[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Huisvesting van/door de werkgever


105.510

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 17-1-2017 om 22:53 zei Pierre:

 

CargoBoss vroeg ook chauffeurs voor de hele week onderweg.  2 Tot 3 nachten onderweg, slaapplaats in Maasdijk is geregeld voor diegene die ver weg wonen en 's avonds in Maasdijk staan.

Of je uit eigen portemonnee daar mag eten en overnachten is de vraag.... ;-)

 

Misschien is dit wel een hele andere discussie. Maar ik vind het eerlijk gezegd wel netjes, jij kiest er zelf voor als je als verweg woonende chauffeur daar gaat solliciteren, en als hun jou dan de mogelijkheid bieden om op de standplaats te blijven met alle voorzieningen is dat alleen maar netjes en goed geregeld, lijkt mij. 

 

Het word inderdaad een ander verhaal als ze je verplichten daar te blijven, maar dat staat nergens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijft natuurlijk lastig Pierre, maar 105 heeft het er over dat je van ver komt om op het werk te komen, het bedrijf kan er ook voor kiezen van zoek het maar uit wat je doet, je kan zelf een slaapplek zoeken of naar huis rijden.

Ik denk dat deze oplossing voor een meer uitgeruste chauffeur zorgt dan het tweede scenario en men strijd niet voor een betere regeling in de CAO in op dat vlak, dus is er ook geen discussie mogelijk, het mag.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit systeem is niet vreemd meer hoor Pierre.

Hoe zou Simon Loos dat doen, iemand een idee?

Simon Loos is toch een betrouwbaar bedrijf die niet veel anders werkt wat betalingen betreft als Bakker lijkt mij. 

https://www.simonloos.nl/eerste-kandidaten-voor-huisvestingstraject/

Je kunt een bedrijf en zijn manier van werken pas beoordelen als je zeker weet hoe een bedrijf werkt.

Ik denk ook niet dat een werkgever voor dit systeem kies omdat hij niet aan chauffeurs kan komen, 

Maar omdat het bedrijf er voor kiest om voor de goede chauffeurs te gaan. 

Als dan in het noorden van het land chauffeurs over zijn en op andere plaatsen chauffeurs te kort, dan kan dit een mooie oplossing zijn.

Wie weet worden ze wel beter betaald dan dat ze in het noorden vangen.

Dus of ze zo slecht af zijn door op een standplaats verder van huis te overnachten is maar de vraag.

Wie er ervaring mee heeft mag het zeggen.

 

bewerkt door lientje
link er bijgezet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Vroegâhh"toen ik bij Fransen werkte in Rotterdam hadden wij natuurlijk Rotterdam als standplaats.

Als ik daar echter een nacht overbleef ging mijn OKV gewoon door,stond ik echter thuis in Oudenbosch( waar ik destijds woonde) stopte de OKV.

Om naar huis te reizen kregen wij de OV kosten vergoed of,als ik me op liet halen,betaalden ze Hfl 0,25 per km ( heen en terug)

 

Luxe hadden we daar niet op de auto,s,er zat n stuur in en n motor en dat was t wel.

Maar ik vond die OKV regeling eigenlijk wel mooi.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar je bent wel de hele week van huis.

Klopt, maar daar kkies je dan zelf voor.
Ik heb er 3 jaar voor gekozen om 220km VV te rijden elke dag, ook geen makkie op den duur als je om 4 uur moet beginnen en 19 uur klaar bent met werken en nog ruim 2 uur moet rijden met de PKW per dag, werden korte nachtjes.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou dan ga je toch lekker onbetaald heen en weer pendelen tussen jouw huis en je werkgever
Ik denk dat  , dat meneer Loos ( en misschien nog vele andere werkgevers) geen ene ruk kan schelen



Denk niet dat ze mensen gaan vinden die daar voor niks in zo'n keet gaan liggen. Dan kun je net zo goed internationaal gaan rijden. Hou je er mischien iets aan over

Je moet er zelfs een auto voor aanschaffen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eens.. en toch.. als ik, momenteel, kan overnachten op een standplaats, zonder dat dit mij extra geld kost en waar een fatsoenlijk bed en keuken met verblijfsruimte staat om de eigen pot te kunnen koken.. en ik dan 4 -  5 dagen volle bak uren kan maken.. zie ik dat wel zitten..

Het alternatief, momenteel, is krap een halve werkdag aan uren maken tegen 40 kilometer aan reiskosten per dag.....

 

Dus tja, wát is 'voor niks werken' precies?

 

OKV? Tja, thuis moet je toch ook eten?

Als er een supermarkt in nabije buurt zit kan je tegen niet al te veel kosten een lekkere maaltijd maken én brood mee voor de volgende dag.

Onderweg staan en aangewezen zijn op een restaurant kost dan toch wat meer € 's. Dan vind ik een OKV wel logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Schots en Scheef:

 

 


Denk je nu echt dat iemand dit gaat doen ?? Daar elke avond in een keet voor niks??

Ik denk er niet over.

 

 

Exact om dit soort uitspraken en denkwijzen , heeft nederland jaren geleden al de race naar het putje gewonnen. niet alleen in het transport maar ook in de bouw e.d.

 

werkgever mag voor alles opdraaien, personeel wil niks meer, enkel nog goedkoop aan hun levensbehoeften komen. 

Maar ze snappen niet dat dat een bepaalde prijs heeft om hen te voorzien, zodat ze aan die bepaalde levensbehoeften kunnen voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Schots en Scheef:

 


Voor niks werken kun je altijd nog...

 

Nog steeds er om heen draaien, men noemde dit vroeger een Woutertje Bos, die kon dat ook zo goed.

 

Laatste keer, dan geef ik het op, WAAROM moet Meneer Loos een vergoeding geven, waarvoor is dat nodig, waar staat dat dat moet.

Ik denk eerder dat meneer Loos een vergoeding kan vragen voor het overnachten in zijn keet.

 

En als je dat artikel leest waren er de eerste dag al 16 personen op de koffie geweest in Veendam, dus animo is er wel.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mmmm, even denken hoor.

Ik denk dat het verschil is dat een porto cabin meestal op dezelfde plaats staat, en je voldoet aan de regel van niet overnachten in de cabine tijdens de weekelijkse rust.

Maar of jij op de standplaats in de ene of de andere ligt te meuren maakt voor de vergoeding niet uit, volgens de CAO hoeft er geen OKV uitbetaald te worden op de standplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Teddybeer:

Wat is het verschil tussen overnachten in een porto cabin van de werkgever en het overnachten in de cabine van de vrachtwagen van die zelfde werkgever?

 

Weinig verschil.

 

Maar wat nu indien het bedrijf alleen dag-cabines heeft? Dan heb je dus de keus om heen - en weer te rijden naar je eigen bed OF op locatie te slapen en te eten..

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden