[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ravage door afgebroken laadklep


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

VEGHEL | Een enorme ravage bij Van Udenhout in Veghel dinsdagnacht. Daar viel een lading van een vrachtwagen, doordat een breekbout van de laadklep afbrak. Na het ongeluk lag de laad- en losplek bezaaid met onder meer kartonnen dozen, accu's én auto onderdelen. De brandweer en politie kwamen ter plaatse om hulp te bieden aan de geschrokken chauffeur. De vrachtwagenchauffeur die op de laadklep stond en samen met de partij auto onderdelen naar beneden gleed, kwam met de schrik vrij.

 

Bron en foto's: http://www.112brabantnieuws.nl/nieuws/112/108535/ravage-bij-van-udenhout-in-veghel-door-afgebroken-laadklep?redir

 

 

 

 

Of zou het laadklepje iets teveel gewicht voor zijn kiezen hebben gekregen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Poeh das wel Ff schrikken voor 't chauffeurke als ge zo rapido naar beneden klettert.

Toen ik nog in de winkeldistributie zat klapte bij mij ook keer volle klep met vlees naar beneden. Ik stond nog in de laadruimte maar toch sprong ik door de klap uit mun klompjes tju seg!

Volgende keer alleen maar lege accu's op de klep,dan gebeurt zoiets niet...

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet de hele klep is naar beneden geklapt maar alleen het tweede -uitklapbare- deel, tenminste daarop lijkt het op de foto's. Denk dat er flink wat gewicht op heeft gestaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet de hele klep is naar beneden geklapt maar alleen het tweede -uitklapbare- deel, tenminste daarop lijkt het op de foto's. Denk dat er flink wat gewicht op heeft gestaan...

 

Vast niet de eerste keer, dat 'overladen' qua klepgewicht.. en dan kan het een keer misgaan..denk ik.

 

Die accu's worden wel aardig botsbestendig vervoert, zo te zien. :ok:

 

Wordt wel een flinke nalevering, denk.. zeker nu met die kou kan je er wel wat verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

VEGHEL | Een enorme ravage bij Van Udenhout in Veghel dinsdagnacht. Daar viel een lading van een vrachtwagen, doordat een breekbout van de laadklep afbrak. 

 

 

Ik weet dat TruckerLilly  (wie kent haar nog :) ) ook auto-onderdelen reed. En met haar nog meer chauffeurs.

0.00 laden en dan uitventen met een bos sleutels op zak tot een uur of 8 in de morgen.

Dan ben je blij dat zoiets niet gebeurd zonder dat iemand het ziet, of dat je ander in ieder geval een telefoon bij je hebt voor het geval je er onder komt te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoveel kunnen die kleppen niet hebben en zeker niet op dat vouwgedeelte. Ben zelf erg dankbaar voor mijn vaste laadklep. Die vouwkleppen vertrouw ik voor geen meter en sta ook altijd op dat andere deel.

 

1750 kg, Althans, dat zegt het typeplaatje van de Dautel klap/onderschuif installatie waarmee ik deze week mag stoeien :D

 

Heb hem per dienst slechts op 1 adres nodig en dat is slechts als rijplaat functie richting perron.. veel gewicht hoeft het niet te houden dus..

 

Maar inderdaad.. de bediening en uitvoering ervan door de laadklep geeft niet echt veel vertrouwen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1750 kg, en waar mag dat gewicht staan volgens het plaatje, zeker niet op het tweede deel van de klep, zal ergens richring laadbak zijn, staat als het goed is een pijl op de klep.

 

Nou, zo nieuw is e.e.a niet.

 

Wat jij zegt kan ik mij voorstellen.. Echter, ik heb de info van het typeplaatje.. wat bij de bedieningskast zit.

Daar wordt niet over een specifieke plaats gesproken.

 

Zal morgen (aankomende avond/nacht) nog eens kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoort heel officieel een plaatje bij te zitten met op welke plaats er een bepaalt gewicht mag, en de pijl geeft het midden punt aan.

 

Yep, de afbeelding staat op hetzelfde plaatje als waar ik het gewicht afgelezen had. Gister niet gezien.. :stom:

 

Eerste 600 mm vanaf trailerkant zeg maar die 1750 kg, daarna 1350 tot 800 mm en dan nog iets van ongeveer 1000 kg. voor de laatste 2-300 mm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden