[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zwaargewonde door ijs van trailerdak


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
44 minuten geleden zei Knoalster:

En wat is dan jouw oplossing Ron??? Als je niet van binnenuit met een stok het dak omhoog kunt slaan om het ijs te breken en er nergens een stellage is on de oplegger naast te zetten?

Zou jij dan een spekglad dak op klauteren?

Nee !

Ik zou blijven staan tot het voorjaar wordt  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Citaat

Maar ga niet je werkgever de schuld geven als er ijs afdonderd zoals ik er al velen (indirect) heb zien zeggen.

 

Als je ergens in je eentje onderweg staat zal je zelf creatief verantwoord aan de gang moeten.

 

Maar stel je hebt en hele rij vrachtauto's ''op de dam'' die smorgens allemaal met sneeuw bedekt zijn wat er echt wel vanaf moet dan mag de baas wel even meehelpen om tot een  veilige creatieve oplossing te komen. Zo zou hij kunnen investeren in bv een rolsteiger..... De baas hoeft gerust niet zelf sneeuw en ijs te verwijderen maar moet er wel zorg voor dragen en de middelen ter beschikking stellen zodat jij eea veilig/verantwoord kan doen.

 

Niet om de werkgever ergens achteraf de schuld van te geven maar gewoon om samen verantwoord de weg op te gaan. Een werkgever zit er ook niet op te wachten om in het nieuws te komen na zo een ijs-incident....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het vrij normaal.dat een bedrijf zoals dfds op p&o daar faciliteiten voor hebben. Maar ik zou het ook controleren voordat ik ga rijden en ik denk niet dat er veel zijn die dat doen.

 

Ik ben daarvoor te serieus met mijn werk bezig. Van de week roept er een collega STOP. Wat ik dus ook doe, je wielen draaien zegt hij.... Leuk grapje maar moet je nooit meer bij mij doen.

 

Als ik aan het werk ben ben ik aan het werk. Dus als het heeft geregen en het vriest kijk ik of er op het dak ijsplaten liggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind het vrij normaal.dat een bedrijf zoals dfds op p&o daar faciliteiten voor hebben. Maar ik zou het ook controleren voordat ik ga rijden en ik denk niet dat er veel zijn die dat doen.
 
Ik ben daarvoor te serieus met mijn werk bezig. Van de week roept er een collega STOP. Wat ik dus ook doe, je wielen draaien zegt hij.... Leuk grapje maar moet je nooit meer bij mij doen.
 
Als ik aan het werk ben ben ik aan het werk. Dus als het heeft geregen en het vriest kijk ik of er op het dak ijsplaten liggen....

Bij de stena en p&o heb je daar geen mogellijkheid voor ron,de meeste hebben alleen een bordje staan met de tekst..is uw dak ijsvrij...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei shompie:

Ik vind het vrij normaal.dat een bedrijf zoals dfds op p&o daar faciliteiten voor hebben. Maar ik zou het ook controleren voordat ik ga rijden en ik denk niet dat er veel zijn die dat doen.

 

Ik ben daarvoor te serieus met mijn werk bezig. Van de week roept er een collega STOP. Wat ik dus ook doe, je wielen draaien zegt hij.... Leuk grapje maar moet je nooit meer bij mij doen.

 

Als ik aan het werk ben ben ik aan het werk. Dus als het heeft geregen en het vriest kijk ik of er op het dak ijsplaten liggen....

Maar nou heb je nog steeds niet gezegd hoe je het eraf krijgt , ja links of rechtsom maar dat is ook dom gelul , dus vertel hoe krijg je het eraf zonder stellage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons staan twee oude wisselbakken achter elkaar op poten met een degelijk hekwerk en een goede trap om boven te komen.....werkt goed Kunt twee auto's gelijk ijsvrij maken.

We kregen eerder ook berichtjes over ijsvrij bla bla maken.......nu er een goede oplossing is kun je er (terecht) op aan gesproken worden als je niet ijsvrij maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Teddybeer:

Dus als jij in Zuid-Duitsland staat rij je eerst naar de zaak?

 

 

Als het eind van de week is meestal wel ja.......:D

 

Tuurlijk is het onderweg gewoon K*t en dat zal het ook blijven .......standkachel in trailer zou misschien de beste optie zijn:angel:  .....hoewel dan komt er een helikopter overvliegen en denk dat je een rijdende wietplantage hebt omdat er geen sneeuw op het dak ligt:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat juist het onderweg staan, of ergens een oplegger oppikken (anders dan bij een terminal of overslaglocatie) het grote probleem is.

 

Op de andere plaatsen zijn met een beetje goede wil wel voorzieningen te maken om de meeste zooi van het dak te krijgen.

 

Overigens wil er in de andere jaargetijden ook wel een flinke plens water van een oplegger komen als die een tijd stil heeft gestaan. Niet dat dat gelijk zo veel gevaar opleverd als een paar flinke ijsschotsen, maar het is niet echt prettig als je in de buurt loopt, fietst of er juist met je cabrio langs komt........:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Teddybeer:

 

Overigens wil er in de andere jaargetijden ook wel een flinke plens water van een oplegger komen als die een tijd stil heeft gestaan. Niet dat dat gelijk zo veel gevaar opleverd als een paar flinke ijsschotsen, maar het is niet echt prettig als je in de buurt loopt, fietst of er juist met je cabrio langs komt........:eek:

 

Dat noem ik nou juist weer een uitdagingLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan wel een zielige arbo regel zijn , maar die regel is er nu eenmaal wel. En als jij naar beneden lazerd word je er wel op afgerekend. Wij mogen op sommige bedrijven niet meer op het bordes van de container staan om het simpele feit dat er geen rugleuning aan zit, dat is ook een arbo regel.Maar verder doe lekker wat je zelf wil.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei mebo 07:

Maar nou heb je nog steeds niet gezegd hoe je het eraf krijgt , ja links of rechtsom maar dat is ook dom gelul , dus vertel hoe krijg je het eraf zonder stellage.

Shompie, van het dak gevallen??Je wild toch altijd antwoorden op jouw vragen, nu is er een vraag aan jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-2-2017 om 13:37 zei hwm.klaassen:

 

Nee de chauffeur is verantwoordelijk voor zijn voertuig Moet gewoon zorgen dat er geen ijs op het dak komt Een of twee planken e ronder en veel is op gelost

En slechte chauffeurs die maken veel kapot voor de goede chauffeurs die zich wel aan de regels houden En het baasje zegt tegen zijn vrouw Ik heb nu een chauffeur die is nog gekker als het paard van Christus Die doet alles wat god verboden heeft

 

Huub  

In het geval van een huifoplegger zou dat inderdaad kunnen ja, maar bij een kast of koeloplegger kan je het schudden.

 

Maar waarom niet de oplegger aanpassen op de praktijk. Ik zie alleen maar vierkante kokers voorbij komen, terwijl ik nog nooit een oplegger heb gezien die van onder tot boven vierkant vol zit. Maak een klein puntdakje van een paar cm en je zal zien dat er geen water meer op het dak blijft staan. En dan niet zeggen, dat de oplegger te hoog wordt, want dan maak je de zijkanten een paar cm lager.

 

Een andere optie is het om het dak te kunnen verwarmen. Dat hoeft niet veel te zijn, bij 2 graden smelt de sneeuw al van het dak af. Een paar extra accu's voor de oplegger is wel aan te raden.

 

 

Misschien zou een combinatie nog wel een betere optie zijn. Met het uiteindelijke doel, het water loopt er af en ijsvorming is voorbij.

 

Maar daar zit wel die verplichting in voor de werkgever. Die gaat geen duurdere opleggers kopen als het niet nodig is, maar zodra het veel geld kan gaan kosten is die bereidheid er ineens wel. Gaat het dan nog fout, dan kan de werkgever in elk geval laten zien dat het niet aan hem heeft gelegen, maar dat hij er alles aan heeft gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Vrachtrijder:

 

Een andere optie is het om het dak te kunnen verwarmen. Dat hoeft niet veel te zijn, bij 2 graden smelt de sneeuw al van het dak af. Een paar extra accu's voor de oplegger is wel aan te raden.

 

 

Zit wel wat in, alleen als ik naar mijn eigen oplegger kijk: Voorin meestal -20, achterin +5. Juist bij dat -20 compartiment ligt wat meer ijs/sneeuw, en om dat dan weer te gaan bestrijden met verwarming? Dan blijft hij maar bezig: kouder (van binnenuit) - warmer (van buitenuit) - kouder - warmer, hij blijft maar doorloeien omdat hij maar niet op de temperatuur komt, binnen te warm, buiten te koud. Maar extra accu's? Denk dat dat niet nodig is hoor. 

 

Dan is dat puntdak toch wat beter. Of de oplegger gewoon scheef zetten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vrachtrijder:

In het geval van een huifoplegger zou dat inderdaad kunnen ja, maar bij een kast of koeloplegger kan je het schudden.

 

Maar waarom niet de oplegger aanpassen op de praktijk. Ik zie alleen maar vierkante kokers voorbij komen, terwijl ik nog nooit een oplegger heb gezien die van onder tot boven vierkant vol zit. Maak een klein puntdakje van een paar cm en je zal zien dat er geen water meer op het dak blijft staan. En dan niet zeggen, dat de oplegger te hoog wordt, want dan maak je de zijkanten een paar cm lager.

 

 

 

 

Ik laad vaak genoeg volume vrachten tot in het dak.......dus tot tussen de dakbalken. Dat spul is er ook op afgestemd dat je precies 2 pallet hoog kunt laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Grunneger:

Zit wel wat in, alleen als ik naar mijn eigen oplegger kijk: Voorin meestal -20, achterin +5. Juist bij dat -20 compartiment ligt wat meer ijs/sneeuw, en om dat dan weer te gaan bestrijden met verwarming? Dan blijft hij maar bezig: kouder (van binnenuit) - warmer (van buitenuit) - kouder - warmer, hij blijft maar doorloeien omdat hij maar niet op de temperatuur komt, binnen te warm, buiten te koud. Maar extra accu's? Denk dat dat niet nodig is hoor. 

 

Dan is dat puntdak toch wat beter. Of de oplegger gewoon scheef zetten ;)

Als je de verwarming boven de isolatie plaatst valt dat wel mee. Uiteindelijk hoeft er maar verwarmt te worden tot de sneeuw is gesmolten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zit wel wat in, alleen als ik naar mijn eigen oplegger kijk: Voorin meestal -20, achterin +5. Juist bij dat -20 compartiment ligt wat meer ijs/sneeuw, en om dat dan weer te gaan bestrijden met verwarming? Dan blijft hij maar bezig: kouder (van binnenuit) - warmer (van buitenuit) - kouder - warmer, hij blijft maar doorloeien omdat hij maar niet op de temperatuur komt, binnen te warm, buiten te koud. Maar extra accu's? Denk dat dat niet nodig is hoor. 
 
Dan is dat puntdak toch wat beter. Of de oplegger gewoon scheef zetten

Heb jij het over een koeltrailer of een huiftrailer,want het probleem met ijsschotsen komt het meeste voor bij een huif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei andremast:


Heb jij het over een koeltrailer of een huiftrailer,want het probleem met ijsschotsen komt het meeste voor bij een huif

Koel, maar ook daar krijg je (dunne) laagjes ijs op. Alleen misschien minder gevaarlijk.

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Knoalster:

 

Achterdeuren open en de klep voor het schuifdak omhoog klappen en je hebt de mogelijkheid om te lossen en te laden. Vanaf de zijkant wordt moeilijk, tenzij je een hefdak hebt natuurlijk.

Dan kan je het schuifdak ook aan 1 kant omhoog doen als je moet overnachten. Blijft er ook niets op liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden