[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vanaf januari 2017 boetes voor herhaalde wekelijkse rust in de cabine.


Vledder

Recommended Posts

Leeuw, je zal me wel niet geloven maar dat heb ik gedaan, meerdere keren. Gewoon met normale vragen over actuele zaken. Ik heb mijn mening gegeven op een normale manier, geheel onderbouwt met ervaringen uit de praktijk.

 

Tot op de dag van vandaag wacht ik op antwoord.

 

Weet je wat het erge is, dat hij zelf vroeg om mee te discussiëren.  Maar als je dan niet in zijn straatje praat word je negeert. Je had beter moeten weten Leeuw, ik roep niet zomaar wat. Dit heb ik overigens niet alleen gedaan maar samen met een ander forumlid die dit veel netter onder woorden kan brengen. Ook die heeft naar mijn weten nooit wat terug gehoord.

 

Waarom ga je er van uit dat ik je niet geloof?

Als er expliciet om meningen gevraagd wordt dan is het allesbehalve netjes om de gegeven meningen vervolgens te negeren...   Ik weet natuurlijk niet om welke zaken het ging, maar dat maakt op zich ook niet zo heel veel uit.

 

Het idee achter mijn opmerking: Wanneer er ook iemand aan tafel zit die het niet eens is met de voorstellen, dan kunnen diens bezwaren minder makkelijk genegeerd worden als wanneer die bezwaren op internet of per mail geuit worden. Dat lijkt (of leek) me zinvoller dan een welles/nietes discussie online.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan moet je gewoon op tijd een hotel zoeken. Desnoods begin je daar donderdag al mee.

Het is de wet en daar moet je je aan houden. En Ger maakt zich er hard voor dat daar op gehandhaafd gaat worden.

Alles voor de goede zaak.

Je hard maken voor iets waar 99.9% van de chauffeurs die buitenland rijden tegen zijn

Top hoe verneuk je het beroep voor je collega.s

Waarom wil niemand meer het beroep in omdat 00,1% het laatste leuke er aan verneukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hard maken voor iets waar 99.9% van de chauffeurs die buitenland rijden tegen zijn

Top hoe verneuk je het beroep voor je collega.s

Waarom wil niemand meer het beroep in omdat 00,1% het laatste leuke er aan verneukt

 

Ik ben hier fel tegenstander van. Ik vind dat de chauffeur zelf de keuze moet hebben. Ik vind het onmenselijk als je uit je eigen auto gejaagd word waar je alles bij de hand heb.

 

Er is ook een enquête geweest hier. Er was niemand die er mee te maken heeft die dit voorstel steunde. Ook veel anderen waren tegen handhaven van deze regel.

 

Maar een van de voorstanders van deze regel die zelf nog maar 4 dagen in de week werkt is hier dus een voorstander van. En deze man is ook nog eens actief bij de cnf, diezelfde cnf die mij niet wil horen als ik met een tegengeluid kom terwijl ze zelf gevraagd hebben aan niet leden hun mening te geven en mee te discussiëren het is gewoon een schande. Dus mijn stem word niet gehoord. En als je deze discussie een beetje gevolgd heb zijn er maar heel weinig voorstanders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben hier fel tegenstander van. Ik vind dat de chauffeur zelf de keuze moet hebben. Ik vind het onmenselijk als je uit je eigen auto gejaagd word waar je alles bij de hand heb.

Er is ook een enquête geweest hier. Er was niemand die er mee te maken heeft die dit voorstel steunde. Ook veel anderen waren tegen handhaven van deze regel.

Maar een van de voorstanders van deze regel die zelf nog maar 4 dagen in de week werkt is hier dus een voorstander van. En deze man is ook nog eens actief bij de cnf, diezelfde cnf die mij niet wil horen als ik met een tegengeluid kom terwijl ze zelf gevraagd hebben aan niet leden hun mening te geven en mee te discussiëren het is gewoon een schande. Dus mijn stem word niet gehoord. En als je deze discussie een beetje gevolgd heb zijn er maar heel weinig voorstanders.

Het was ook meer de aanvulling op je bericht Ron

Wat ik schreef

Ik slaap namelijk ook liever Boven me standkacheltje/airco in me eentje Dan dat ik een 4 bij 4 Kamertje moet delen met een of andere stinkert die zich al weken niet meer gewassen heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ze lekker die 65 uur regelen in de CAO, zolang het niet in de Europese RTW staat heb jij en ik er geen last van, ik zie alleen maar voordelen hier.

 

 

Dat is een hele egoïstische denkwijze :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een heterdaadje hoeft het probleem niet te zijn. Rij eenmalig met een kenteken scanner over het parkeerterrein, en doe het 24 uur later nog eens. Dan is dat alvast opgelost.

bij zo een kentekenscan zie je niet of er wel pof niet iemand in de auto verblijft,en daar gaat t om.niet of die auto daar staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en dan is de rusttijd onderbroken zodat de resterende 21 uur alsnog moet worden gecompenseerd ipv dat halve uurtje.

Welke resterende 21 uur,met 44,5 uur maak je een verkorte wekelijkse rust dus moet je de week erop wel 45 uur maken,blijf dan 45,5 uur staandan heb jedat half uur gelijk gecompenseerd.

Je moet slechts de tijd compenseren die je minder dan 45 uur gestaan hebt,en dat mag aansluitend aan een dagelijkse of wekelijkse rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

neem aan dat je daar zondagmiddag mee bedoeld......je planner kan ook een andere sturen.....of zorgen dat je eerder thuis bent zodat je 45 uur kunt maken ipv op vrijdag nog allerlei buurt dingetjes te doen en tijd verknoeien.

Je planner kan een ander sturen,maar dan moet je wel bij een bedrijf werken die genoeg mensen hebben om dat op te vangen,of die hij op jouw auto kan zetten als je met n combi rijdt( ben je je vaste auto ook gelijk kwijt) dan tellende kleinere bedrijven of eenmans bedrijven dus al niet meer mee

"zorgen dat je eerder thuis bent"heeft de planner en zelfs jij niet altijd in de hand,dat hangt van allerlei factoren af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

netjes zo'n kamer. maar je schrijft 27 euro per nacht, niet per persoon. formule-1 hotel is voor 3 man per kamer. moet jij de kamer dan delen met 1 of 2 andere collega's? hoevaak dit jaar heb je in een hotel moeten slapen?

Hier staat al zoiets

 

https://www.google.nl/maps/@50.7762879,4.3000554,3a,75y,126.48h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPx-PN-5PSbAaYWhfNs3Ycg!2e0!7i13312!8i6656

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wat mij bevreemd:

De westerse wereld loopt te schreeuwen dat de MOE'rs geen opleiding hebben en gekochte rijbewijzen

Resultaat: 35 uur scholing voor ALLE chauffeurs... de westerse is boos...

De westerse bonden blaten over de cabine perikelen mbt de weekendrust

Resultaat: een komende wetgeving die het overnachten in de cabine gaat verbieden.... de westerse chauffeur is boos...

 

Iets geeft mij het gevoel dat Igor of Pjotr zich onderhand de lul uit de broek moet lachen LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zat me idd ook af te vragen: wat willen we nou eigenlijk?

- we willen geen overvolle parkeerplaatsen met MOE-chauffeurs, maar we willen ook niet gedwongen worden om de 45 uur rust buiten de auto door te brengen

- we willen geen oneerlijke concurrentie door goedkope chauffeurs maar wanneer landen als Frankrijk, Duitsland en straks Italië een minimumlooneis invoeren hebben we ook weer genoeg te klagen.

- we willen niet opgejaagd worden door de werkgever maar het gezeur van IL&T over de rijtijden willen we ook niet.

Dus....???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat ga ik zeker doen. Maar juist omdat ik geen ervaring als chauffeur heb stel ik deze vraag zodat ervaren mensen zoals jij mij wegwijs kunnen maken. Maar met zo'n reactie wek je de indruk dat je geen zin hebt om te antwoorden. Misschien omdat het een terechte vraag is? Die eigenlijk voortborduurt op de voorgaande post van Murphy? En volgens mij kun je hem niet met een kluitje in het riet sturen omdat hij geen ervaring zou hebben.

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus je zou ook kunnen beginnen met wat ervaring op te doen in de bedrijfstak die transport heet en daarna op basis van je ervaring een mening te vormen, dat heeft heet grote voordeel dat je dan wel weet waarover je praat.

Dus je zou ook kunnen beginnen met wat ervaring op te doen in de bedrijfstak die transport heet en daarna op basis van je ervaring een mening te vormen, dat heeft heet grote voordeel dat je dan wel weet waarover je praat.

Maar hij heeft wel heel erg gelijk ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Gelijk waarin Shompie?

 

a) ik geef geen mening maar ik stel een vraag

b) en zelfs al zou ik een mening hebben die niet gebaseerd is op ervaring; ik heb de forumvoorwaarden er maar even op nageslagen maar zie nergens staan meningen zijn voorbehouden aan oude rotten in het vak. Ik heb de laatste weken heel veel meningen over Zwarte Piet gehoord, maar lijkt me sterk dat al die schrijvers met een pofbroekje aan en een mutsje op met de Sinterklaasoptocht hebben meegedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Vledder.

Ik bedoelde het juist positief. Maar je begint het al aardig te leren hier. Je schiet gelijk in de verdediging als er iets tegen je gezegd word. Net als ik eigenlijk.

Als je tips wil hoe je jezelf op dit forum kan handhaven met die instelling wil ik je wel helpen. (Ook goed bedoeld)

Uiteraard via pb LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil je best een antwoord geven Vledder en ook een goede raad, als je de tijd die je besteed aan het afstruinen van internet nou eens besteed aan het afstruinen van transport bedrijven en je daar voor te stellen is de kans beduidend groter dat je snel aan een baan komt. Of dacht je dat bij ons ouderen de werkgevers ontbijt op bed kwamen brengen, met de vraag of we voor ze zouden willen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil je best een antwoord geven Vledder en ook een goede raad, als je de tijd die je besteed aan het afstruinen van internet nou eens besteed aan het afstruinen van transport bedrijven en je daar voor te stellen is de kans beduidend groter dat je snel aan een baan komt. Of dacht je dat bij ons ouderen de werkgevers ontbijt op bed kwamen brengen, met de vraag of we voor ze zouden willen werken.

Hij heeft sollicitatie lopen Jan vd week gelezen alhier

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Sterker nog, ik heb gewoon werk, ondertussen mjin C en E gehaald, en ga per januari aan de slag als chauffeur. Vrijdag al een dagje meelopen. Misschien al eerder als oproepkracht.

 

Maar bedankt voor het advies.

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden