[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tunnel A2 Maastricht morgen open (met trajectcontrole)


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Maastricht neemt donderdag juichend afscheid van de bovengrondse A2, die de stad doorsneed. In de nacht van donderdag op vrijdag wordt de Koning Willem-Alexandertunnel in gebruik genomen, de eerste dubbellaagse tunnel van Nederland.

 

In de twee onderste tunnelbuizen komt het doorgaand verkeer tussen Eindhoven en Luik te rijden. De bovenste twee buizen zijn bestemd voor het bestemmingsverkeer.

 

Er is trajectcontrole in de tunnel.

 

Lees verder: Telegraaf

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zou tijd worden zeg. Kan me nog heel vaag herinneren hoe het vroeger was, maar met dat verbouwen was het vooral ellende.

Binnenkort maar weer eens die kant op gaan.

Als je op tijd reageert zijn er wel alternatieve routes naar zuid Maastricht. Desnoods een stukje door België. Scheelt niet eens zoveel tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ga het meemaken :D

Ben bang van niet, althans niet morgen. De afslag die je zou moeten nemen is nog niet helemaal aangelegd. Dan betekent dat je naar de ENCI voorlopig gewoon bovenlangs moet blijven rijden.

Maar je kunt natuurlijk net doen of je gekke Henkie bent, en gewoon de tunnel voor doorgaand verkeer induiken. Dan de afslag AZM nemen, en daarna richting Kennedybrug. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben bang van niet, althans niet morgen. De afslag die je zou moeten nemen is nog niet helemaal aangelegd. Dan betekent dat je naar de ENCI voorlopig gewoon bovenlangs moet blijven rijden.

Maar je kunt natuurlijk net doen of je gekke Henkie bent, en gewoon de tunnel voor doorgaand verkeer induiken. Dan de afslag AZM nemen, en daarna richting Kennedybrug. :D

Ik ben gekke Henkie😜

Is dus nog niet klaar maar heb zo toch ff de tunnel van binnen gezien.

Dat kan nog leuk worden daar bonnen als de rechterrijbaan er bij komt. Let op mijn woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er was nog iemand 'gekke henkie' maar dan net ff anders.. ;)

 

Ov-bedrijf Munckhof tikt een buschauffeur op de vingers die een filmpje maakte met zijn mobiele telefoon terwijl hij minister Schultz van Infrastructuur rondreed. De man bestuurde de bus met hoogwaardigheidsbekleders die door de net geopende Koning Willem-Alexandertunnel in Maastricht reed.

 

Op foto's is te zien dat de man gisteravond beelden maakte van de eerste rit door de tunnel, terwijl Schultz vrolijk poserend haar duim opsteekt naar de media. De minister staat juist bekend om haar strijd tegen het gebruik van mobieltjes in het verkeer: deze week nog meldde ze dat ze appen op de fiets wil verbieden.

 

Lees verder:

 

http://nos.nl/artikel/2148636-filmende-chauffeur-krijgt-standje-van-minister.html

 

Czw7ISqXEAA7gei.jpg

 

 

Niet bij nagedacht, door de chauffeur, denk ik?

 

(de kans op gefilmd wórden bedoel ik dan..)

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er staat toch ook iemand voor haar. Regels regels regels.... bbrrrrr.

En ik zat in een Nederlandse bus vorige week, en er zitten geen gordels bij de stoelen.

 

Was trouwens 1 van maar liefst 3 passagiers op een traject van een km of 25..... Lachen toch, kunnen ze beter een taxi laten rijden.

Die heeft ook nog eens gordels..

 

En de sneltrein reed niet, tunnel bij Dordrecht was in de verbouwing.... Openbaar vervoer is nog steeds een lachertje. De stop trein was t spreekwoordelijke blikje sardines....

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er staat toch ook iemand voor haar. Regels regels regels.... bbrrrrr.

En ik zat in een Nederlandse bus vorige week, en er zitten geen gordels bij de stoelen.

 

 

Ja, heb je een punt. Die kerel staat er ook niet al te best wanneer er een remtest gedaan wordt. :D

 

Gordelplicht in autobussen kennen wij in europa pas bij de zogenoemde T100 bussen..

Die van 85 km/h mogen dus zonder.

 

Echter, als je nu in het mooie (provincie) Utrecht een ritje gaat maken.. heb je goede kans een nieuwe Setra te treffen.. Daar zitten de gordels in, heb ik begrepen. Is niet eens een T100 bus. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja?

 

Hm, begrijp het wel. Men moet wel. Reactie van werkgever is ook nog redelijk.

Denk wel dat bij een volgend event er wel een 'werkinstructie' mee zal gaan met expliciete do's en dont's.  ;)

 

Ronduit belachelijk, die hele ophef.   Waarin een klein land groot kan zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jazeker, het is niet slim om dit zo te doen, maar.......

........dat er iemand in het middenpad staat om een foto te maken is prima.

.......dat er een cameraman tussen en minister en het dashbord/de voorruit staat is ook prima.

Maar dat de chauffeur met een mobieltje in de hand door een afgesloten tunnel rijdt is nu op eens een misdaad??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het wel met je eens, maar het is nu eenmaal verboden en dan staat het niet geweldig intelligent als je het toch doet terwijl je zelf ook gefilmd wordt  ;)

 

Dat klopt helemaal, Ger. Maar het is natuurlijk groot nieuws omdat het een bus met hoogwaardigheidsbekleders betreft. En dat de minister er lachend met een duim omhoogbij zit, doet het ook wel goed. :D

Ook al beweert ze de chauffeur erop aangesproken te hebben :rolleyes:

 

Ik vind het opmerkelijk dat dit gisteren de hele dag in het nieuws was en een paar dagen gelden het nieuws, dat de voorzitter van Diyanet (de club van Turkse Moskeeën in NL) als spion voor de Turkse overheid fungeert, maar nauwelijks aandacht kreeg.

Terwijl daardoor tal van Turkse-Nederlanders in grote problemen kunnen raken of zelfs gevaar kunnen lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden