[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verboden voor vrachtverkeer (volgens de navi)


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb een ingebouwde scania/garmin navigatie, waarvan ik het model zo even niet weet.

20161213_220048zxyxx.jpg

Vandaar die foto.

Het 'probleem' dat ik heb (probkeem is wel een groot woord, het is eerder hindelijk), zijn de verboden voor vrachtverkeer wegen en zones. Zo is Stuttgart èèn groot verboden gebied voor mij (had ik vandaag dus last van). Ik kan het uitzetten, maar dan ben ik ewn pkw, en dan houdt hij dus geen rekening meer met viaducten etc..

Na een uur te zitten knoeien met dat ding, heb ik het maar opgegeven.

Wat ik wil: de verboden voor vrachtverkeer zones en wegen uitzetten, maar wel in de lkw stand blijven rondrijden.

Iemand die weet of dat mogelijk is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan denk ik ook niet

Je kan je minderen en je lengte zodat je geen last heb van lengte en aslast verboden, maar verboden voor lkw blijf je houden.

Persoonlijk rij ik op de pkw instelling, die enkele keer dat ik voor een te lage brug sta, (staan normaal wel aangeven, dus kan je alsnog optijd een alternatieve route pakken) streep ik af op puur minder omrij kilometers, een als ik naar onbekend terrein ga draait er een tomtom met trucknavigatie mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Transics Sky bc met navigatiekaarten van Tomtom is redelijk accuraat. Mijn Tomtom Trucker 6000 is nog net wat beter. Ook die maakt foutjes, je moet altijd op blijven letten. Een navi zal nooit foutloos worden.

Maar wat ik bedoel is geen fout van de navi.

Ik moet regelmatig lossen in gebieden die verboden zijn voor lkw's (dan wel boven een bepaald gewicht, dan wel binnen bepaalde tijden).

Wil dat ding dus zo ver hebben, dat hij snapt dat ik bevoorradings verkeer ben, en die straten dus wèl in mag (of wil :D)

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben bang dat dat een illusie zal blijven.

Ik kom regelmatig (dagelijks, want o.a. ik zorg er voor dat ze ontstaan EN oplossen :D) in afgesloten wegvakken. Deze worden in 99% van de gevallen netjes en juist aangegeven op de navigatie.

Maar ook al voer ik een huisadres in BINNEN die afgesloten wegvakken, er naar toe sturen doet ie je niet. Geeft aan dat locatie niet bereikbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Transics Sky bc met navigatiekaarten van Tomtom is redelijk accuraat. Mijn Tomtom Trucker 6000 is nog net wat beter. Ook die maakt foutjes, je moet altijd op blijven letten. Een navi zal nooit foutloos worden.

Alleen de adr tunnels zijn niet zo bekend ,hij stuurt je soms volgens vreemde routes rewijl je wel door de tunnel mag
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verboden voor vrachtverkeer en milieuzones vraagt ie bij mij of ik er doorheen wil rijden en ik kan zien waar dat dan is. Ik kan daar dan toestemming voor geven of niet en anders zoekt ie een andere route. T is zeker niet foutloos want soms geeft ie dat ook aan terwijl er niks is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden