[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Militair transport


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

Wagen van dvvo Den Helder20160603_133704.jpg

Wagen van ons. Oplegger hoorde oorspronkelijk bij een 3assige Iveco, maar hij was toen toch leeg, moest hem namelijk laten reinigen.

20160418_121410.jpg

Wat wagens van ons. En ja, ook die witte XF. Die 2 XF's worden waarschijnlijk dit jaar vervangen door witte FH's. Zodra ze er zijn, krijg ik er gelijk foto's van als het goed is

20160531_192738.jpg

Een Duitser, stond bij mij voor de deur.20160606_173558.jpg

Wagentje van de marine. Reed alleen rondjes op de basis.

20160603_134543.jpg

Nog een XF van ons20160125_125812.jpg

Wagentje van de luchtmacht, Volkel.20160526_083310.jpg

Even o.a. wat olie laten bijvullen en een hele hoop storingen laten verhelpen bij Iveco in Barneveld.

20160217_132820.jpg

Een oudje, ook op Volkel.

20160527_082110.jpg

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

En nog wat kiekjes gevonden:

 

Pompje ergens in Schotland. De enige in de wijde omgeving. Voorwaarts er in, achterwaarts er uit. Gelukkig was er geen kip op de weg. Nou ja, er waren zelfs meer dieren dan voertuigen daar.LOL

IMG_20150425_153632.jpg

Op de boot naar Newcastle. 

IMG_20150424_154028.jpg

Speelgoed van de Tsjechische kollega's

IMG_20141029_084749.jpg

In een rijtje, allemaal wachten op lading. Was een oefening met een waterschap in de omgeving van Horst, Limburg.

IMG_20150417_080240.jpg

En dit was de desbetreffende lading. Allemaal spul om Limburg droog te houden als de maas weer eens raar gaat doen.

Onze taak daar was om te berekenen hoe lang het allemaal duurde om alles klaar te zetten en naar de juiste locatie te rijden. En het was maar goed ook dat we dit deden. Ik kreeg de eerste lading, en de daarbij behorende kaart. Alleen die kaart konden wij, als militairen, niet wijs uit worden. Heb die kaart maar terug gegeven, met de opmerking dat ze eerst maar eens met een voor ons leesbare kaart mogen komen.

IMG_20150412_231052.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
31 minuten geleden zei Durashift:

IMG_20150425_153632.jpg

 

Past ook net qua hoogte. :D

En dat was maar goed ook, er was daar verder niks anders in de buurt. Dat was op een klein weggetje, aan de Schotse zuid-west kust, richting de vormalige West-Freugh Air Base. (A75? Is de enige doorgaande weg daar als ik op de kaart kijk.)

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-3-2017 om 14:04 zei Vrachtrijder:

Als ik al die foto's zie, dan krijg ik weer heimwee. Mis dat toch nog wel, die goeie, ouwe tijd.

 

Dat zij mijn vader van 82 laatst ook toen laatst hij met mij mee was. :ja:

volgens hem hadden ze in zijn tijd in het leger de beste vrachtwagens er die er ooit waren gemaakt.

Hij vroeg zich af of ze die dingen nu nog zouden hebben....

.... 62jaar later. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei europeaan:

Belastingvrije sigaretten en bier voor fl 0,25  per flesje( zoals in Seedorf,in 1968):D:D

In 2012 Afghanistan: 

'Made in Asia' Gallouiases: €19

'Made in Europe' Gallouiases: €21 (en bij aankoop van twee sloffen een gratis geborduurd handdoek)

Lokale sigaretten in de stad (waar ik mij niet aan heb gewaagd): rond de $8

Bier bij de Duitsers (wij mochten samen met de Amerikanen niet drinken): rond de €1.5 voor een flink glas

Bier in de illegale Armeense kroeg: $0.50 per fles of glaasje wodka-achtig goedje.

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden