[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijtijden. Weet jij het juist antwoord?


Ventie

Recommended Posts

Ik heb het toch maar even opgezocht en ben er achter dat als ik advies wil ik niet in Almelo moet zijn.

Iets roepen kunnen we allemaal en het vervolgens blindelings likken is nog dommer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

In principe heb je gelijk,maar je bent wel en enorme dienstklopper als je de loodsuren handmatig invoert,je haalt daarmee het tijdstip waarop je s'avonds moet stoppen óók naar voor.

Zolang je die auto niet hoeft te verplaatsen ,was je wel gek dat je je kaart erin steekt.

Niet in principe heb ik gelijk; ik heb gelijk.

Kort voordat ik van afdeling bij de ILenT veranderde heb ik een onderzoek verricht bij een bedrijf, waar dit schering en inslag was. En " je zou wel gek zijn?" Ja zo gek waren ze inderdaad.

Tot het moment waarop administratie en tachogegevens naast elkaar werden gelegd. Van de boete die ik had kunnen opleggen had ik drie jaar eerder met pensioen kunnen gaan. Met concrete voorbeelden heb ik, met mijn collega, op twee zondagen de bewuste medewerkers toe- en aangesproken. Ik vermoed maar zo dat enkelen ervan op dit forum actief zijn.

Wat ze dan van me vinden zal me werkelijk een rotzorg zijn. Het had de onderneming de kop kunnen kosten, maar we hebben in. Goed overleg besloten om het anders op te lossen.

Ook in dit onderwerp schrijft iemand welke boete er is uitgedeeld omdat de verplichte gegevens niet via manuele invoer zijn aangebracht.

Was , ben, ik een dienstklopper. Jij vindt van wel, ik vind dat ik mijn werk goed doe.

Populair zijn is geen drijfveer geweest, wel het aantal overtredingen terugbrengen.

Overigens heeft het bewuste bedrijf er zoveel van geleerd dat het aantal overtredingen dramatisch is verminderd en dat de productiviteit er niet door in gevaar is gekomen.

Nogmaals, wat mensen dan van me vinden interesseert me niet.

bewerkt door advies almelo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Ik heb het toch maar even opgezocht en ben er achter dat als ik advies wil ik niet in Almelo moet zijn.

Dat klopt.

Ik zou je ook niets als klant willen.

Iets roepen kunnen we allemaal en het vervolgens blindelings likken is nog dommer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het de mijnheer in Almelo proberen uit te leggen per pb waar hij mijns inziens de fout in gaat.

Alleen ben ik bang gezien zijn reactie dat hij het niet wil begrijpen terwijl ik dit keer toch vrij normaal reageerde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nu 9 uur.

Alleen ik schijn er naast te zitten. Als ik dan vraag hoe het dan wel zit geeft hij niet thuis.

Ook per pb kwam mijnheer advies jiet veel verder dan een persoonlijke aanval. Inhoudelijk was deze materie te moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is namelijk nog niet heel lang terug veel over dubbelbemand rijden en pauzes te doen geweest.

In Frankrijk dacht men dat je dubbelbemand ook 3 kwartier pauze moest maken. Ze dachten het niet alleen ze schreven er ook bekeuringen voor uit.

Dit is nu allemaal weer op zijn pootjes terecht gekomen. Maarnook hier waren er mensen die zeiden dat de wet zo in elkaar zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het antwoord op de vraag is dus 20 uur. Beide chauffeurs mogen immers maar 10 uur per dag rijden.

Maar hoeveel dagen mogen zei dit dan achter elkaar doen?

En mogen ze dan al die periodes van 30 uur dan wel 10 uur rijden of is dat beperkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenminste 9 uur aaneengesloten in een stilstaand voertuig in elke periode van 30 uur ;)

Dat antwoorde ik al in de eerste post na de vraag. Maar hoe zit het verder?

Want toen ik zei dat er verder heel weinig over te vinden is werd ik voor randdebiel uitgemaakt.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had net een heel verhaal geschreven maar heb het weer gewist.

Maar hoeveel periodes van 30 uur mag je maken? Want de 24 uurs regel geld ook niet meer. Dat moet een 30 uurs regel zijn terwijl het hele rtb is gebaseerd op 24 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de 24 uur regel geld in zoverre dat je nog wel je verkorte of normale wekelijkse rust dient te nemen 

Dus dat wordt rekenen  :D

Daarom heb ik net mijn hele verhaal gewist.

Maar mag je wel gewoon bijvoorbeeld 4 periodes achter elkaar maken van ieder 10 rijuren? Of mag dat maar 2 keer per week (om het niet verwarender te maken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarom heb ik net mijn hele verhaal gewist.

Maar mag je wel gewoon bijvoorbeeld 4 periodes achter elkaar maken van ieder 10 rijuren? Of mag dat maar 2 keer per week (om het niet verwarender te maken)

 

 

Dat mag maar twee keer per week,Sindaco,die jaren dubbelbemand reed met zn vrouw, heeft hier wel eens iets daarover uitgelegd;

T kwam er op neer dat je ,dubbelbemand,beter de ene chauffeur 10 uur en de andere chauffeur 9 uur kunt maken,en dat dagelijks afwisselt.

Dan kun je n.l iedere dag 19 uur maken.

Anders is het na 2x 2x10 uur;2x2x9 uur.

 

Edit: ik kan weer quoten. :banaan:  :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar vraag je wat  :confused:

 

Maar volgens mij mag hij dat net als ieder ander 2x per week

Ik heb het gevraagd aan iemand die dubbel rijd. Je mag max. 2 maal 10 uur maken en de rest 9. Netnzoals enkel zeg maar. Die 9 uur rust per peiode van 30 uur blijft gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de 24 uur regel geld in zoverre dat je nog wel je verkorte of normale wekelijkse rust dient te nemen 

Dus dat wordt rekenen  :D

 

Je kunt 4 x 30 uur maken,das 120 uur,dan blijft er nog 24 uur over( waarna je aan een wekelijkse rust moet beginnen,waarin je beiden ook nog 9 uur per man kunt rijden,zover je niet aan je totaal aantal wekelijkse uren( 56) komt.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je rekend niet meer met periodes van 24 uur maar met periodes van 30 uur.

En alles is zowat vastgelegd in wet en regelgeving, of we die nu duidelijk vinden of niet maar hierover is niets terug te vinden. Buiten die 9 uur rust binnen een periode van 30 uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je in die 4 diensttijden van 30 uur per man 2 x10 en 2 x 9 uur rijdt is dat 38 uur,tel er dan 9 uur bij op de laatste dag,voor je een wekelijkse rust aan moet vangen,is dat 47 uur.

Aan 56  rijuur per week kom je niet,alleen moet je uitkijken dat je op t eind van de tweede week niet over de 90 uren gaat.( 2 x 47 = 94)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden