[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

stoneridge tacho


lonely_driver

Recommended Posts

  • Forumlid

heb ik nu een probleem met mijn tacho of vergis ik mij?

mijn werkweek:

ma: start 06.07u stop 19.08u rust: 09.07u

di: start 04.15u stop 17.26u rust: 11.45u  opm: 11u rust maar valt niet binnen de 24-uurs regel

wo: start 05.11u stop 18.19u rust: 09.01u

do: start 03.20u stop 15.53u rust: 09.20u

vrij: start 01.13u stop 13.44u rust: 17.59u

za: start 07.43u stop 21.16u  einde werkweek.

 

de fouten die ik begaan heb qua rij- en rusttijden zijn mij bekend.

maar wat ik niet goed snap is het volgende: op donderdag geeft mijn tacho aan dat ik 11 rust moet nemen daar ik reeds 3 verkorte nachtrust gehad heb, ik lap dat aan mijn laars en neem maar 09.20u rust, maar op vrijdag geeft mijn tacho dan aan dat ik maar 9 uur rust moet nemen en op zaterdag ook.

hoe kan dat, want je mag toch maar 3 maal een verkorte nachtrust hebben dus zou hij volgens mij dan toch voor die andere dagen 11 uur moeten aanduiden als rust.

of zie ik ergens iets over het hoofd.

alle tips zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat wist ik nu ook wel, maar ik versta niet waarom de tachograaf op vrijdag aangeeft dat 9 uur rust voldoende is, want ik heb wel in de ganse week geen enkele keer 11uur genomen, dus zou die volgens mij dan toch 11 uur rust moeten aangeven ipv 9.ik dacht aan een fout in de tachograaf.

Ksnap er niks meer van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat wist ik nu ook wel, maar ik versta niet waarom de tachograaf op vrijdag aangeeft dat 9 uur rust voldoende is, want ik heb wel in de ganse week geen enkele keer 11uur genomen, dus zou die volgens mij dan toch 11 uur rust moeten aangeven ipv 9.ik dacht aan een fout in de tachograaf.

Ksnap er niks meer van

Je hebt wel 11 uur genomen;maandag,dinsdag en woensdag heb je resp 13.01-13,11 en 13,08 uur"diensttijd.

Net geen 11 uur rust dus,dat heb je alleen als je diensttijd niet meer dan 13 uur is.En dat telt dan als'verkorte dagelijkse rust ( minder dan 11 doch meer dan 9 uur).

OP donderdag en vrijdag maak je resp 12,33 uur en 12,33 uur diensttijd dus meer dan 11 uur rusttijd.

 

Pas op zaterdag ga je de fout in,daar maak je 13,26 diensturen,wat wilt zeggen dat je geen 11 uur rust hebt gehad( binnen de 24 uur) en dat is de vierde keer die week.

(Ma-di- wo had je al 9 uur en zaterdag ook maar 9 uur.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Soms werkt het als je bij controle zelf aangeeft welke fouten ze kunnen tegenkomen.

Lag ooit tussen 2 klussen te pitten in een bus die niet vanzelf op bedje ging met contact uit.

Het pitten werd als overige werkzaamheden geregistreerd. Kort na het hervatten van het werk een

protesterende tacho met lui aan boord. Rit afgemaakt.

Kort nadien zag een controleur het door de vingers toen ik hem dit vòòr controle vertelde.

Bij ons op kantoor heb je de meeste trammelant met je overtredingen is mijn ervaring.

Zal voor je duimen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden