[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Te veel chauffeurs op de markt.


Gast Vladimir21

Vraag

Gast Vladimir21

Dat er chauffeurs te kort is, dat is 'n leugen. Kreeg laatst 'n e-mail terug van 'n uitzendbureau dat er te veel chauffeurs beschikbaar zijn. Dus ik kan zeer zeker nergens beginnen met mijn "code 95 en c rijbewijs" ... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Ik word een beetje simpel van die mensen die maar lopen te mauwen dat ze VINDEN dat ze voor een fooitje aan het werk zijn.

Dat is hetzelfde als dat je een huis rondom schiphol koopt en als je er eenmaal woont gaan klagen dat je last van vliegtuigen heb.

Dan ben je gewoon niet heel.erg slim in mijn ogen.

 

Flauwe opmerking van je want niemand heeft het over een fooitje. Het gaat om een nette betaling.

Er worden steeds meer eisen aan een chauffeur gesteld, aan zijn kennis en handelen, daar mag dan ook een passend loon tegenover staan. Of vind jij van niet?

 

Je hebt ons verteld dat jij alles goed geregeld hebt en goed betaald wordt. Daar zal tegenover staan dat je je werk goed doet. Prima toch, het kán dus wel: Goed werk voor een net loon!

Maar waarom mag dit voor je collega's in loondienst dan niet gelden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Mijn ouders hebben altijd gezegd....je moet doen wat je leuk vind.

 

Als je je werk leuk vind hoeft de betaling geen bijzaak te worden.......

 

 

Waar zeg ik dat het bijzaak is?

 

Maar ik werk dan ook niet voor een fooitje :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Flauwe opmerking van je want niemand heeft het over een fooitje. Het gaat om een nette betaling.

Er worden steeds meer eisen aan een chauffeur gesteld, aan zijn kennis en handelen, daar mag dan ook een passend loon tegenover staan. Of vind jij van niet?

 

Je hebt ons verteld dat jij alles goed geregeld hebt en goed betaald wordt. Daar zal tegenover staan dat je je werk goed doet. Prima toch, het kán dus wel: Goed werk voor een net loon!

Maar waarom mag dit voor je collega's in loondienst dan niet gelden?

 

 

Flauwe opmerking, ik kan zo drie mensen opnoemen die dat woord letterlijk in hun mond namen. Ik ga die hier niet noemen nu, ze weten het zelf ook wel en dan krijgen ze gelijk weer de hik en gaan off topic reageren.

 

Jij zegt dat er steeds meer eisen gesteld worden?  Ik denk dat het eerder omgekeerd is. De bijscholing word als het goed is betaald dus blijft er het rijbewijs over. ( en ja, dat kost genoeg) maar leg mij eens uit welke eisen er gesteld worden. Dat ze het nummer van de bandenboer uit hun hoofd kunnen ???

 

Je hoeft in vergelijking met vroeger toch steeds minder te doen. Mijn vader trok zich vroeger in tweeen aan een hand pompwagen. Stond de pallet eenmaal op zijn plek mocht hij nog even verdeeld worden over kleine palletjes, moet je nu mee aankomen. Vroeger een rol staal laden via het dak, was je een halve dag bezzig, als nu de kap niet makkelijk rolt gaan we bellen...

 

Nee hoor, met die opmerking ga jij mijn mening niet veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Mijn ouders hebben altijd gezegd....je moet doen wat je leuk vind.

 

Als je je werk leuk vind hoeft de betaling geen bijzaak te worden.......

 Vind ik ook...

Doen wat je leuk vind.....

 

Enkel mijn baas heeft net daar weer wat moeite mee LOL

 

Maar, (spreek denk ik voor meerderen) toen we voor het chauffeursberoep gekozen hadden was dat een keuze die niet primair gevormd was op de hoogte van de betaling, maar om de "charme" van het beroep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat had ik ook niet verwacht. :)

Maar ga eens op mijn laatste alinea en vraag in?

 

 

Ik heb hier al zo vaak op geantwoord, dat ik dat misschien op "mijn" manier doe doet niets af aan de boodschap. Punt 1, Je wist waar je aan begon. Gewoon simpel, dat je er dan achterkomt dat je een grote fout gemaakt heb ligt niet aan de werkgever.

 

Punt 2. De bond (jullie), als jullie nou vinden he dat jullie te weinig verdienen, doe er dan wat aan. Maar nee, klagen kunnen we wel en vooral ook heel veel afgeven op de werkgevers en hun bonden. Terwijl jullie (de bonden) hier zelf iets aan moeten veranderen, knal die vuist op tafel en zeg, tot hier en niet verder.... Net zoals hier op het forum gebeurd boem, klaar. Maar nee, op de vergaderingen blijft het bij klagen en verder niets.

 

Het is net als bij boeren, je moet pas op gaan letten waneer ze stoppen met klagen, en zo denken de werkgevers waarschijnlijk ook. Als jullie vinden dat het loon te laag is (wat ik overigens we mee vind vallen) moet je er wat aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Maar eindelijk schrijf je dat de lonen nogal laag zijn... Een stap vooruit.

 

En ikzelf werkte voor en net bedrag, maar dat duurde heel wat jaartjes voordat t zover was.

 

 

Waar schrijf ik dat? Ik vind het wel meevallen schrijf ik.

 

Dat wil niet zeggen dat het niet meer mag worden hoor, maar dat ligt wel in jullie eigen handen. Stop er eens mee om geld en tijd te stoppen in het "probleem" van de goedkope collega's, die strijd is allang verloren. Stop ook eens met je inzetten voor regels die het werk van diezelfde goedkope collega's moeilijker maken. Je schiet namelijk alleen jezelf in je voet, die regels maken ons ook duurder of minder flexibel en je roept er enkel maar weerstand mee op. Ge weer eens beginnen met waar het ooit voor bedoelt is, goede arbeidsvoorwaarden en salariëring voor jullie beroepsgroep.

 

En niet de rest van oost Europa uit de problemen gaan helpen, die kunnen dat echt zelf wel. En als ze het al niet kunnen moeten ze het maar leren, ze kunnen ook hierheen komen om "ons" werk te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat er chauffeurs te kort is, dat is 'n leugen. Kreeg laatst 'n e-mail terug van 'n uitzendbureau dat er te veel chauffeurs beschikbaar zijn. Dus ik kan zeer zeker nergens beginnen met mijn "code 95 en c rijbewijs" ...

Er zijn zo veel banen te vinden, zelfs met alleen C.

Maar als je alleen bij een uitzendbureau kijkt, tja.

Probeer zelf te reageren opmvacatures, of nog beter, ga langs bij bedrijven, als je een beetje kan rijden en jezelf verkopen heb je zo week. Maar ja......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

er zijn dus nog steeds mensen die vinden dat je als chauffeur moeilijk aan een baan kan komen, dan vraag ik me af hoe dat kan.

 

Er reageerde hier ook nog iemand dat er zelfs vraag is naar chauffeurs met alleen een c rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

er zijn dus nog steeds mensen die vinden dat je als chauffeur moeilijk aan een baan kan komen, dan vraag ik me af hoe dat kan.

 

Er reageerde hier ook nog iemand dat er zelfs vraag is naar chauffeurs met alleen een c rijbewijs.

 

Er zal wel vraag zijn.. maar niet voor een volle bak werk voor een week..

 

Gisteren komen mijn collega en ik terug van de rit..

tja, sorry jongen en meid.. morgen geen rit want het is 'slappe hap'..

Oh, zegt een andere collega.. (die wel ingeroosterd staat en vaste kracht is).. doe mij dan maar vrij voor de rest van de week..

 

'Eh nee, jij moet morgen pallets ophalen'..

 

:confused:

 

Natuurlijk, ik snap het wel.. vaste krachten 'moeten' ook aan hun minimum uren komen.. en het is in de transport nu eenmaal niet een vaste, constante aanbod van werk, maar rottig is het wel als je er toch op rekent om de week te werken áls ik ook kan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Reageer niet veel. Maar wat zijn jullie (de meesten vind ik dan) een stelletje zeikerds.Altijd afzeiken op de bazen bonden etc.En er wordt nooit genoeg verdient en de werkgevers zijn klote. Maar zoals Ger of Shompie,Pierre en anderen wel inhoudelijk kunnen reageren is het met de meeste pet.Wat tieftoll doet fantastisch werk en hoe hij erover schrijft geweldig en wordt beloond zoals het hoort.Ger een vakbondsstrijder maar heeft zijn principes en houdt het al 37 jaar vol bij dezelfde werkgever.Pierre werkt ook al vele jaren bij dezelfde werkgever evenals ouwe,tiny en zo wel meer.Shompie doet het ook op zijn manier en ik misschien ook wel.En heb niks te klagen. Maar hou eens op mekaar af te zeiken heb heb gewoon respect voor elkaar.En als jullie samen is een blok vormen krijg je wel waar je recht op hebt.

woon jij in droomland.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En toch, heren, verdien je als chauffeur niet bar slecht. Ik heb nu twee werkgevers gehad die geen CAO hadden, dat scheelde me toch wel 2 euro per uur. Dus als ik straks weer bij een transportbedrijf werk ga ik er fors op vooruit, qua salaris.

 

En dat is mooi, want dan kan ik gaan sparen voor mijn busrijbewijs. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kan me voorstellen dat als er gebruik wordt gemaakt van de Soob subsidie ook bij ons niets terug betaald dient te worden, maar het zijn weer allemaal speculaties wat we hier aan het doen zijn :bey:

Wijs me eens een andere transporteur aan die mensen een kans geeft om in te stappen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kan me voorstellen dat als er gebruik wordt gemaakt van de Soob subsidie ook bij ons niets terug betaald dient te worden, maar het zijn weer allemaal speculaties wat we hier aan het doen zijn :bey:

Wijs me eens een andere transporteur aan die mensen een kans geeft om in te stappen ;)

Itc holland bv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden