[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zwaargewonde door ijs van trailerdak


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei Vrachtrijder:

Ook onderweg, want er zijn technisch genoeg oplossingen te bedenken waarmee de oplegger sneeuw- en/of ijsvrij gemaakt kan worden.

Dan moet dat wel betaald worden ... De meeste oplossingen kosten een aardige duit, als je wilt dat iedereen sneeuwvrij wordt. En kan dat dan uit, voor een oplegger die de grens niet over gaat, en er misschien eens 3 x per jaar last van heeft? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Grunneger:

Dan moet dat wel betaald worden ... De meeste oplossingen kosten een aardige duit, als je wilt dat iedereen sneeuwvrij wordt. En kan dat dan uit, voor een oplegger die de grens niet over gaat, en er misschien eens 3 x per jaar last van heeft? 

Dat is iets wat Europees aangepakt moet worden, anders heeft het uiteraard geen zin. En het kan ook een lange termijn realisatie zijn. Stel gewoon dat iedere oplegger die vanaf 01-01-2018 verkocht wordt op eenvoudige wijze sneeuw- en/of ijsvrij gemaakt moet kunnen worden. Dan mag je er genoeglijk vanuit gaan dat er in 2028 nauwelijks nog opleggers rondrijden volgens die volgens de huidige richtlijnen gebouwd zijn.

 

En wat het kost? Laten we het ruim nemen en €24.000,- als bedrag nemen.  Neem 120.000 km per jaar en een levensduur van 10 jaar. Bij 1.200.000 km delen door die € 24.000,- kom je op zo'n € 0,020 die je per km moet doorberekenen naar je opdrachtgever.

 

Kostprijs berekeningen zijn tenslotte niet voor niets uitgevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Leuke berekening, maar ik heb ook een andere voor je: 3x per jaar gebruiken in Nederland (of iemand moet mij een concreet voorbeeld geven, hoe vaak zoiets in Nederland gebruikt zou worden) x 10 is 30 keer. 24000 : 30 = 800 euro per keer. Voor 800 euro per oplegger wil ik alle P's zelf ook wel afgaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tja, alsof elke kostprijsberkening / verhoging maar zomaar één op één doorbelast kunnen of mogen worden.

Enige manier om dat 1 op 1 te kunnen doen én een wettelijke grondslag hebben, is een belastingmaatregel ervoor in te stellen.

Dan kunnen de transporteurs de kostenverhoging 1 op 1, met een beroep op wijziging van de belastingtarieven, doorvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Grunneger:

^^

Leuke berekening, maar ik heb ook een andere voor je: 3x per jaar gebruiken in Nederland (of iemand moet mij een concreet voorbeeld geven, hoe vaak zoiets in Nederland gebruikt zou worden) x 10 is 30 keer. 24000 : 30 = 800 euro per keer. Voor 800 euro per oplegger wil ik alle P's zelf ook wel afgaan :D

Dus jij gaat die oplegger 3 sneeuwdagen per jaar gebruiken en de rest van het jaar in de hoek zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Marotrans:

Maar waar denk je aan dan; ik zie steeds een soort van verwarmingsdraden voor me in het dak of zo... lijkt me vrij kostbaar en vooral kwetsbaar.

Of het kostbaar is weet ik niet, kwetsbaar zal wel meevallen. De achterruit verwarming van de auto gaat immers ook jaren mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Dus jij gaat die oplegger 3 sneeuwdagen per jaar gebruiken en de rest van het jaar in de hoek zetten?

 

Zo zou je het wel kunnen zien natuurlijk. Dat systeem 'hobbelt' het hele jaar dus mee op / aan de trailer (met risico's op beschadiging of andere vorm van disfunctioneren) terwijl het maar 3x per seizoen gebruikt wordt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Durashift:

tja, alsof elke kostprijsberkening / verhoging maar zomaar één op één doorbelast kunnen of mogen worden.

Enige manier om dat 1 op 1 te kunnen doen én een wettelijke grondslag hebben, is een belastingmaatregel ervoor in te stellen.

Dan kunnen de transporteurs de kostenverhoging 1 op 1, met een beroep op wijziging van de belastingtarieven, doorvoeren.

Kostprijs berekening is de basis voor iedere ondernemer. Zonder de kostprijs te berekenen kan hij geen verkoopprijs bepalen. Dat heeft niets met belastingmaatregelen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Durashift:

 

Zo zou je het wel kunnen zien natuurlijk. Dat systeem 'hobbelt' het hele jaar dus mee op / aan de trailer (met risico's op beschadiging of andere vorm van disfunctioneren) terwijl het maar 3x per seizoen gebruikt wordt..

Maar daar ga je die oplegger toch niet voor in de hoek zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
6 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Of het kostbaar is weet ik niet, kwetsbaar zal wel meevallen. De achterruit verwarming van de auto gaat immers ook jaren mee.

Nee, maar die heeft ook wat minder te lijden denk ik!

Ik zou ook geen pasklare oplossing weten hoor, daar niet van, maar een kostprijsberekening is ergens op gebaseerd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Maar daar ga je die oplegger toch niet voor in de hoek zetten.

Die berekening was gebaseerd op het gebruik van het systeem. De rest van het jaar staat die toch uit. Ik kwam dus uit op 800 euro per keer dat je hem gebruikt. Voor de helft van dat bedrag klimt een Roemeen er wel boven op, en poetst hij je velgen er nog bij :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Marotrans:

Nee, maar die heeft ook wat minder te lijden denk ik!

Ik zou ook geen pasklare oplossing weten hoor, daar niet van, maar een kostprijsberekening is ergens op gebaseerd ;)

Toevallig weet ik wel hoe je een kostprijsberekening kan maken.

 

In de ruime zin van het woord, gooi alle vaste kosten, verwachte variabele kosten en personeelskosten per jaar op een hoop en deel dat door het aantal kilometers/arbeidsuren/laadmeters en je zit een heel eind in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei Grunneger:

Die berekening was gebaseerd op het gebruik van het systeem. De rest van het jaar staat die toch uit. Ik kwam dus uit op 800 euro per keer dat je hem gebruikt. Voor de helft van dat bedrag klimt een Roemeen er wel boven op, en poetst hij je velgen er nog bij :D

Je kostprijsberekening maak je aan de hand van de vervangingswaarde van je oplegger, dus inclusief dat systeem. Met andere woorden, als het in de zomer 45º is, dan betaald jouw opdrachtgever mee aan die 3 keer dat jij jouw oplegger sneeuwvrij moet maken op een parkeerplaats langs de A2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Citaat

Toevallig weet ik wel hoe je een kostprijsberekening kan maken.

 

Ik ook wel, het is 'n belangrijk deel van een commerciële opleiding.

Wat ik bedoelde te zeggen: heb je een concrete oplossing in gedachten dan? Wie weet heb je het ei van Columbus en hoeft het alleen nog uitgebroed te worden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Grunneger:

Voor de helft van dat bedrag klimt een Roemeen er wel boven op, en poetst hij je velgen er nog bij :D

 

Voor dat geld doet 'ie ook nog wel een Patricia Paay-filmpje met je :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden