[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tankcleaning Lokeren


Marotrans

Recommended Posts

  • Administrators

Vanmiddag moest ik naar Lokeren om te laden, en zag toen dat het terrein van de tankcleaning daar zo goed als vol staat met 'overwinteraars' uit Oost-Europa.

De firma Pawtrans heeft dhet tweede terrein bijna helemaal vol staan met tankauto's en het terrein meteen achter de spoelhallen staat vol met zwarte trekkers en de karakteristieke grijze tautliners. Welk bedrijf dat is durf ik zo niet te zeggen.

 

Datzelfde geldt overigens voor de grote parking op bedrijventerrein Medel in Echteld/Tiel: dat staat bijna helemaal vol met trailers van Curry European sinds donderdagmiddag terwijl hun eigen terrein vol staat met trekkers uit het Oosten. Ook dit is particulier terrein dus e.e.a. zal best onderling geregeld zijn. 

Ik denk dat de uitbaters gewoon slim zijn en er leuk aan verdienen, maar de komende week is er dus weinig plek voor overnachters: wees gewaarschuwd. Op het industrieterrein parkeren in Lokeren kost 150 euro en in Tiel 110 euro: waarvan akte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toevallig van de week in Duisburg bij het Autohof een gesprek opgevangen met een paar moelanders en de beheerder. 20 dagen parkeren voor €100, contant vooruit betalen, sleutels en autopapieren inleveren. Wordt de auto niet opgehaald betekent afslepen.

bewerkt door volvofh12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is maar een ding wat de politie moet doen, elke auto die wegrijd controleren of de tacho goed is bedient, dus ook de reisuren zijn verantwoord, er zullen er velen op de bek gaan  ;)

 

 

verantwoord jij ook elke week je reisuren in de auto dan? ook als het maar 5 minuten fietsen is? vul jij de tijd die je besteed hebt aan wassen, boodschappen doen ook in de tacho dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

excuseer me hoor maar jij noemt 96 pagina,s vol verwijzingen naar wets artikelen , verordeningen en procedures duidelijk ? zal er mischien mee te maken hebben dat ik nooit verder ben gekomen dan LTS en na zo,n 30 jaar op de vrachtwagen ook alles wat op meer als 1 A4 staat al te veel vind om te lezen maar als dit duidelijk is ben ik blij dat mijn werkgever een convenant heeft afgesloten , van dat pak papier begrijpt toch helemaal niemand iets meer ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat 'n discussie over niks , ik heb nou 43 jaar als chauffeur achter de rug , zowat heel Europa gezien , en als ik nu terug kijk op het aantal controle's die ik in die hele tijd gehad heb , kom  ik op 'n gemiddelde van 1 keer in de 10 jaar ! waar maken jullie je druk over .!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat 'n discussie over niks , ik heb nou 43 jaar als chauffeur achter de rug , zowat heel Europa gezien , en als ik nu terug kijk op het aantal controle's die ik in die hele tijd gehad heb , kom  ik op 'n gemiddelde van 1 keer in de 10 jaar ! waar maken jullie je druk over .!!!!!

Daar zat ik ook al aan te denken :D 

Laatste keer 2008 en dat was mijn eigen schuld in Frankrijk omdat ik mijn gordel niet aan had, en er met een waarschuwing en een bon route vanaf kwam :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..) ;)

 

Die tijd hoef je alleen te verantwoorden als de auto niet op standplaats staat :bey:  

 

Wat Pierre dus bedoeld, zo lees ik het, is dat je de reistijd ook niet hoeft te verantwoorden indien de auto niet op de standplaats staat maar wél in de woonplaats van de chauffeur voor die rit.

 

Kortom, de nuance dat wanneer de parkeerplaats van de auto, buiten standplaats, gelijk is aan de woonplaats van de chauffeur ontbrak Ger. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan nog leuk zijn indien er auto's tussen standplaatsen worden gewisseld.. zonder dat dit administratief direct recht staat.. Ben je als chauffeur nietsvermoedend 'foutief' bezig..

 

Ik bedenk mij nu.. zou misschien best een reden kunnen zijn dat de toko waar ik nu voor rij de vestigingsnamen van de auto's af heeft..

Kan er nooit een directe link tussen standplaats gelegd worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

excuseer me hoor maar jij noemt 96 pagina,s vol verwijzingen naar wets artikelen , verordeningen en procedures duidelijk ? zal er mischien mee te maken hebben dat ik nooit verder ben gekomen dan LTS en na zo,n 30 jaar op de vrachtwagen ook alles wat op meer als 1 A4 staat al te veel vind om te lezen maar als dit duidelijk is ben ik blij dat mijn werkgever een convenant heeft afgesloten , van dat pak papier begrijpt toch helemaal niemand iets meer ?

Het moet niet.

Als je de moeite neemt om je er in te verdiepen zul je zien dat het duidelijk is uitgelegd.

Ik vind het wel interessant om te weten hoe het exact zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben er heilig van overtuigt dat die convenant je ontslaat van alle verplichtingen om de wet te kennen je aan er te houden  ;)

 

Ik denk dat Rini doelt op het controle proces bij zijn werkgever. Er zal wel op regelmatige basis een pas uitlezing gedaan worden.. en eventuele onvolkomenheden zullen daaruit wel geconstateerd worden en uitgelegd aan de betrokkenen...

 

Veel meer is dan niet nodig om de dagelijkse ritten te doen.

 

In de werkinstructie die ik nu 'moet' volgen staat ook gewoon het pauze regime in vermeld..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lees die regel nu eens goed !!!!

wanneer het voertuig zich niet in de woonplaats van de bestuurder of in de exploitatievestiging van de werkgever waaraan de bestuurder normalerwijze verbonden is, bevindt

Er ontbreekt niets, als de auto niet bij de werkgever staat of niet in je woonplaats dan dien je de tijd die je gereist hebt te verantwoorden, ik weet dat daar tot op heden niet, weinig, nauwelijks of maar soms op gecontroleerd wordt, maar dat is de discussie niet, ik stelde dat ze alleen maar toe heven controleren en dat er dan velen nat gaan.

Hoe dan met de huidige tachograven?

Jij woont in Helmond, je standplaats is Oss. En je wagen staat in, bijvoorbeeld Hazeldonk.

Alle keren voer je nederland in als start land.

Alleen het eerste uur zal, bij " heterdaad" hier op bekeurd kunnen worden, omdat het daarna niet aantoonbaar is dat jij geen reistijd in je tachograaf hebt ingevoerd bij aanvang.

Met een schijf, of de aankomende tachograaf voorzien van GPS, zou het wel kunnen. Maar dan wordt het mog een hele strijd voor een controleur om aan te tonen dat je vanaf huis kwam en niet al op bezoek was in Hazeldonk bij een vage kennis, en vanaf daar naar je vrachtwagen bent gegaan om je werktijd aan te vangen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar zou daar ook daadwerkelijk op gecontroleerd worden ? Reistijd woon - werk

 

Een wakkere gendarme (ja, ik weet het... ;) ) in Frankrijk, 2 jaar geleden bij een chauffeur die een auto overnam van een zieke chauffeur.

Wagen stond net voor de Franse grens, was ook nog analoog en chauffeur had gewoon de werkelijke plaats van vertrek opgeschreven, ook de schijven van de oorspronkelijke chauffeur waren er nog bij, en daar stond ook de werkelijke plaats van aankomst op, dus schijven correspondeerden wel, alleen was het noch woonplaats, noch vestigingslaats.  Kostprijs bij controle op einde van de week: 135 euro :mad: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als die jongens van Waberer of anderen slim zijn en dat zal op z'n minst hun baas zijn komen ze ergens in de middag of begin avond bij de auto drukken hun pas in de tacho en maken gelijk hun minimale negen uur rust, volgende ochtend zonder zorgen vertrekken.

 

Volgens mij deden een aantal dat vorig jaar ook..

 

Of ze reden naar de dichtsbijzijnde parking om een week of wat te wachten op vracht.. in de 'dunne tijd'..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een wakkere gendarme (ja, ik weet het... ;) ) in Frankrijk, 2 jaar geleden bij een chauffeur die een auto overnam van een zieke chauffeur.

Wagen stond net voor de Franse grens, was ook nog analoog en chauffeur had gewoon de werkelijke plaats van vertrek opgeschreven, ook de schijven van de oorspronkelijke chauffeur waren er nog bij, en daar stond ook de werkelijke plaats van aankomst op, dus schijven correspondeerden wel, alleen was het noch woonplaats, noch vestigingslaats. Kostprijs bij controle op einde van de week: 135 euro :mad: .

Tsja muggezifters hou je altijd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden