[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

GTL ==> Gas To Liquid


Teddybeer

Recommended Posts

  • Forumlid

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met deze brandstof/dieselsoort?

Hier even een link naar de site van het product.

http://www.gtlfuel.nl/watisgtl/

GTL staat voor “Gas-To-Liquid’s”. GTL Fuel is dus een synthetische (vloeibare) brandstof, voor dieselmotoren, gemaakt van gas.

Shell GTL Fuel is een ultra schone brandstof en bovendien biologisch afbreekbaar.

De basistechnologie achter het GTL (gas-to-liquid) proces, een chemisch transformatie proces, staat bekend als Fischer-Tropsch. De technologie werd in de jaren 20 ontwikkeld door Duitse wetenschappers en werd daarna verfijnd binnen Shell. Met meer dan 35 jaar intensief onderzoek is Shell koploper in de ontwikkeling van de GTL technologie en productie.

De productie van Shell GTL Fuel

Shell is wereldwijd een belangrijke producent geworden van GTL producten. In 1993 opende Shell haar eerste GTL fabriek in Bintulu, Maleisië. In november 2011 opende Shell de GTL fabriek van wereldformaat in Ras Laffan, Qatar. De fabriek, beter bekend als Pearl GTL, produceert per dag ruim 140.000 vaten aan GTL- producten, waaronder brandstoffen, chemische grondstoffen en smeeroliën.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er ooit een keer een tank in de personenwagen gegooid en merkte weinig verschil in trekkracht oid. en als het een stuk schoner is, waarom niet (kost een paar centen extra, dat wel)?

 

Met de '69 oldtimer vrachtwagen zou ik het erg graag willen tanken, ik stik nu de moord als ik die 11,6 liter 's-ochtends start in de loods en lucht draai. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er ooit een keer een tank in de personenwagen gegooid en merkte weinig verschil in trekkracht oid. en als het een stuk schoner is, waarom niet (kost een paar centen extra, dat wel)?

 

Met de '69 oldtimer vrachtwagen zou ik het erg graag willen tanken, ik stik nu de moord als ik die 11,6 liter 's-ochtends start in de loods en lucht draai.

Zet je de deur ff open :p

 

Zou GTL dezelfde smerende eigenschappen hebben voor jouw senior ster?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar de Maasvlakte mag je nog niet op zeker Jan?

  

Dat mag ik nu ook wel. :angel: Maar er wordt aan gewerkt om milieuzones in te mogen als je hier mee rijdt. Probleem is de controleerbaarheid.......

 

Zou GTL dezelfde smerende eigenschappen hebben voor jouw senior ster?

Volgens de geleerden maakt dat geen verschil. We hebben ook nog een paar oude aggregaten en waterpompen lopen, uit de middeleeuwen. Die gaan er ook gewoon op draaien, dus we zullen het wel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden