[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vanaf januari 2017 boetes voor herhaalde wekelijkse rust in de cabine.


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Dus.... is mijn vraag: wil "de Nederlandse chauffeur" dat er iets gedaan wordt aan de concurrentie door rijders uit de MOE-landen en zo ja, wat zou dat dan moeten zijn?

Je hebt het verkeerde vak gekozen.

 

Hoeft niets aan gedaan te worden, het is zoals het is, en chauffeurs uit het Oosten lossen het wel op want hier kiezen te weinig jongeren voor het vak van chauffeur ( uitzonderingen daar gelaten )

Werkgevers huilen krokodillen tranen dat er een chauffeurs tekort is wat ze zelf veroorzaakt hebben door bij alle cao onderhandelingen de lonen net te laten stijgen met de inflatie mee, en zodoende het vak nooit echt aantrekkelijk is geweest, behalve zoals vele een ondergetekende die het niet erg vonden om veel overuren te maken.

Dus per saldo lopen de chauffeurs +- 15% in basis salaris achter.

Jaren geleden ging het van vader op zoon die elkaar op volgden.

Die vaders die hun zoon de laatste jaren motiveerde om chauffeur te worden moet je met een vergrootglas gaan zoeken, de meeste zeggen >> jonge je moet doorleren want met een stuur in je hand ga je in de toekomst weinig verdienen.

Dus laat de werkgevers maar lekker huilen, het zal mijn tijd wel duren.

Al was iedereen lid geweest van de vakbond, dan nog geloof ik niet dat we er beter voor stonden dan we nu staan.

Nou ik gaa maar eens een paar bammetjes maken wat om 16.00 die ouwe Daf maar weer eens aanslingeren en vannacht wat kippetjes overzetten ergens in de provincie Zeeland.

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Nee hoor, niet het verkeerde vak gekozen. Je hoort mij ook niet klagen over de MOE-chauffeurs en ik vind het ook niet erg om veel uren te maken.

 

Het viel mij alleen op dat er op dit forum veel geklaagd werd over de MOE-chauffeurs maar ook op de maatregelen die zijn genomen zijn om iets aan die klachten te doen. Dus daarom vroeg ik: wat willen we nou eigenlijk? 

 

En wat jij zegt "er hoeft niets aan gedaan te worden, lost zich vanzelf op" is denk ik wat de meerderheid van de mensen op dit forum denkt. Maar ondertussen gaan we vrolijk door met klagen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Jaren geleden ging het van vader op zoon die elkaar op volgden.

Die vaders die hun zoon de laatste jaren motiveerde om chauffeur te worden moet je met een vergrootglas gaan zoeken, de meeste zeggen >> jonge je moet doorleren want met een stuur in je hand ga je in de toekomst weinig verdienen.

....

 

Hmmmm, hier bij Murphy leven we nog in het "vroeger".

Lars, de oudste, is inmiddels ruim 3 jaar beroepschauffeur en de jongste Murphy (Olaf) heeft na zijn fagbrev anlegmaskinfører inmiddels zijn C gehaald en gaat de 13e op voor zijn CE..... (code 95 al op zak).

 

En geloof mij maar, ik heb gepraat als brugman, maar nee hoor....

Eigenwijze jeugd!

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus.... is mijn vraag: wil "de Nederlandse chauffeur" dat er iets gedaan wordt aan de concurrentie door rijders uit de MOE-landen en zo ja, wat zou dat dan moeten zijn?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de moelanders er het dubbele salaris bij krijgen ( of wij de helft minder  :D )

Als het ovdere vakmanschap gaat kunnen we met heel Europa de competitie aan,maar daar word niet naar gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmmm, hier bij Murphy leven we nog in het "vroeger".

Lars, de oudste, is inmiddels ruim 3 jaar beroepschauffeur en de jongste Murphy (Olaf) heeft na zijn fagbrev anlegmaskinfører inmiddels zijn C gehaald en gaat de 13e op voor zijn CE..... (code 95 al op zak).

En geloof mij maar, ik heb gepraat als brugman, maar nee hoor....

Eigenwijze jeugd!

Mmm eigenwijs.....aartje naar zijn vaartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm eigenwijs.....aartje naar zijn vaartje

Ik twijfel ook niet aan mijn jongste, die is al goed zeker van zijn zaak. De oudste kiest voor kantoor. Maar wel in de logistiek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

En wat jij zegt "er hoeft niets aan gedaan te worden, lost zich vanzelf op" is denk ik wat de meerderheid van de mensen op dit forum denkt. Maar ondertussen gaan we vrolijk door met klagen :D

 Natuurlijk,chauffeurs zijn boeren,die moeten ook altijd wat te klagen hebben.

Zodra een chauffeur niet meer klaagt staat ie op zijn nest,en dan ligt heel Nederland plat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus.... is mijn vraag: wil "de Nederlandse chauffeur" dat er iets gedaan wordt aan de concurrentie door rijders uit de MOE-landen en zo ja, wat zou dat dan moeten zijn?

 

Nou dan gaan we dus ons vastleggen in een CAO wat zo vol met regeltjes zit dat er niet voor iedereen makkelijk mee is te werken.

En dan doen we om de concurrentie met de MOE- landers aan te gaan.  :stom:

 

De meeste chauffeurs en ik denk zeker de ouderen hebben dit beroep gekozen voor de vrijheid die er toen nog was.

Die vrijheid wordt ons snel afgepakt en dan komt niet alleen door de MOE-landers.

De tijden veranderen, en niet alleen in het transport. 

De gene die het rustiger aan wil doen en waarbij het vele uren maken en lekker verdienen niet meer hoeft, kan natuurlijk ander werk gaan zoeken wat beter bij ze past.

Appel, Loos, Cornelissen, Knap, Bakker om maar iets te noemen.

er zijn genoeg bedrijven waar ze chauffeurs zoeken en waar je (in het weekend) niet in je cabine hoeft te overnachten.

 

Verziek het niet voor de jeugd door ze nog meer aan banden te leggen.

Het wordt tijd dat de bond dat ook door heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmmm, hier bij Murphy leven we nog in het "vroeger".

Lars, de oudste, is inmiddels ruim 3 jaar beroepschauffeur en de jongste Murphy (Olaf) heeft na zijn fagbrev anlegmaskinfører inmiddels zijn C gehaald en gaat de 13e op voor zijn CE..... (code 95 al op zak).

 

En geloof mij maar, ik heb gepraat als brugman, maar nee hoor....

Eigenwijze jeugd!

Tja maar jullie leven dan ook in het rijkste land ter wereld met gratis gezondheidszorg en nog veul meer voordelen.

Chauffeurs bij jullie ontvangen topsalarissen waar hier menigeen met een universitaire studie een puntje aan kan zuigen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou dan gaan we dus ons vastleggen in een CAO wat zo vol met regeltjes zit dat er niet voor iedereen makkelijk mee is te werken.

En dan doen we om de concurrentie met de MOE- landers aan te gaan. :stom:

Verziek het niet voor de jeugd door ze nog meer aan banden te leggen.

Het wordt tijd dat de bond dat ook door heeft!

Ik weet niet waarom regels uit Brussel verward worden met de CAO en de Bonden, die hebben deze regel niet gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet waarom regels uit Brussel verward worden met de CAO en de Bonden, die hebben deze regel niet gemaakt.

Zeg dat even tegen Wat forumleden die hiervoor wel pleiten bij hun bond. Dat heeft helemaal niets met Brussel te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom zou ik dat doen, en trouwens dan komt dat toch niet in de CAO.

Daar staan 26 vrije weekenden in, en wie zich daar niet aan houd, prima, geen bond die daar zijn vingers aan gaat branden.

 Als je baas je een weekend,dus vallend tussen vrijdag middag en zaterdag middag over laat staan op een van god verlaten bewaakte parking in Madrid,en jij in een of ander budget hotel moet slapen is dat volgens de CAO gewoon een "vrij weekend".

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mag die baas bij mij proberen, ik sta nooit over en wat een ander doet moet die zelf weten.

Je strijd makker staat ook nooit over. Maar heeft wel een hele duidelijke mening over hoe degene die wel een weekend over staat die in moet delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Als je baas je een weekend,dus vallend tussen vrijdag middag en zaterdag middag over laat staan op een van god verlaten bewaakte parking in Madrid,en jij in een of ander budget hotel moet slapen is dat volgens de CAO gewoon een "vrij weekend".

Dit moet natuurlijk tussen vrijdagmiddag en maandagmiddag zijn ( art 28 B KNV CAO) :stom:  :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Shompie

Dat mag hij van me hebben hoor, ieder zijn mening.

Maar eigenlijk denk ik dat die jullie meer aan het stangen is dan dat het hem wat interesseert.

1 ding ben ik het met hem eens, je moet het in 40 uur kunnen verdienen, als je overuren maakt moet dat een leuke bonus zijn, geen noodzaak zoals sommigen het hier verkondigen.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Shompie

Dat mag hij van me hebben hoor, ieder zijn mening.

Maar eigenlijk denk ik dat die jullie meer aan het stangen is dan dat het hem wat interesseert.

1 ding ben ik het met hem eens, je moet het in 40 uur kunnen verdienen, als je overuren maakt moet dat een leuke bonus zijn, geen noodzaak zoals sommigen het hier verkondigen.

Kijk. Daar moet het over gaan, over de centen.

Niets meer en niets minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1 ding ben ik het met hem eens, je moet het in 40 uur kunnen verdienen, als je overuren maakt moet dat een leuke bonus zijn, geen noodzaak zoals sommigen het hier verkondigen.

 Vooropgesteld dat niet iedereen werk heeft waarbij hij iedere avond thuis bent moet je er van uit gaan dat het kunnen maken van overuren op de eerste plaats de bonus is omdat je nachten( of weekenden) van huis bent.

 

Je zou erg gefrustreerd raken als je de hele week (of langer) van huis bent en dan met een 40 uur loon thuiskomt.

DE "beste,dikst betaalde "chauffeur in NL ( E 6) verdient € 14,50 per uur,brutto ,dat is € 2513.00 in de maand.

Laat je daar € 1700,00 netto van overhouden,dan zijn de overuren geen "leuke bonus",maar net t verschil van de studie van je kinderen,of die welverdiende vakantie,of die nieuwere tweedehands auto die je vrouw nodig heeft om de kinderen naar school te brengen,of naar de sportclub ,wat nu ook net uit kan dankzij je overuren.

 

Ons beroep is nu eenmaal niet zo dat we af kunnen wachten tot men ons komt smeken om wat uren te maken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden