[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weer een chauffeur die nooit meer thuis komt


edje

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 10-2-2017 om 00:15 zei Actros1945:

Klopt van vrij en bultje.

 

Echter moet met de camera wel uitgekeken worden.

Als je een afrit in een bocht hebt, ziet hij dat nog wel eens als een voorganger.

Na 2X het anker uit te gooien voorkom ik dat nu door bij iedere af en oprit kort de camera uit te zetten.

Van inhalend verkeer heb ik geen last zolang het snelheids verschil maar groot genoeg is 2 a 3 KM/H is acceptabel en dan laat hij lichtjes het gas los.

 

 

Het noodremsysteem bij een Volvo geeft eerst een waarschuwing, de lamp voorzijde dashboard knippert en naar gelang de situatie  gaat de zoemer werken.

Als je dan zelf niet reageert (gas geven of remmen) doet de auto dat. Door de schakelaar kort in te drukken schakel je de waarschuwende functie uit en merk je het alleen als de auto zonder waarschuwing in de (nood)remmen gaat.

Ik zie wel regelmatig medeweggebruikers kijken naar dat rode knipperlicht :ja: zeker op provinciale wegen of binnen de bebouwde kom gaat de lamp knipperen als er zich wat recht voor de auto bevind.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Elke keer als ik dit soort foto's zie vraag ik me weer af waarom er niet verplicht torpedovoertuigen worden gebouwd. Het is beter voor de verkeersveiligheid, veiliger en ook nog beter voor het milieu.


Dat moet je je ook niet afvragen als er een chauffeur om het leven komt bij een verkeersongeval.
Je moet je eigenlijk afvragen is de professionaliteit wel goed in orde geweest!
Want hoe kun je als professionele weggebruiker nu op je voorligger knallen? Dan heb je m.i. geen zicht op je voorligger gehad.
Ik praat in dit geval dus over een basis gegeven.
Om daar een torpedo voor in te zetten helpt niks als de basis niet goed is, dat is voor de mens achter de chauffeur alleen maar een gemaks-gedachte daar de mens tegenwoordig nog meer zegt: gemak dient de mens!


Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je heb zeker wel een punt. Maar wil wel opmerken dat het niet uitmaakt of je beroepsmatig of als amateur een voertuig bestuurd. Als je vol gas op een voorganger rijdt die in de file staat heb je sowieso niet opgelet. Of je daar beroepsmatig of als amateur bij betrokken bent doet daar in feite niets van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-2-2017 om 22:10 zei Vrachtrijder:

Elke keer als ik dit soort foto's zie vraag ik me weer af waarom er niet verplicht torpedovoertuigen worden gebouwd. Het is beter voor de verkeersveiligheid, veiliger en ook nog beter voor het milieu.

Voor jezelf wel... maar voor je voorligger waar jij op knalt niet. En die douw je net zo hard op zijn/haar voorligger met alle gevolgen van dien. Maar goed: dan kan jij wel later vertellen aan de nabestaanden wat je niet goed hebt gedaan.

 

Desalniettemin gun ik dit uiteraard niemand ongeacht hoe dit heeft kunnen gebeuren............

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij vergeet dat er ook wel eens andere voertuigen in een  rij auto's staan/rijden die zo kwetsbaar zijn dat het niet uitmaakt of jij er met of zonder torpedo achterop klapt.......

 

bovendien: hoe mooi een torpedo ook kan zijn in veel soorten transport is dat niet erg praktisch of maakt klanten onbereikbaar.......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei roadtrain:

Jij vergeet dat er ook wel eens andere voertuigen in een  rij auto's staan/rijden die zo kwetsbaar zijn dat het niet uitmaakt of jij er met of zonder torpedo achterop klapt.......

 

bovendien: hoe mooi een torpedo ook kan zijn in veel soorten transport is dat niet erg praktisch of maakt klanten onbereikbaar.......

 

Ik ging inderdaad alleen uit vanuit het oogpunt van de bestuurder van de vrachtwagen inderdaad. Want daar ging, mijns inziens, de discussie ook over.

 

De praktische benadering is een andere discussie. Momenteel kan dat inderdaad lastig zijn, maar als er maar genoeg torpedotrekkers rondrijden wordt de omgeving daar echt wel op aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Ik heb nog nooit een trekker-oplegger in de grachtengordel gezien. Maar dat kan ook komen doordat ik er niet zo vaak kom.

Grachtengordel komen we niet, maar wel in een hoop andere binnensteden in het buitenland. Deze week minstens wel 15 keer. En dat met een trekker oplegger. Met een torpedo zou mijn werk er dan aardig rap opzitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Vrachtrijder:

Ik heb nog nooit een trekker-oplegger in de grachtengordel gezien. Maar dat kan ook komen doordat ik er niet zo vaak kom.

 Keizersgracht 020

Oh nee deze was de Prinsengracht

 

DSCN1699.JPG

 

Maar er zijn meer oude binnensteden dan Amsterdam of Utrecht.

Nijmegen, Haarlem, Leiden, Breda zelfs Vlaardingen en regelmatig juist met pikvrachies (  <200kg ) moet je daarheen.....

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden