[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Een paar vraagjes.........


Maarten Den Breejen

Vraag

Hallo Vrachtwagenchauffeurs

 

Ik wil graag vrachtwgenchauffeur worden. ( niet internationaal)

IK wil graag een paar vraagjes stellen:

 

- Hoeveel uur rijden jullie per dag/per week gemiddeld? (ik heb gehoord dat een gemiddelde chauffeur lange dagen maakt)

- Hebben jullie nog tijd en energie voor hobbys/ een gezin? 

- Moeten jullie wel eens overnachten in je cabine, en hoeveel keer in de week?

- Wat zijn nu eigenlijk de grootse voor- en nadelen van vrachtwagenchauffeur zijn?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Vriendelijke groet,

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Uhhhhh......

-Ik gemiddeld 6 uur per dag (week gemiddelde van 37,5 u)

(maar toen ik nog (inter)nationaal reed wekelijks 70u

-Tijd genoeg, energie ook, maar minder geld

-Vroeger WOONDE ik in de truck....

-Grootste voordeel: Je bent chauffeur op een grote wagen

-Grootste nadeel: Je bent chauffeur op een grote wagen... 

 

Maar lees je vooral in op het CF, er staan enorm veel topics over dit onderwerp en daar vind je zeker informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hangt puur van het werk/werkgever af. De ene is de hele week weg, van zondag tot vrijdag, bij de andere ben je elke avond thuis (of er tussen in). Hetzelfde geld voor het aantal uren dat je maakt, zelfs part timers worden gezocht.

Het grootste voordeel van mijn eigen werk is dat ik er van geniet, op veel leuke plaatsen kom, en regelmatig wat uitdagingen tegen kom. Nadeel: heb 3 kinderen, terwijl ik meestal weg ben.

Maar ook dat zijn dingen die per werkgever/soort werk verschillen.

Zelf zie ik mezelf niet snel wat anders doen ...

Wat je in iedergeval zo goed als overal moet zijn: flexibel, en stressbestendig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

- rijden of werken? :D rijden gemiddeld 7-8 uur, maar werken gemiddeld 12-13 uur per dag.

- doordeweeks heb ik nergens tijd voor, behalve werken.

- maandagochtend weg, vrijdagavond thuis, dus 4 nachten.

- voor- en nadelen. Tja, dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Je moet in ieder geval flexibel en stressbestendig zijn zoals grunneger al zei. Soms kunnen ritten nogal aardig krap gepland worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Mike94

 

Krap of gewoon onhaalbaar?

Planners denken vaak dat je 120KM/H gaat en overal mag inhalen.

En als je hun dan eens gaat uitleggen wat wel en niet mogelijk is, zijn ze ook nog eens op hun enorme tenen getrapt.

 

Laat ik maar zwijgen over dat een redbull of een hele  koffie kan een goed alternatief is voor slaap.

 

En ze zeggen nogwel dat de container rijders het rustig hebben

LOL

bewerkt door Actros1945
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Actros1945:

@Mike94

 

Krap of gewoon onhaalbaar?

Planners denken vaak dat je 120KM/H gaat en overal mag inhalen.

En als je hun dan eens gaat uitleggen wat wel en niet mogelijk is, zijn ze ook nog eens op hun enorme tenen getrapt.

 

Laat ik maar zwijgen over dat een redbull of een hele  koffie kan een goed alternatief is voor slaap.

 

En ze zeggen nogwel dat de container rijders het rustig hebben

LOL

 

Ach. Ik laat me niet gek maken. Als ik t niet red, red ik t niet. Ze zijn er daar bij ons redelijk makkelijk in, als je t red, red je t, als blijkt dat je t niet kan redden, balen, maar t is niet anders. Wel word t gewaardeerd als je t ff doorgeeft, dan geven zij t door aan de klant. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Mike94:

 

Ach. Ik laat me niet gek maken. Als ik t niet red, red ik t niet. Ze zijn er daar bij ons redelijk makkelijk in, als je t red, red je t, als blijkt dat je t niet kan redden, balen, maar t is niet anders. Wel word t gewaardeerd als je t ff doorgeeft, dan geven zij t door aan de klant. 

 

Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat ik optijd had aangegeven, hun als reactie gaven ah we kijken wel hoe het loopt.

Het vervolgens gruwelijk uit de klauwen liep en eenmaal op het adres wist de klant van niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Oh als ze bij ons zeggen, we gaan ff bellen, dan bellen ze ook echt. 

Bij ons ook. dan wordt er vaak overlegd met de klant of het in orde is dat de chauffeur die onderweg is Ff contact opneemt over de exacte tijd. Regelmatig zetten ze dan de spullen al klaar en uiterste geval laden of lossen we indien mogelijk met de kooiaap

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^

Hier hetzelfde. Had gisteravond een klant gekregen die ik niet kon halen (klant 15, open tot donderdag 1600, bad Oeynhausen, ben nu bij klant 8 in Meschede en sta stil). Vanuit opdrachtgever gebeld met de klant of hij op vrijdag open kan, maar dat werd allemaal onzeker. 'Bel klant maar als je die kant op gaat, en als het hem niet wordt, dan ga je maar door naar de volgende'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 4-1-2017 om 13:45 zei Maarten Den Breejen:

Hallo Vrachtwagenchauffeurs

 

Ik wil graag vrachtwgenchauffeur worden. ( niet internationaal)

IK wil graag een paar vraagjes stellen:

 

- Hoeveel uur rijden jullie per dag/per week gemiddeld? (ik heb gehoord dat een gemiddelde chauffeur lange dagen maakt)

8 uur rijden 12 uur werken

- Hebben jullie nog tijd en energie voor hobbys/ een gezin? 

Chauffeur zijn is een hobby

- Moeten jullie wel eens overnachten in je cabine, en hoeveel keer in de week?

Met dag cabine niet :D Met de trekker trailer heel soms

- Wat zijn nu eigenlijk de grootse voor- en nadelen van vrachtwagenchauffeur zijn?

voordeel je komt nog eens ergens nadeel als je het en keer niet meer weet kan de planner je precies vertellen waar je staat :bey:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden