[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vanaf januari 2017 boetes voor herhaalde wekelijkse rust in de cabine.


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Bij de verkorte rust kan de seksuele behoefte er toch ook zijn? ;)

Ja,maar dan mag je van Edwin en Tjietse gewoon in je eigen cabine gaan liggen tre**en,of iemand bij je "uitnodigen" :D  :D

 

Sommigen hoeven niet eens te rusten om behoefte aan sex te hebben,ben je nooit ingehaald door n auto die naast je blijft hangen met t binnenlicht aan??? :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja,maar dan mag je van Edwin en Tjietse gewoon in je eigen cabine gaan liggen tre**en,of iemand bij je "uitnodigen" :D  :D

 

Sommigen hoeven niet eens te rusten om behoefte aan sex te hebben,ben je nooit ingehaald door n auto die naast je blijft hangen met t binnenlicht aan??? :D  :D

 

Nee, nog niet. Nu ja, ben nog maar een groentje in het vak natuurlijk.. ;)

 

Er zal wel behoefte aan sterk en flink gebruikt vlees zijn, denk?

 

:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees hier een hoop.....maar het betreft de snelweg nomaden.....auto's die dus 3 maand of meer onderweg zijn en nooit op standplaats komen......denk niet dat wij daar veel last van die regel krijgen.

Wel ben ik ervoor dat ze zulke bedrijven aanpakken......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lees hier een hoop.....maar het betreft de snelweg nomaden.....auto's die dus 3 maand of meer onderweg zijn en nooit op standplaats komen......denk niet dat wij daar veel last van die regel krijgen.

Wel ben ik ervoor dat ze zulke bedrijven aanpakken......

 Zou je denken dat wij daar geen last van krijgen? 

Er zijn genoeg Nederlandse chauffeurs die,door t werk wat ze doen hun 45 uur onderweg dienen door te brengen,daar hoef je geen 3 maanden voor van huis te zijn hoor.

Zomaar een voorbeeld: je komt vrijdagavond om 18 uur thuis,maar je moet s'middags de boot hebben in de Europoort omdat je een termin hebt in het VK,om 8 uur de ander ochtend,je bent dan net geen 45 uur thuis.

Je bedrijf kan een goed betaalde rit krijgen naar(pak m beet) Griekenland,dat redt jij niet in 6x24 uur,dus moet je onderweg,op de terugweg ergens 45 uur maken,je zult dus ergens een hotel in moeten.

"vroegâhh"ging je ergens bij een restaurant van jou keuze staan en at je daar en ging naar de WC en nam n douche,slapen deed je in je eigen schone bedje,in de cabine ,voorzien van stand airco en stand kachel,ook had je eens satelietschotel bij zodat je s ávonds nog naar Geer en Goor kon kijken :D

In het "hotel"kun je alleen naar de Griekse Italiaanse of Kroatische zender kijken,omdat iemand ,die zelf nog nooit in een vrachtwagen gezeten heeft er verstand van denkt te hebben en zijn invloed heeft aangewend om jou te verbieden in je auto te verblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trouwens;wat is "verblijven in een voertuig??

Mag ik dan 45 uur niet in de buurt van de auto komen?

Of mag ik wel gedurende een tijd in de cabine zitten om TV te kijken?

Mag ik niet in de cabine slapen ?maar er wel een maaltijd bereiden(picnicken)?

Of mag ik,als ik elders eet ,wel een paar uur op mijn bed gaan liggen???

 

:D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik weet is dat degene die van ons onderweg zijn in fatsoenlijke hotels liggen, maar er zullen ongetwijfeld werkgevers zijn die daar niet naar kijken en ze in de goedkoopste onderkomens proppen.

Goedkoop wil overigens niet altijd zeggen dat ze vies zijn, maar ja we zoeken natuurlijk weer spijkers op laag water ;)

 

Even de vele F1 hotels in de wereld, bijvoorbeeld Frankrijk waar deze hotels veelal gebruikt worden door bouwvakkers  om door de week te verblijven, deze zijn op vrijdag 12:00 uur allemaal richting huis en de hotels staan leeg.

Ik heb er zelf geslapen en het zijn prima kamers, er is tv en wifi de prijs 27 euro per nacht (per kamer wel te verstaan, dus niet pp) daar zullen ze niet wakker van liggen  :p

 

attachicon.gif1.JPGattachicon.gif2.JPGattachicon.gif3.JPG

 

netjes zo'n kamer. maar je schrijft 27 euro per nacht, niet per persoon. formule-1 hotel is voor 3 man per kamer. moet jij de kamer dan delen met 1 of 2 andere collega's? hoevaak dit jaar heb je in een hotel moeten slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Nog n vraagje van praktische aard: waar laat je je auto? want bij de meeste van deze budgethotels is weinig plaats voor een vrachtauto,zeker door de week niet.

die zet je om de hoek van de hoek. weet je hoeveel er in gebroken wordt in auto's in frankrijk, en al helemaal bij de formule-1 dingetjes. dus maandag heb je je tank leeg of de helft van je lading weg als je pech hebt. want de dieven zijn ook niet achterlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

die zet je om de hoek van de hoek. weet je hoeveel er in gebroken wordt in auto's in frankrijk, en al helemaal bij de formule-1 dingetjes. dus maandag heb je je tank leeg of de helft van je lading weg als je pech hebt. want de dieven zijn ook niet achterlijk.

DE gendarmerie zal toch wel veel intensiever gaan controleren om de hoek van de hoek???

Om te kijken of er toevallig nog chauffeurs in hun cabine liggen te meuren. :D  :D

Is dat ook weer opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mij interessert het geen ruk of je nu in de cabine rust of niet, ik zou meer voor de regel gaan dat een auto in een bepaalde tijd de standplaats moet aandoen, zeg 1 keer in de drie weken.

Maar onderweg niet in de cabine overnachten moet een keuze worden geen verplichting.

T gaat er toch niet om wat die auto doet,t gaat toch om het heil van de chauffeur.

(of wil je t stiekum toch als maatregel zien om het anderen moeilijk te maken?)

 

Als jij met je bedrijf afspraken maakt kun je ook met de trein of Ryanair naar huis komen,en de auto n heel jaar elders laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Zou je denken dat wij daar geen last van krijgen? 

Er zijn genoeg Nederlandse chauffeurs die,door t werk wat ze doen hun 45 uur onderweg dienen door te brengen,daar hoef je geen 3 maanden voor van huis te zijn hoor.

Zomaar een voorbeeld: je komt vrijdagavond om 18 uur thuis,maar je moet s'middags de boot hebben in de Europoort omdat je een termin hebt in het VK,om 8 uur de ander ochtend,je bent dan net geen 45 uur thuis.

Je bedrijf kan een goed betaalde rit krijgen naar(pak m beet) Griekenland,dat redt jij niet in 6x24 uur,dus moet je onderweg,op de terugweg ergens 45 uur maken,je zult dus ergens een hotel in moeten.

"vroegâhh"ging je ergens bij een restaurant van jou keuze staan en at je daar en ging naar de WC en nam n douche,slapen deed je in je eigen schone bedje,in de cabine ,voorzien van stand airco en stand kachel,ook had je eens satelietschotel bij zodat je s ávonds nog naar Geer en Goor kon kijken :D

In het "hotel"kun je alleen naar de Griekse Italiaanse of Kroatische zender kijken,omdat iemand ,die zelf nog nooit in een vrachtwagen gezeten heeft er verstand van denkt te hebben en zijn invloed heeft aangewend om jou te verbieden in je auto te verblijven.

 

neem aan dat je daar zondagmiddag mee bedoeld......je planner kan ook een andere sturen.....of zorgen dat je eerder thuis bent zodat je 45 uur kunt maken ipv op vrijdag nog allerlei buurt dingetjes te doen en tijd verknoeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben je vrijdag op tij thuis of donderdagavond al om het veilig te houden dan kunnen we weer aan de gang omdat je die vrijdag tocht echt minimaal 8 uur verwacht omdat je staat te wachten zodat je je 45 uur kan maken.

En de verdienste zullen aan het eind van de maand wat tegenvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben je vrijdag op tij thuis of donderdagavond al om het veilig te houden dan kunnen we weer aan de gang omdat je die vrijdag tocht echt minimaal 8 uur verwacht omdat je staat te wachten zodat je je 45 uur kan maken.

En de verdienste zullen aan het eind van de maand wat tegenvallen.

 

 

^^ jij draaft heel erg door nu ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de wet kun je eenvoudig toepassen......zondagmiddag 1400 uur weg is gewoon vrijdagmiddag 1700 uur thuis.....en dan wil je ook nog acht uur extra ivm ...ja waar mee eigenlijk,zo haal je het maximale uit je beschikbare uren en een cao heeft miz hier niets mee van doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de huidige vorm wel ja. Al vraag ik mij af of je goed uitkomt als je op zondag vertrekt.

Maar stel he, dat die 45 uur echt vervangen word voor 65 uur zos Ger wil en waar hij zich tijdens de onderhandelingen hard voor maakt. Dan gaat het er heel anders uit zien. Dan kom j8j vrijdag thuis en gaat er een collega met jou auto de boot op.

Er word heel veel geroepen. Maar niemand denkt na over de gevolgen. Ja, als je elke avond thuis bent zal het allemaal zo'n vaart niet lopen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de huidige vorm wel ja. Al vraag ik mij af of je goed uitkomt als je op zondag vertrekt.

Maar stel he, dat die 45 uur echt vervangen word voor 65 uur zos Ger wil en waar hij zich tijdens de onderhandelingen hard voor maakt. Dan gaat het er heel anders uit zien. Dan kom j8j vrijdag thuis en gaat er een collega met jou auto de boot op.

Er word heel veel geroepen. Maar niemand denkt na over de gevolgen. Ja, als je elke avond thuis bent zal het allemaal zo'n vaart niet lopen toch?

 

 

Tja....stel dit en stel dat als je er steeds meer bijhaald zoals de 65 uur  en Ger....kan ik mijn verhaal ook kloppend maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig zit hij zijn mening we te verkondigen aan de onderhandelingstafel uit "onze naam"

En straks is het er door en dan heb je weer het nakijken. Vooral de oogkleppen ophouden en achterover leunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig zit hij zijn mening we te verkondigen aan de onderhandelingstafel uit "onze naam"

 

Als het je zo hoog zit, waarom ga je er dan niet bij zitten om jou mening in te brengen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de wet kun je eenvoudig toepassen......zondagmiddag 1400 uur weg is gewoon vrijdagmiddag 1700 uur thuis.....en dan wil je ook nog acht uur extra ivm ...ja waar mee eigenlijk,zo haal je het maximale uit je beschikbare uren en een cao heeft miz hier niets mee van doen.

 Zondagmiddag 14.00 uur weg is gewoon zaterdagmiddag 14.00 aan de kant( 6 x 24 uur,gerekend vanaf zondag 14.00 uur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die boetes zijn voor herhaalde, wekelijkse rust in de cabine. Dan mag het dus wel, maar niet herhaaldelijk.

 

Vraag ik mij toch af hoe men dat gaat bewijzen.

Dat zie je verkeerd;de boetes zijn voor de 45 urige wekelijkse rust;zou je thuis 45 uur maken,en na 6 x 24 uur ergens onderweg sta je weer 45 uur stil,ben je strafbaar.

Je zou dan b.v. 44,5 uur kunnen maken,dat is een verkorte wekelijkse rust,want het is geen 45 doch meer dan 24 uur. :D

 

Bewijzen kunnenze niks volgens mij,t moet een heterdaadje zijn,en jij hoeft achteraf óók niet te bewijzen dat je niet in je cabine verbleven hebt,je hoeft zelfs niet eens aan te tonen waar je dan wél geweest bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zie je verkeerd;de boetes zijn voor de 45 urige wekelijkse rust;zou je thuis 45 uur maken,en na 6 x 24 uur ergens onderweg sta je weer 45 uur stil,ben je strafbaar.

Je zou dan b.v. 44,5 uur kunnen maken,dat is een verkorte wekelijkse rust,want het is geen 45 doch meer dan 24 uur. :D

 

Bewijzen kunnenze niks volgens mij,t moet een heterdaadje zijn,en jij hoeft achteraf óók niet te bewijzen dat je niet in je cabine verbleven hebt,je hoeft zelfs niet eens aan te tonen waar je dan wél geweest bent.

Een heterdaadje hoeft het probleem niet te zijn. Rij eenmalig met een kenteken scanner over het parkeerterrein, en doe het 24 uur later nog eens. Dan is dat alvast opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het je zo hoog zit, waarom ga je er dan niet bij zitten om jou mening in te brengen?

 

 

Leeuw, je zal me wel niet geloven maar dat heb ik gedaan, meerdere keren. Gewoon met normale vragen over actuele zaken. Ik heb mijn mening gegeven op een normale manier, geheel onderbouwt met ervaringen uit de praktijk.

 

Tot op de dag van vandaag wacht ik op antwoord.

 

Weet je wat het erge is, dat hij zelf vroeg om mee te discussiëren.  Maar als je dan niet in zijn straatje praat word je negeert. Je had beter moeten weten Leeuw, ik roep niet zomaar wat. Dit heb ik overigens niet alleen gedaan maar samen met een ander forumlid die dit veel netter onder woorden kan brengen. Ook die heeft naar mijn weten nooit wat terug gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden