[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Op t water ook dezelfde probleempjes...


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Oh Rob, omdat het niet in t nieuws is wilt niet betekenen dat het niet gebeurt. Mijn zus heeft dus de meeste tijd wind molens ge inspecteerd. En vertelde me dat er regelmatig mensen naar beneden vallen, of er is brand boven in en ze kunnen geen kant op. Het word allemmaal verborgen gehouden van de media, want dat is schone energie.

Nou, dat verborgen houden valt wel mee, komt alleen vaak maar in het plaatselijke suffertje, landelijk word het als die in de hens vliegt en er doden zijn zoals de windmolen op flakkee.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op land komt het in t nieuws, maar er was ook brand op een windmolen in de zee. 2 doden. Ze hadden al hun veiligheids spullen beneden gelaten. ze moeten touw bij hebben bv. om naar beneden te komen zonder trap of lift te gebruiken. Iedere windmolen heeft een spartaanse lift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Welja, dagelijks op het nieuws hier Ibo. Die dingen breken zomaar. Om niks. Die Chinezen kunnen echt niks.

Nergens schreef ik dat chinezen niks kunnen, en nergens schreef ik dat t dagelijks gebeurt. Dus Rob.... Aan jouw de eer om je verontschuldigingen aan te bieden.

 

Maar schat zo dat je eerder een oliefant zie vliegen... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nergens schreef ik dat chinezen niks kunnen.....

Mijn zwager is inmiddels al 3x en maand of 5 in China geweest omdat zijn "baas" toch wel toezicht wilde houden op de bouw van hun schepen.

En dat was echt niet omdat eerder afgeleverde schepen zonder problemen deze kant op gekomen zijn.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Productie komt om die reden ook al weer terug naar ons continent. De extra maakkosten hier wegen niet langer op tegen de lange bestel - levertermijnen, dus minder flexibel. en aftersales kosten als gevolg van de magere productiekwaliteit ten opzichte van wat ervoor betaald wordt. 

 

Ik heb ook weleens gelezen dat er best kwaliteit uit China kan komen.. maar dat dat dan ook wél geld kost.. en dan wordt het kostenvoordeel t.o.v hier ook kleiner..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn zwager is inmiddels al 3x en maand of 5 in China geweest omdat zijn "baas" toch wel toezicht wilde houden op de bouw van hun schepen.

En dat was echt niet omdat eerder afgeleverde schepen zonder problemen deze kant op gekomen zijn.........

Ik schreef dit aan Rob, omdat hij worden in mijn mond legde die ik nooit had gesproken, dat is t leuke als je alles kunt terug lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoorde vanmorgen op de Radio een paar Schippers deze gaven aan dat het nimmer een Nederlandse Schipper dit zou kunnen aanrichten, volgens hun zijn de systemen in hun boot van daarmate hoog niveau dat verkeerd varen niet mogelijk is in de praktijk, en dat tevens de opleiding voor hier te varen van een zeer hoog niveau is.

Wat schets mijn verbazing, dat deze schippers aangaven dat hun beroep werd overspoeld met Oostblok Schippers die lekker goedkoop zijn, maar geen enkele ervaring hebben op de vaar routes hier waardoor dit ongeval wel eens daar aan te wijten kon zijn.

Ik dacht ook daar hebben ze dus al last

Zal dat dan komen door de lonen, of door een tekort aan Nederlandse schippers? Lijkt mij namelijk, dat de personeelskosten in het niets vallen, als je de totale kosten van zo'n schip neemt. En toen ik op de zeevaartschool zat (2006, grote vaart), was er al sprake van een tekort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Schippers zijn net chauffeurs/transporteurs.

Vooral blijven denken dat zij niet weg gecijferd kunnen worden omdat ze beter zijn.....

 

In het transport gaat het om GELD en diegene die goedkoop produceerd krijgt het werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan en mag dit gratis lezen...

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1151275/2009/08/28/Made-in-China-vaartuigen-vaak-onveilig.dhtml

De Nederlandse scheepvaartbranche zegt niet op te kijken van de gebrekkige Chinese kwaliteit. „Er wordt daar soms wel erg goedkoop gebouwd,” reageert voorzitter Martin Bloem van de koepelorganisatie voor scheepwerven, Scheepsbouw Nederland. Ontwerper Arie Aalbers van ASD Schip Design uit Alblasserdam is het met Bloem eens. „Vooral bij kleine werven die pas beginnen, schort het nog aan kennis”, zegt hij.

 

https://www.ilent.nl/Images/Rapportage%20onderzoek%20v4_tcm334-317947.pdf

Lassen in casco’s gebouwd in China bleek in tientallen gevallen onvoldoende.

 

Oh, en er rijden hier veel trucks rond die 10, 15 en 20 plus jaar oud zijn.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden