[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

dilemma vrije dagen


knoet

Vraag

  • Forumlid

Het probleem is dit;

We hebben 27 vrije dagen per jaar, we nemen 3 weken vakantie ,dan hebben we er nog 12 over, en die worden steeds geweigerd om op te nemen, alleen als er GEEN werk is kun je ze opnemen, het zogenaamde bedrijfsbelang gaat voor, maar bij kleine bedrijven is er altijd werk, dus krijg je ze nooit, het zijn er voor jouw 12 maar voor een bedrijf 24, en voor die dagen heb je gewoon gewerkt CQ betaald. Hebben wij nog ergens een poot om op te staan, of moeten we dit ook over ons heen laten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Het probleem is dit;

We hebben 27 vrije dagen per jaar, we nemen 3 weken vakantie ,dan hebben we er nog 12 over, en die worden steeds geweigerd om op te nemen, alleen als er GEEN werk is kun je ze opnemen, het zogenaamde bedrijfsbelang gaat voor, maar bij kleine bedrijven is er altijd werk, dus krijg je ze nooit, het zijn er voor jouw 12 maar voor een bedrijf 24, en voor die dagen heb je gewoon gewerkt CQ betaald. Hebben wij nog ergens een poot om op te staan, of moeten we dit ook over ons heen laten komen.

Tja als je dat over je heen laat komen dan ben je zelf schuld.

Een jaar heeft 52 weken, en als je dan die 12 dagen nog niet kan inpassen dan doe je iets fout.

Ik kom eigenlijk altijd dagen te kort :D want in februari als het hier nog lekker koud is dan neem ik er al 20 op en geniet een week of 4 van een tropisch zonnetje.

De dagen die overblijven worden de rest van het jaar wel opgemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het probleem is dit;

We hebben 27 vrije dagen per jaar, we nemen 3 weken vakantie ,dan hebben we er nog 12 over, en die worden steeds geweigerd om op te nemen, alleen als er GEEN werk is kun je ze opnemen, het zogenaamde bedrijfsbelang gaat voor, maar bij kleine bedrijven is er altijd werk, dus krijg je ze nooit, het zijn er voor jouw 12 maar voor een bedrijf 24, en voor die dagen heb je gewoon gewerkt CQ betaald. Hebben wij nog ergens een poot om op te staan, of moeten we dit ook over ons heen laten komen.

Je werkgever moet zorgen dat hij kan terugvallen op een invaller.......... Desnoods hij zelf?

 

Hoe doet je werkgever dat dan als er iemand ziek is?

 

Laat me raden: hij wil ze zeker ook niet uitbetalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Begrijp je dilemma niet zo goed. Als jij vrij wil zijn, dan kan je op tijd aangeven dat je er die datum niet ben. Doe je het via de mail, staat alles ook direct zwart op wit.

 

Ik begrijp je dilemma wel als je vandaag besluit dat je komende week vrij wil zijn, want dat zou ik ook niet accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het niet over vakantie, de werkgever is verplicht je 3 weken aaneengesloten vakantie op te nemen, ik heb het over de dagen die over zijn,.. beste ouwe, raar antwoord vind je dat nu zelf niet, de werkgever zegt gewoon ,ik kan het me niet veroorloven en als je gaat heb ik een probleem met je salaris, en ook daar heeft hij geen echt toe,,stap ik naar de bond, het gerecht en vul maar in,heb je op dat moment nog geen geld mee m.a.w beste ouwe, dus ik zou jouw wel eens willen zien als dit voor je voeten gegooid word

Ga ik op mijn strepen staan heb ik gewoon vrij, maar dan, ik moet nog een aantal jaren het gaat mij erom staat niks over in het cao over deze situatie, kan een werkgever je structureel dagen weigeren op te nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja als je dat over je heen laat komen dan ben je zelf schuld.

Een jaar heeft 52 weken, en als je dan die 12 dagen nog niet kan inpassen dan doe je iets fout.

(..)

 

Zoals ik het lees doet de forummer Knoet weinig fout. In de zin van dat hij wel een bestemming heeft voor die 12 vrije dagen.. maar dat telkens geen toestemming voor verlof wordt gegeven. Kijk, dat een werkgever de grote vakantieopname ruim van te voren wilt weten, kan ik mij voorstellen.

Maar als een werknemer nu besluit om eind januari een lang weekend weg te willen en dus een paar vrije dagen nodig heeft,. dan moet dat toch wel kunnen, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

(..) de werkgever zegt gewoon ,ik kan het me niet veroorloven en als je gaat heb ik een probleem met je salaris,  (..), kan een werkgever je structureel dagen weigeren op te nemen

 

Heb je weigeringen van eerdere vrije dagen op papier? Of is het allemaal mondeling?

Zo ja, dan is de eerste stap, denk ik, om de eerstvolgende verlofaanvraag schriftelijk in te dienen (e-mail of verlofbrief). Ga maar een dossier opbouwen met afwijzingen. 

 

Verder denk ik dat de werkgever moet motiveren wat dat 'niet veroorloven' inhoudt. Is dat voldoende voor de 'gewichtige redenen' zoals in het wetsartikel van Ger staat?

 

Tja, lijkt mij geen prettige situatie.. wat je misschien kan omzeilen door nu alvast te kijken welke extra dagen (buiten je vakantieperiode) om vrij wilt hebben in 2017.

Vraag die dagen dan gelijk, schriftelijk, aan met je vakantieaanvraag. Misschien wordt het dan wel goedgekeurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Deze dagen heb ik begin deze maand aangevraagd, kreeg netjes via de mail de afwijzing, er staat letterlijk ,...als er geen werk is kun je ze opnemen, ik wil weten waar sta ik juridisch, lijkt mij dat hij dat nooit tot in de zaligheid kan afwijzen, en in uiterste noodzaak bestaat er altijd nog ziektewet, ben ik ongesteld of zo, maar het lijkt me niet de manier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Ook alle andere personeels leden weten wanneer jij een dag vrij neemt, dan zijn de planners gelukkig, zelfs aardig tegen de andere chauffeurs, de monteur kan eindelijk zijn heele pauze nemen, de eigenaar zit eindelijk niet zo gespannen achter zijn buro. De toiletten en kantine zijn schoon.. enz.... :zegtniets:  :D  :D

 

En je veel betere helft is ook blij. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb je weigeringen van eerdere vrije dagen op papier? Of is het allemaal mondeling?

Zo ja, dan is de eerste stap, denk ik, om de eerstvolgende verlofaanvraag schriftelijk in te dienen (e-mail of verlofbrief). Ga maar een dossier opbouwen met afwijzingen. 

 

 

Het lijkt mij dat knoet niet bij een bedrijf werkt dat veel auto,s op de weg heeft, maar eerder een klein bedrijf met een paar man personeel.

Dan is het vaak wat moeilijker om vrij in te passen als hier geen vervangers voor aanwezig zijn.

Knoet is is ook niet zo raar of lullig bedoeld van mij maar als jij morgen ziek bent kan je ook niet rijden en zal je werkgever iets moeten verzinnen om die auto te laten rijen, of hij moet hem in de hoek zetten tot je weer beter bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is onzin, er zijn meer als 6000 uitzendbureaus in NL

 

 

attachicon.gif1.JPG

Uhhh die zijn er wel maar:

 

Kunnen niet voor iedere vorm van vervoer deskundig personeel leveren....

 

Hier in ieder geval niet voor ons. Alleen ex-collega's (gepensioneerden).

Maar eigenlijk is dit niet juist tegenover andere werkzoekenden.....

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

het ligt toch echt bij de werkgever hoor, hij weet hoeveel dagen je hebt per jaar.

Het is zo stom wat wij doen, het ondernemersrisico neerleggen bij jezelf, en het nog goedpraten ook :stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom:

Oh geen probleem normaal hoor. Als je vrij bent staat de auto een dag stil... Simpel. Donderdagavond komen alle auto's thuis, vrijdag wassen, poetsen en een reparatie en smiddags kerstborrel. En 3 januari nieuwe ronde.

Maar nu is er een chauffeur langdurig ziek. Zochten ze een vervanger... Hebben intussen een eigen personeelslid op die auto gezet, hij moet het maar leren. Voor die auto is wel een malloot te vinden. Das dom met een trailer rijden dat kunnen er meer.

Combi en kraan word wat moeilijker.

Met 9 auto's is het een moeilijk verhaal om extra personeel erbij te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is onzin, er zijn meer als 6000 uitzendbureaus in NL

 

 

attachicon.gif1.JPG

 

 

Uhhh die zijn er wel maar:

 

Kunnen niet voor iedere vorm van vervoer deskundig personeel leveren....

 

Hier in ieder geval niet voor ons. Alleen ex-collega's (gepensioneerden).

Maar eigenlijk is dit niet juist tegenover andere werkzoekenden.....

 

Sommige vinden van niet nee maar die zijn vaak wel noodzakelijk binnen een bedrijf.

Altijd handig iemand achter de hand die bij kan springen.

Dan heeft hij tenminste ook een probleem minder als er iemand ziek wordt,

dat zal dan ook wel een probleem zijn bij Knoet zijn werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

(..)

U werkt nog steeds bij deze zelfde 'baas'?

 

Maakt dat iets uit, Pierre?

 

Ik lees dat Knoet op pagina 1 onder andere schrijft 'nog een aantal jaar te gaan'..

 

Ik kan mij wel voorstellen dat je, met nog een paar jaar te gaan, niet zomaar de sleutels inlevert. Waar vindt je zo gauw een nieuwe job. voor een volledige werkweek?

Ja, als flexibele kracht op- en afspringen, daar zal wel vraag naar zijn binnen de leeftijdscategorie, denk ik zo maar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden