[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Planningssoftware


Durashift

Recommended Posts

  • Forumlid

Wie heeft er een beetje kijk op de software die voor transportplanningen gebruikt worden?

 

Ik ben wel benieuwd hoe daarin met vertragingstijden, welke eigenlijk 'standaard' zijn, wordt omgegaan.

 

Ik bedoel, over een uur of 10 mag ik met dit traject starten:

 

https://www.google.nl/maps/dir/Dieselstraat,+6716+BC+Ede/Ringersstraat,+Schiedam/@51.9632381,4.4768864,9z/data=!3m1!4b1!4m17!4m16!1m5!1m1!1s0x47c652c4682ac23b:0x21e37b064255c4e5!2m2!1d5.634664!2d52.0280972!1m5!1m1!1s0x47c435366e208195:0xb2fcd4d891a53460!2m2!1d4.4043701!2d51.9328442!2m3!6e0!7e2!8j1481819400

 

De normtijd is 5 kwartier. Dat is ook wel te halen.. met de pendel van 11 uur in de ochtend.

Deze week doe ik dus de pendel van 16 uur.. en dan weet je zeker dat er minuten verloren worden door druk verkeer.

 

Google zegt dat ik, op basis van personenauto, vermoedelijk om 18:50 op bestemming ben, dan wordt dus de filetijd op basis van bepaalde, historische, data meegenomen.

 

Vandaag was ik er tegen half zeven. met toch bijna een uur file wederom.

 

Enfin, hierdoor, zal je begrijpen, loopt de planning uit voor de 2e pendel.. Want de normtijd zegt dat ik om 00:00 uur in Hoofddorp moet zijn. En dan ben ik in de tussentijd terug naar Ede, aldaar lo-la, voor H'dorp en 'gááá'ssss..

 

Ik begrijp dus niet hoe men de pendel H'dorp aan Schiedam kan koppelen op deze tijden indien men in H'dorp om 00 uur de spullen willen hebben.

(want dat moet dan verdeeld worden onder de klantritten en daar is dan tot 02.00 uur de tijd voor..

 

Kort gezegd, wat Google kan, dergelijke reistijdendata zal toch zeker wel door de leveranciers van planningssoftware ook gebruikt worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja wat wil je nu weten, een goede planner kent de pappenheimers en weet dat het niet altijd gaat zoals geplant, een slechte gaat je opjagen.

Goede plansoftware is er niet, zal er ook nooit komen, kan een leidraad zijn, maar de planner maakt of breekt een rit.

 

Mijn vader zei altijd, "gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat" met andere woorden, geen paniek, komt uiteindelijk altijd weer goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij hebt het over historische data. Dat is bij google maps niet het geval. Dat is real live info van Android gebruikers. Hun telefoon registreert dat ze stilstaan op een plek en zodra dat er meer worden onstaan er dus vertragingen. Dat is dan ook te zien op je telefoon als je de navigatie gebruikt.

 

Ik had het pas nog. Op een b-weggetje tussen de heuvels, vrij veel bochten. Bijna verlaten. Ineens zag ik op het scherm dat er vertraging aankwam na de zoveelste bocht. Kom ik de bocht om staat er zo'n tijdelijk stoplicht en twee auto's ervoor. Die hebben dus een android toestel. Werkt erg goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij hebt het over historische data. Dat is bij google maps niet het geval. Dat is real live info van Android gebruikers. Hun telefoon registreert dat ze stilstaan op een plek en zodra dat er meer worden onstaan er dus vertragingen. Dat is dan ook te zien op je telefoon als je de navigatie gebruikt.

 

Ik had het pas nog. Op een b-weggetje tussen de heuvels, vrij veel bochten. Bijna verlaten. Ineens zag ik op het scherm dat er vertraging aankwam na de zoveelste bocht. Kom ik de bocht om staat er zo'n tijdelijk stoplicht en twee auto's ervoor. Die hebben dus een android toestel. Werkt erg goed. 

 

Ja, als je onderweg de maps als navigatiesysteem gebruikt, bedoel jij denk?

 

Navigatie heb ik niet nodig, ken de weg wel ;) 

Wat ik via maps.google.nl  gedaan heb is om een route in de toekomst te plannen. Lijkt mij dat men dan geen actuele data kan gebruiken, want dat is er immers nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Praat je nu over een ROUTE planner of over een PLANNING software?

 

Mijn vraag heeft betrekking op planningsoftware.

Kort gezeg, mijn gedachtegang, is 'hoe kan in vredesnaam een rit ingepland worden richting een drukke spitsrichting zonder inbouw van vetragingstijd'?. Dat beeld heb ik er nu bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je vertrek tijd is bekend

De rest blijft koffiedik kijken, als het niet uitkomt, is het aan de planning om zich daar druk over te maken, dat hoeft jij niet te doen.

(ik maak me daar niet druk over (meer:D ))

 

Ja, ik ben nog lerende. ;)

 

In mijn  geval is het ook niet de planning die mij aanspreekt, het zijn de mensen bij filialen van de klant die mij aanspreken.. en daar heb ik dan wel moeite mee indien er, in mijn beleving onvoldoende met de werkelijkheid van de rit (qua filedruk is dat gewoon bekend vind ik) rekening wordt gehouden. 

 

Kort gezegd, als ik dus straks op A12 weer wat vetraging oploop.. weet ik al dat 6 uur later iemand in Hoofddorp aan 'mijn kop komt zeiken'..  Daar heb ik dan weinig trek in, eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Prachtig als chauffeurs de taak van de planner probeert over te nemen, maar dat gaat niet werken.

Doe gewoon je werk en neem je rust, en zie waar het schip strand  ;)

 

Het is zeker niet mijn bedoeling om de taak van de planners over te nemen. Nee, dat lijkt mij juist  geen te benijden job.

 

Wat ik wel wil is een beetje begrijpen  hoe e.e.a werkt en hoe een planner tot bepaalde keuzes komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk, ik ben nog groen in het vak. Dat ik tijd verlies door aandocken / laden etc. begrijp ik.

Ik doe mijn best om dat zo vlot mogelijk en zonder schade te doen.

Ik wil daar best wel een 'werkelijke pauze' voor opgeven om wat tijd in te lopen.

 

Als ik dan hoor dat andere chauffeurs, op dezelfde rit voor hetzelfde bedrijf, kennelijk zo'n 3 kwartier eerder op het laatste losadres kunnen zijn.. dan vraag ik mij af hoe ik dat kan bereiken.

Waar laat ik het liggen?

 

Wel, buiten dat aandocken /laden zie ik toch de vertragingstijd door de file als boosdoener.. en die vertragingstijd zullen de andere chauffeurs toch ook hebben, denk ik dan.

Wat zij misschien 'inlopen' door 'nergens' daadwerkelijk rust pakken.. ?

 

Tja, een dag brood eten voor het avondmaal vind ik prima, maar niet de hele week.. Dus een stopje voor een snelle warme hap vind ik dan toch niet meer dan redelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, ik ben nog lerende.

Kort gezegd, als ik dus straks op A12 weer wat vetraging oploop.. weet ik al dat 6 uur later iemand in Hoofddorp aan 'mijn kop komt zeiken'.. Daar heb ik dan weinig trek in, eerlijk gezegd.

Lerende, klopt je begint net dus je komt er wel.

Een beetje boter op de rug en buisjes tussen de oren laten plaatsen.

Kunnen ze hun rotzooi best op je rug gooien, glijd het er makkelijk weer af en buisje zodat het het ene oor ingaat en de andere uit, m.a.w. maak je er niet druk om blijf netjes en na 5 minuten zijn ze toch blij dat je er bent.

En als men zegt, "je bent te laat" dan zeg je jammer, dan neem ik het wel weer mee, kijken of ik morgen wel op tijd kan komen.

En nooit jezelf gaan afspiegelen op een ander, die doen het altijd beter en sneller lijkt het.

Gewoon je eigen gang gaan en je zeker niet laten opjagen, je bent aan het werk, niet op de vlucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..)

En als men zegt, "je bent te laat" dan zeg je jammer, dan neem ik het wel weer mee, kijken of ik morgen wel op tijd kan komen.

En nooit jezelf gaan afspiegelen op een ander, die doen het altijd beter en sneller lijkt het.

Gewoon je eigen gang gaan en je zeker niet laten opjagen, je bent aan het werk, niet op de vlucht.

 

Klopt, ik heb ook al geleerd om de vraag 'hoe laat had u mij verwacht dan' te stellen.. dan is het ook al gauw goed.

 

Rustig blijven en niet laten opjagen gaf de mentor chauffeur mij maandag ook mee. Zal er weer ff aan denken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, ik ben nog groen in het vak. Dat ik tijd verlies door aandocken / laden etc. begrijp ik.

Ik doe mijn best om dat zo vlot mogelijk en zonder schade te doen.

Ik wil daar best wel een 'werkelijke pauze' voor opgeven om wat tijd in te lopen.

 

Als ik dan hoor dat andere chauffeurs, op dezelfde rit voor hetzelfde bedrijf, kennelijk zo'n 3 kwartier eerder op het laatste losadres kunnen zijn.. dan vraag ik mij af hoe ik dat kan bereiken.

Waar laat ik het liggen?

 

Wel, buiten dat aandocken /laden zie ik toch de vertragingstijd door de file als boosdoener.. en die vertragingstijd zullen de andere chauffeurs toch ook hebben, denk ik dan.

Wat zij misschien 'inlopen' door 'nergens' daadwerkelijk rust pakken.. ?

 

Tja, een dag brood eten voor het avondmaal vind ik prima, maar niet de hele week.. Dus een stopje voor een snelle warme hap vind ik dan toch niet meer dan redelijk.

 

1) Laat je niet opnaaien. "Effe gauw" is vragen om schades.

2) "Maar anderen zijn veel sneller!" is vaak niet eens waar. Ook al te horen gekregen, toen aan collega's gevraagd hoe zij die rit deden. Bleek dat ze ongeveer dezelfde tijd nodig hadden. Planner op aangesproken, zijn enige reactie was een vuile grijns... :rolleyes:

3) Als men in de planning geen rekening houdt met rijden in de spits, dan ligt dat buiten jouw macht. Ik snap heel goed dat je ervan baalt dat je "te laat" bij klanten aankomt, maar jij kunt niet meer dan je best doen. En naar wat hier van jouw hand te lezen is, doe je je best echt wel.

Goede reis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Als ik dan hoor dat andere chauffeurs, op dezelfde rit voor hetzelfde bedrijf, kennelijk zo'n 3 kwartier eerder op het laatste losadres kunnen zijn.. dan vraag ik mij af hoe ik dat kan bereiken.

Waar laat ik het liggen?

 

Wel, buiten dat aandocken /laden zie ik toch de vertragingstijd door de file als boosdoener.. en die vertragingstijd zullen de andere chauffeurs toch ook hebben, denk ik dan.

 

Je geeft het juiste antwoord al zelf....

En eens een pauze "anders indelen" kan, maar het moet zeker geen standaard worden. De klant gaat ook eten op gezette tijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je bent groen in het vak zoals je zelf zegt

En plannert zegt altijd dat het in die tijd te Halen

Dus naai je plannert en bel hem voor iedere onzin dat jij zijn tijd kunt kunt Halen op file etc etc

Na een week is hij dat beu

Zelfs als je ff een wc stop maakt bellen dat je gaat en dat 5 min kost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onze vorige planner zei dat eens dat ik om 5 uur moest vertrekken om om 7.30 te lossen in hartje Den Haag. Normaal al 2 3/4 uur rijden.

Op mijn vraag wat ik moest, om 5 uur vertrekken of om 7.30 lossen keek ie mij nog onnozeler aan als anders.

Waarop ik tegen hem gezegd heb: doe jij je werk, dus met de klant afspraken maken hoe laat, waar, waarmee en wanneer, dan zorg ik dat ik er ben.

Mompelend liep hij weg en ik moest het maar uitzoeken, dus ik was daadwerkelijk om 7.30 bij de klant.

Je hebt de tijd nodig om een rit te doen. Het scheelt ook een heel stuk als je niet blind op je navigatie vertrouwt maar zelf ook eens op de wegen kaart kijkt. Dan kan je mogelijke (verkeers) knelpunten al riant van te voren proberen in te schatten. Soms kan je beter eens een stukje omrijden, dan aan te schuiven in een file.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik de opdracht krijg om op een bepaalde tijd te vertrekken dan bel ik niet.

Klant belt hem vanzelf waar de lading blijft.

Hooguit bel ik de klant op om uit te leggen hoe het zit, en dat ie de planner maar moet bellen om te vragen waarom de vracht er nog niet is. Is soms best wel prettig om zo iemand een slag voor te zijn. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha, dat ken ik. 06:00 vertrekken. 08:00 lossen Amsterdam zuid oost. Klopt, das 2 uur rijden, maar niet in de spits. !!!! Heb hem om 07:45 gebeld, ben bij Hoevelaken, duurt nog ff. Vertrek je om 05:30 red je het makkelijk. 05:40 vertrek word al krap.

 

Jup, ik zag bij de vestiging Meppel ook een aansporing voor de chauffeurs op het infobord hangen: 'start daadwerkelijk met je rit op de starttijd.. paar minuten later zorgt voor file op de A 28...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
(..)

 

Ik bedoel, over een uur of 10 mag ik met dit traject starten:

 

https://www.google.nl/maps/dir/Dieselstraat,+6716+BC+Ede/Ringersstraat,+Schiedam/@51.9632381,4.4768864,9z/data=!3m1!4b1!4m17!4m16!1m5!1m1!1s0x47c652c4682ac23b:0x21e37b064255c4e5!2m2!1d5.634664!2d52.0280972!1m5!1m1!1s0x47c435366e208195:0xb2fcd4d891a53460!2m2!1d4.4043701!2d51.9328442!2m3!6e0!7e2!8j1481819400

 

De normtijd is 5 kwartier. Dat is ook wel te halen.. met de pendel van 11 uur in de ochtend.

Deze week doe ik dus de pendel van 16 uur.. en dan weet je zeker dat er minuten verloren worden door druk verkeer.

 

Google zegt dat ik, op basis van personenauto, vermoedelijk om 18:50 op bestemming ben, dan wordt dus de filetijd op basis van bepaalde, historische, data meegenomen.

(..)

 

Nou, het viel mee, de 1e slag. :D

 

Slechts 25 minuten file.. al met al stond ik daarmee rond middernacht in Hoofddorp.

 

Sprak een collega in Schiedam die praktisch achter mij aan rijdt op dat traject.. die was ook wel blij vandaag wat eerder  terug op zijn standplaats te zijn.

 

Nou, niet dat ik verwacht had dat ik met open armen ontvangen zou worden. ;) . was de eerste vraag deze keer 'hoeveel pallets heb je bij je'.. :confused:

 

 

In ieder geval, zo even erover te schrijven en jullie reacties te lezen deed mij wel ff goed. Bedankt. :ok:

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, ik ben nog lerende. ;)

 

In mijn  geval is het ook niet de planning die mij aanspreekt, het zijn de mensen bij filialen van de klant die mij aanspreken.. en daar heb ik dan wel moeite mee indien er, in mijn beleving onvoldoende met de werkelijkheid van de rit (qua filedruk is dat gewoon bekend vind ik) rekening wordt gehouden. 

 

Kort gezegd, als ik dus straks op A12 weer wat vetraging oploop.. weet ik al dat 6 uur later iemand in Hoofddorp aan 'mijn kop komt zeiken'..  Daar heb ik dan weinig trek in, eerlijk gezegd.

Dan kun je beter geen planner worden. :nee:  :nee:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden