangen door een Nederlands product, nl. DAF. Dankzij Europese subsidies kunnen nu Oost Europese bedrijven splinternieuw materieel op de weg zetten.Door toetreding zijn landen als Spanje en Portugal aanmerkelijk financieel sterker tevoorschijn gekomen.Kijk alleen maar eens naar hun infrastructuur. Wij fluiten nu over goed geasfalteerde wegen naar Valencia, resp. Lissabon. Dat zullen wij over 25 jaar ook kunnen doen naar Galati of bijv. Tallinn. Onze export is door Europa aanmerkelijk gegroeid, alleen wij hebben hier in Nederland onvoldoende capaciteit rollend materieel en chauffeurs.

 

Lees het nog eens na en vraag je af, waar de Europese subsidies vandaan komen lees?

Het is geweldig dat andere landen door onze afdracht aan de EU sterker worden en nieuw materieel op de weg kunnen zetten om ons in ons eigen land uit de markt te drukken... Stank voor dank zou ik dat noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij zijn een transporterende natie en om rendement te behalen moeten we wel overstappen op goedkope buitenlandse chauffeurs? OK, dan vraag ik me af waarom tal van bedrijven het wél kan met Nederlandse chauffeurs en anderen niet.

 

En ik wil best discussiëren hoor, maar als je stelt dat de chauffeurs die 's avonds thuis aan tafel willen zitten tegelijk ook E6 eisen, heb ik moeite om je serieus te nemen... :stom:

Nederlandse bedrijven vervoeren nagenoeg géén FTL ladingen meer uit In Europa. Daar zijn de Nederlandse chauffeurs te duur voor. 

Het is niet mogelijk alle Nederlandse transportbedrijven met elkaar te vergelijken. Dat is appels met peren vergelijken.

 

Natuurlijk weet ik ook wel dat geen enkele chauffeur 's avonds aan de keukentafel kan zitten met een loonschaal E6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lees het nog eens na en vraag je af, waar de Europese subsidies vandaan komen lees?

Het is geweldig dat andere landen door onze afdracht aan de EU sterker worden en nieuw materieel op de weg kunnen zetten om ons in ons eigen land uit de markt te drukken... Stank voor dank zou ik dat noemen.

Het is logisch dat Nederlandse bedrijven trachten te overleven met goedkopere Oost-Europese chauffeurs omdat de benodigde winstmarge anders veel en veel te laag is. Daarnaast speelt het probleem nu met zich mee dat wij in Nederland onvoldoende chauffeurs hebben. Transporterend Nederland kan niet meer zonder buitenlandse (Oost-Europese) hulp (chauffeurs) om hun goederen te kunnen vervoeren. Dus géén stank voor dank, wij hebben hun als leidende transporterende Europese natie keihard nodig.

bewerkt door Ventie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zou ook kunnen stellen dat we in Nederland onvoldoende chauffeurs hebben, omdat het salaris simpelweg te slecht is.

En er daarom onvoldoende aanwas is vanuit de jongere generatie (en ze hebben groot gelijk)

Ik ken mensen in mijn omgeving, die ook regelmatig weekenden weg zijn (bijv installatie en onderhoud van verpakkingslijnen in het buitenland)

En daar dik voor betaald worden en lekker in een hotelletje zitten, en het daarom ook geen probleem vinden om weekenden te werken.

 

Maar de Nederlandse chauffeur moet dat schijnbaar allemaal voor een appel en een ei doen.

Vind je het gek dat ze dan zeggen:  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Te weinig verdienen? Voor iemand zonder een gewone opleiding (heb mijn ce en c95, nooit het diploma gehaald) vind ik dat ik prima verdien! Vergelijk ons loon eens met dat van een ander ongeschoold beroep, dan steken we daar met kop en schouders bovenuit! Ik verdien momenteel zelfs meer als een gemiddelde net afgestudeerde hbo'er! Het verschil is wel dat ik vanaf zondag tot en met do/vr/za weg ben. Denk dus dat het niet zozeer aan het loon ligt, meer aan het constant weg zijn. Dat is tenminste wel wat ik hoor van mensen van mijn generatie (jaren 80-90).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Te weinig verdienen?

Vergelijk ons loon eens met dat van een ander ongeschoold beroep, dan steken we daar met kop en schouders bovenuit! Ik verdien momenteel zelfs meer als een gemiddelde net afgestudeerde hbo'er! Het verschil is wel dat ik vanaf zondag tot en met do/vr/za weg ben.

Je verdient dan wel meer als een HBO-er, maar jij hebt dan wel de uren gewerkt die normaal gelden voor anderhalve tot twee volwaardige arbeidskrachten.

Ga dat eens terug rekenen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is logisch dat Nederlandse bedrijven trachten te overleven met goedkopere Oost-Europese chauffeurs omdat de benodigde winstmarge anders veel en veel te laag is. Daarnaast speelt het probleem nu met zich mee dat wij in Nederland onvoldoende chauffeurs hebben. Transporterend Nederland kan niet meer zonder buitenlandse (Oost-Europese) hulp (chauffeurs) om hun goederen te kunnen vervoeren. Dus géén stank voor dank, wij hebben hun als leidende transporterende Europese natie keihard nodig.

De jeugd wordt tegenwoordig een stukje slimmer gemaakt op school en die gaan als ze zich er eens goed in verdiepen  echt geen chauffeur worden, denk ik tenminste

heb er hier ook twee rondlopen ( nog op school) en die zeggen pap je bent knettergek en eigenlijk hebben ze nog gelijk ook gelukkig ga ik met plezier werken maar de tijd dat ik terug wil naar de 50 uurtjes komt toch steeds korter bij.....

 

groeten martje

 

p.s. ik denk trouwens dat de totale beroepsgroep dat ook over zich heeft afgeroepen....

bewerkt door martje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan moet je niet zeggen dat het (ons) loon hoog zat is.

Als je ziek wordt, of werkloos, krijg je ook geen uitkering die gebaseerd is op 70 uur in de week.

 

 

Het is nooit hoog genoeg.

 

Maar we moeten stoppen met de werkgevers daar de schuld van te geven. Het is onze eigen schuld, we waren en zijn veel te soft. En we gaan nu weer die fout maken, de economie loopt als een trein, nu moeten we zeggen er moet serieus geld bij. Keihard de vuist op tafel.

 

Maar er word weer dezelfde fout gemaakt. Pappen en nat houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De jeugd wordt tegenwoordig een stukje slimmer gemaakt op school en die gaan als ze zich er eens goed in verdiepen  echt geen chauffeur worden, denk ik tenminste

heb er hier ook twee rondlopen ( nog op school) en die zeggen pap je bent knettergek en eigenlijk hebben ze nog gelijk ook gelukkig ga ik met plezier werken maar de tijd dat ik terug wil naar de 50 uurtjes komt toch steeds korter bij.....

 

groeten martje

 

 

Ik heb er ook 2.

 

De een studeert en gaat de transport in. Misschien begint hij als chauffeur maar hij abieert een kantoor/managment functie. Maar de jongste, die word chauffeur met dezelfde enthousiasme als dat zijn vader dat doet. en weet je, ik stimuleer hem. Want met de goede instelling kan hij een leuke baan hebben tegen een conform salaris.

 

Niets mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dan moet je niet zeggen dat het (ons) loon hoog zat is.

Als je ziek wordt, of werkloos, krijg je ook geen uitkering die gebaseerd is op 70 uur in de week.

Elke beroepsgroep gaat er op achteruit bij ziekte. De een wat meer dan de ander, maar iedereen levert in. En wij helaas wat meer. Dat is inderdaad wel een nadeel, daar geef ik je gelijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te weinig verdienen? Voor iemand zonder een gewone opleiding (heb mijn ce en c95, nooit het diploma gehaald) vind ik dat ik prima verdien! Vergelijk ons loon eens met dat van een ander ongeschoold beroep, dan steken we daar met kop en schouders bovenuit! Ik verdien momenteel zelfs meer als een gemiddelde net afgestudeerde hbo'er! Het verschil is wel dat ik vanaf zondag tot en met do/vr/za weg ben. Denk dus dat het niet zozeer aan het loon ligt, meer aan het constant weg zijn. Dat is tenminste wel wat ik hoor van mensen van mijn generatie (jaren 80-90).

 

Het klinkt mooi dat je met meer geld thuiskomt dan die HBO'er die net begint te werken. Maar feit blijft dat je veel meer uren maakt en tevens 4 - 6 nachten van huis bent, terwijl die HBO'er gewoon 's avonds tegen zijn vrouw (mits voorhanden) kan aankruipen.

 

Het uurloon blijft achter bij andere beroepen/branches (en dan bedoel ik geen werk waar HBO voor vereist is), wat betekent dat een uur werk van jou (ons) veel minder waard is dan een uur werk van iemand anders. Dat vind ik niet terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helemaal gelijk, wij maken veel uren. Maar dat het achterblijft bij andere beroepen? Als ik naar mezelf kijk, kreeg ik bij mijn vorige werkgever (defensie cao) toch een paar euro per uur minder (2.50 ongeveer), en was ik doordeweeks ook weg (soms zelfs weken, af en toe een paar maanden). En de loonstijging daar was ook al negatief, als je de inflatie meerekent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden