[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De vid vind ons prutsers


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

.

Eigenlijk zou de planning met de directie zelf vooraf overleg moeten voeren in dit soort bijzondere situaties en samen de beslissing moeten nemen of er wel of niet gereden kan en mag worden. 

Zo gemakkelijk is t natuurlijk niet;je vertrekt ergens en het is nog niet glad of mistig,verderop word de mist dikker of ligt er wel ijs op de weg.

Dan ga jij als chauffeur beslissen en heeft de planner daar niks in te brengen.

Is er dan eigenlijk wel mogelijkheid om te parkeren daar op dat moment? je kunt bij mist of gladheid je wagen niet eenvoudig op de vluchtstrook zetten.

Er is dan geen enkele instantie die de beslissing neemt,behalve de chauffeur,en dat heeft niks met angst voor planners te maken of dat je niet doorbetaald krijgt.

Als je brandstoffen laadt  en de portier bij de raffinaderij zegt dat je niet uit mag rijden is t gemakkelijk,maar als je klant waar je laad dat niet zegt ,moet je zelf de verantwoording nemen,en die verantwoording word je,behalve in de brandstoffen dan,niet uit handen genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook de wekker een kwartiertje eerder zetten. Je even verdiepen in de situatie op de weg en de weersomstandigheden om hierop vervolgens je rijstijl aan te passen.

 

Als je toch besluit te blijven liggen, sla het cao boekje er op open om te lijken of het thuis wel betaald word. Anders zou ik bij het werkgevertje in de kantine gaan zitten ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de jaren 60 steeg het aantal verkeersdoden tot ongekende aantallen - boven de 3000 per jaar.

Ter vergelijking: in 2015 waren dat er 621.

 

Toen hadden ze vast nog geen winterbanden.................................................................................. en geen rijbewijs :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei lientje:

In de jaren 60 steeg het aantal verkeersdoden tot ongekende aantallen - boven de 3000 per jaar.

Ter vergelijking: in 2015 waren dat er 621.

 

Toen hadden ze vast nog geen winterbanden.................................................................................. en geen rijbewijs :D

Toen reden ze met paard en wagen  toch :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even speciaal voor Pierre.  Die vind mij maar een praatjes maker en zo. Maar ik had jou een plaatje beloofd van iets wat mij eigen schuld was. Gewoon geen afstand genoeg, eigenlijk hetzelfde als jezelf niet goed genoeg aanpassen aan de voorspelde weersomstandigheden.

 

Ring antwerpen ergens in 91 denk ik. Geladen voor Hongarije of Tsjechoslowakije. Weet het niet meer, in ieder geval een mooi ritje naar het oosten voor toen.

 

 

Scan0030.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Freddy:

Nou, Nou.... Pierre niet teveel credit geven hoor.. Zijn veul meer die dat vinden..

 

--== Freddy ==--

 

 

Klopt, maar ik kom in ieder geval gewoon uit voor mijn tekortkomingen.

 

De rest huilt dat het iedereen had kunnen overkomen en dat zei er vooral zelf niets aan kunnen doen. P.S. Ze voorspellen voor vannacht ook weer gladheid, dus misschien even je poot van het dashboard en twee handen aan het stuur :kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
2 uur geleden zei shompie:

 

....

. P.S. Ze voorspellen voor vannacht ook weer gladheid, dus misschien even je poot van het dashboard en twee handen aan het stuur :kill:

Leuk dat je erover begint. Olaf is nu net vertrokken uit Voss en belde al op....

Of we tips hadden voor rijden in verse sneeuw LOL

Hij gaat deze week dus voor het eerst ALLEEN op pad met de vrachtwaggel....

Lars staat voor de deur met zijn kettingen te spelen, hij is met de losse trekker thuisgekomen en die hebben nu eenmaal weinig grip op de wegen hiero.... (stijgingen van over 10%)....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Murphy:

Leuk dat je erover begint. Olaf is nu net vertrokken uit Voss en belde al op....

Of we tips hadden voor rijden in verse sneeuw LOL

 

 

"Nou Olaf, op het chauffeursforum wordt aangeraden om bij gladheid te stoppen en pas verder te rijden als het niet meer glad is. We zien elkaar dus in de zomer wel weer!"  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

 

De rest huilt dat het iedereen had kunnen overkomen en dat zei er vooral zelf niets aan kunnen doen. P.S. Ze voorspellen voor vannacht ook weer gladheid, dus misschien even je poot van het dashboard en twee handen aan het stuur :kill:

dacht ik dus niet dat ik dat doe,

dan kan ik niet zoo lekker aan mn ballen krabben

en niet roken en koffie drinken tegelijk:DLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Leeuw:

 

"Nou Olaf, op het chauffeursforum wordt aangeraden om bij gladheid te stoppen en pas verder te rijden als het niet meer glad is. We zien elkaar dus in de zomer wel weer!"  LOL

 

^^Wat een geluk dat ik afgelopen week niet het forum gelezen heb en me vrijdag in frankrijk door ijs en sneeuw geploeterd heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou wil ik absoluut niet de alles wetende persoon gaan uithangen, zeker niet aangezien ik nog niet zo ontzettend veel ervaring heb.

Maar ik rij regelmatig vannuit Hamburg met lege tankcontainers naar Moerdijk.

Vorig jaar ook. 

Toen was er in het noorden van Nederland ook ijzel.

 

Op de B213 werd ik ingehaald door een auto van Bring, hier zat een oost Europese chauffeur op schat ik zo.

Ongeveer 30 min later in Nederland kwam ik hem in Nederland net voor Meppel weer tegen.

Alleen stond hij toen stil in de middenberm, en ze want er zaten er 2 in konden niet meer weg.

Ik heb over precies dezelfde weg gereden alleen dan 65 inplaats van 90.

En hij had in iedergeval zijn as omlaag, mijn tankjes wegen samen max 8 ton.

 

Dus is dit gewoon pech of dom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Nergens voor nodig. Daar hebben we er al wel een paar van hier...:ja:

 

 

Het is heel simpel Actros;

Was jij met op precies diezelfde weg met 65 km/h de sloot in gegleden, dan ben je een idioot, had je je snelheid aan moeten passen en 30 km/h gaan rijden.

Was jij met 30 km/h dwars over de weg komen staan, dan ben je een uilskuiken en had je je beter aan de omstandigheden aan moeten passen, en stapvoets moeten gaan rijden in plaats van met zo'n onverantwoorde snelheid te gaan lopen jakkeren in dit soort omstandigheden.

Was je stapvoets gaan rijden en je was achterop je voorligger geschoven, dan was je ook een prutser, had je jezelf niet voldoende geïnformeerd over de weersomstandigheden en de situatie op de weg, en had je hem aan de kant moeten zetten en moeten wachten tot het wél verantwoord was om te kunnen rijden.

En had je hem gelijk aan de kant gezet om betere tijden af te wachten, dan ben je een weer een sukkeltje of mooi-weer chauffeur

 

Handel gewoon naar eigen inzicht, hier word je niks wijzer...;)

Gellukig heb ik een adviseur die aardig wat ervaring heeft en mij ook vaak genoeg zegt wat hij denkt.

Dit kan heel prettig en af en toe ook stront irritant zijn haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Actros1945:

Gellukig heb ik een adviseur die aardig wat ervaring heeft en mij ook vaak genoeg zegt wat hij denkt.

Dit kan heel prettig en af en toe ook stront irritant zijn haha.

 

 

Je bent pas een prutser als je hem de berm in bonjourt en dan vervolgens gaat roepen dat het niet jou schuld is maar de schuld van "die" ander LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Actros1945:

Gellukig heb ik een adviseur die aardig wat ervaring heeft en mij ook vaak genoeg zegt wat hij denkt.

Dit kan heel prettig en af en toe ook stront irritant zijn haha.

Nou ga ik dit toch even voor de zekerheid zeggen.

Dit berichtje heeft geen betrekking tot forumleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Vandaag stormt het lekker in Nederland. :D

 

Tip van de VID:

 

Citaat

Update 14:37 uur

De VID adviseert vrachtwagens met huif om de zeilen naar beneden te doen, zodat de wind minder grip krijgt op de wagen.

 

Uh? :confused:

 

Volgens mij kan het zeil van een tautliner toch alleen van links naar rechts of viceversa  geschoven worden?

 

VID is nu zelf ff aan het prutsen, volgens mij. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze bedoelen waarschijnlijk dat je bij je tautliner de zeilen naar voor open moet schuiven en een spanband er om heen

dan kan de wind gewoon door je trailer      Nee het zijn geenkleine klootzakkies :rolleyes:                                     LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden