[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Maximum snelheid België....


hortjuh

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat zijn de maximumsnelheden in België?

Als je, met vrachtwagen, een plaats inrijd? Ik kom vandaag door een aantal plaatsen in België waar links en rechts hier en daar wat huizen staan. Dat is naar mijn mening dus de bebouwde kom. Dus denk ik max. 50 km/h. Maar aan deze wegen staat ongeveer elke 100 meter (beetje overdreven) een bord van 70 km/h. Wat is het nu: 50 of 70 :confused:

En dan de provinciale weg is dat 60 of 80?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is in feite niet zo moeilijk.

Binnen de bebouwde kom en waar bord staat van 50, mag je 50.

Op alle andere wegen mag je in theorie maar 60, maar 70 wordt meestal wel toegelaten.

Van zodra er méér dan 1 rijstrook is, mag je zo snel als de borden aangeven.

mvg,

Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Van zodra er méér dan 1 rijstrook is, mag je zo snel als de borden aangeven.

mvg,

Michael

Alleen bij een middenberm of vangrail/barrier-afscheiding mag je theoretisch 90...

En NIET inhalen op tweebaans (snel)wegen:mad:

Hoorde gisteren op de bak dat er weer diversen gepakt waren rond Antwerpen, door een rijdende controle... Beter van niet dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Kijk uit voor de "zone 30", die zijn meestal in de buurt van scholen maar soms zijn die borden zo klein dat je ze niet opmerkt

Nou, valt nog wel mee toch?? Tegenwoordig zelfs verlichte borden aan begin- en eindpunt;)

Wél wennen (en oppassen) voor de Ollander: stoppen voor een oranje verkeerslicht en een zebra... zijn wij niet meer zo gewoon:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou, valt nog wel mee toch?? Tegenwoordig zelfs verlichte borden aan begin- en eindpunt;)

Wél wennen (en oppassen) voor de Ollander: stoppen voor een oranje verkeerslicht en een zebra... zijn wij niet meer zo gewoon:cool:

ff een bak doen...

ik belgenland in.. aangehouden.

meneer u mag maar 60 kmh!

ik oh? en dat bord zegt 70!!

ja maar u bent een caminion!

Verrek??? serieus zere neus?

jahaa,, u mag maar 60 kmh...

ik zeg.. dat wist ik niet..

komt ie>>>>>>>>>>

jahaa maar u rijd belgenland in. dus u betaald...

ik zeg>>>

zolang U de belgische verkeerswetgving niet openbaar verkondigt op de NL radio>CBR>exameneis en of werkenlijk aan de neus van de NL chauffeur hangt, gaan wij samen elkaar weer zien voor het Belgisch gerecht,, en dan mag u hard maken,, dat ik dit niet wist, en ik hier geen bord zag of zie van 60 KMH voor caminions......

ergo.. ik geen rekening,, maar wel een waarschuwing... voor de rest kon die joker niks vinden,, dus kwam ik er erg glad vanaf..

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

pffff.. jij mazzelaar....:D

Iedereen behoort de wet te kennen van het land waarin ie zich bevind..

Beroepen op het feit dat je het niet wist kan de hermandad niks aan doen.

Dan had je de moeite horen te nemen om je hiervan op de hoogte te stellen....

hahahaha... jij hebt weer een paar zakcenten verdiend..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alleen bij een middenberm of vangrail/barrier-afscheiding mag je theoretisch 90...

En NIET inhalen op tweebaans (snel)wegen:mad:

Dat van die barriere in de middenberm klopt niet. Van zodra er 2x2 rijstroken zijn, mag je zo snel als aangegeven. Dus ook als daar gewoon een witte streep staat.

mvg, Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Regels Belgiê, enkel van toepassing op vrachtwagens!!!!!!

Snelheidslimieten

Bebouwde kom:(aangeduid door een wit bord F1 waarop naam gemeente vermeld staat, bij de nieuwere borden staan ook een kerktoren en een paar huizen in het zwart afgebeeld)

Max 50 km/uur

Buiten bebouwde kom:

*op de snelwegen ;max 90 km/uur voor voertuigen of slepen met een MTM plus 3500 kg.

*op de wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan ten minste 2 in iedere rijrichting. (gelijk hoe ze gescheiden zijn; middenberm of wegmarkeringen) max 90 km/uur voor voertuigen met een MTM plus 3500 kg.

*op andere wegen; 60 km/uur voor voertuigen met een MTM van meer dan 7500 kg.

Er kan wel steeds een lagere snelheidsbeperking opgelegd worden aangeduid door het verkeersbord C43 (bvb max 70 km/uur)

Inhaalverbod

Bij neerslag (regen, sneeuw, hagel,...) is het verboden voor bestuurders van voertuigen en slepen met een MTM van meer dan 7500 kg in te halen op autosnelwegen, autowegen en wegen met ten minste vier rijstroken met of zonder middenberm. (uitgezonderd inhalen van landbouwvoertuigen)

Buiten de bebouwde kom op wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat is het voor bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een MTM van meer dan 3500 kg verboden in te halen. (uitgezonderd inhalen van landbouwvoertuigen en indien een verkeersbord F107 het inhalen wel toelaat).

Afstanden:

Buiten bebouwde kom 50 meter afstand houden indien je bestuurder bent van een voertuig of sleep met MTM plus 7500 kg of van een voertuig of sleep langer dan 7 meter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
  • Forumlid

Maaaaarrrrr..

Als je als Nederlandse chauffeur lekker een dagje in België plankgas in de begrenzer aan het knallen bent geweest, en de dag erop kont oom agent in Arnhem ff je pasje uitlezen, dan heb je 90 gereden, terwijl je bij je rijbewijs als het goed is hebt geleerd dat de overtredingen die je hebt begaan, gemeten op de Nederlandse wetgeving op je pas hebt staan, hier achteraf in NL alsnog voor beboet kan worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maaaaarrrrr..

Als je als Nederlandse chauffeur lekker een dagje in België plankgas in de begrenzer aan het knallen bent geweest, en de dag erop kont oom agent in Arnhem ff je pasje uitlezen, dan heb je 90 gereden, terwijl je bij je rijbewijs als het goed is hebt geleerd dat de overtredingen die je hebt begaan, gemeten op de Nederlandse wetgeving op je pas hebt staan, hier achteraf in NL alsnog voor beboet kan worden..

Nee,in Nederland word je alleen bekeurt voor de snelheid als dat door een ambtelijke meting gebeurt,dus door de radar of als je door een politie auto met ge-ijkte teller een bepaalde afstand gevolgd word.

DE dag later op je digipas bekeuren voor de snelheid kan(nog :eek:) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je als Nederlandse chauffeur lekker een dagje in België plankgas in de begrenzer aan het knallen bent geweest,

Waar kun je in België nog een dag plankgas tegen de begrenzer knallen dan???? het verkeer staat daar nog meer stil dan in Nederland.:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Waar kun je in België nog een dag plankgas tegen de begrenzer knallen dan????

Overal zijn er wegenwerken , ongevallen waardoor er een mindere max snelheid is toegelaten en wegens de file al stapvoets aan het rijden bent .

Gisteren vanaf Charleroi tot de Leonard tunnel heb ik 85km/h kunnen rijden en dan kom je aan de Brusselse ring en is het gedaan , in de morgen N16 / A12 , binnenring tot E411 was aanschuiven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Maaaaarrrrr..

Als je als Nederlandse chauffeur lekker een dagje in België plankgas in de begrenzer aan het knallen bent geweest, en de dag erop kont oom agent in Arnhem ff je pasje uitlezen, dan heb je 90 gereden, terwijl je bij je rijbewijs als het goed is hebt geleerd dat de overtredingen die je hebt begaan, gemeten op de Nederlandse wetgeving op je pas hebt staan, hier achteraf in NL alsnog voor beboet kan worden..

neee, want de digitale tacho laat alleen de overtredingen zien. Dus langer dan 1 minuut harder dan bijvoorbeeld 90 km/u. continu 89 km/u slaat hij niet op als overtreding.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • Forumlid

Toen ik, maximum 6 maand geleden, mijn opleiding deed waren de regels:

 

Bebouwde kom 50 (tenzij zone 30 etc)

 

buiten de bebouwde kom, overal 60 (zelfs al staat er 70 of 90. Als er staat 50 is het uiteraard 50), BEHALVE een weg met 2x2 rijstroken, ongeacht of het een gewone streep of vaste middenberm (groen, betonrail, ...) is. Daar is het 90. Tenzij er een bord staat 70... dan is het 60

 

Inhalen was voor ons niet toegelaten op 2x2... tenzij er een traag landbouwvoertuig voor je rijd.

bewerkt door tamiya2000
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden