[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wekelijkse rust gezever voor het gerecht in de EU


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid
17 uur geleden zei *Ger*:

doe me even een linkje naar dat art. mijn Spaanse collega:s rijden allemaal zonder, kan ik ze ff blij maken :D

zozaya.JPG

of komt het van de stamtafel vandaan 

Nee, komt niet bij de stamtafel vandaan. Heb het eens ergens gelezen, maar zal zien dat ik het kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-3-2017 om 22:44 zei Vrachtrijder:

Nee, komt niet bij de stamtafel vandaan. Heb het eens ergens gelezen, maar zal zien dat ik het kan vinden.

 

Dat verhaal gaat al jaren. De stegelen er ook al jaren over maar ze krijgen het er niet doorheen.

 

Het is dus nog niet verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is toch geen haalbaar iets.....

als je ergens staat voor je nachtrust en er komt na een tijdje een koeler staan om ook rust te maken wat wil je daar dan aan doen!! Wegsturen???politie bellen??

en hoe lang gaat het duren voor alle koelers die in Europa rondrijden te voorzien van  stille koelmotors??

Leuk idee om te gaan onderzoeken. Kost weer een hoop geld en tijd en uiteindelijk als er een oplossing komt moet dien nog uitgevoerd worden. Alle parkeerplaatsen verdelen gaat ook niet. Er is altijd volk wat het niet snapt. BE voertuigen die op vrachtwagenplaatsen gaan staan. Vrachtwagens die op lzv plaatsen gaan staan. En daar wordt al niet tegen opgetreden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei *Ger*:

Ergens moet je beginnen Adri, stilzitten is ook geen optie

Dat klopt Ger maar en ben ik ook helemaal met je eens maar hoe zou je dit willen oplossen. Dat een koeler geluid produceert dan wel herrie maakt is al bekend dus dat onderzoek hoeft niet. Maar hoe wil je het oplossen? Hoogstens zoals bij grote pleisterplaatsen waar al aparte plekken zijn evt met stroom.

 

 

Maar als ik als voorbeeld neem: Bij routiers Nunspeet: Parkeerplaats (zeker richting Zwolle) is gewoon te klein... Dan nog plaatsen reserveren voor koelers?

En dan alle andere parkeerplaatsen die er zijn... Er blijven er altijd te kort,,,,,,,,,,,,,,,,,laten ze dat probleem eerst maar oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ipv nieuwe parkings aanleggen langs de snelweg ben ik er een voorstander van om de lokale truckstops daar waar mogelijk is een zak met geld geven om parking aan te leggen.......kon wel eens goedkoper zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei josimo:

ipv nieuwe parkings aanleggen langs de snelweg ben ik er een voorstander van om de lokale truckstops daar waar mogelijk is een zak met geld geven om parking aan te leggen.......kon wel eens goedkoper zijn

Bestaande truckstops: (als voorbeeld)  Den Bosch richting Den Helder heb je alleen ''De Lucht''....... Geven we die een zak geld kunnen daar alle koelers staan.

 

Kunnen de andere (schaarse) parkeerplekken op dat traject door alle andere vervoerders gebruikt worden........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei roadtrain:

Bestaande truckstops: (als voorbeeld)  Den Bosch richting Den Helder heb je alleen ''De Lucht''....... Geven we die een zak geld kunnen daar alle koelers staan.

 

Kunnen de andere (schaarse) parkeerplekken op dat traject door alle andere vervoerders gebruikt worden........

 

Bedoel meer truckstops zoals bijvoorbeeld Treurenburg....denk dat je daar voor weinig geld een parking kunt vergroten.......en tja koelers apart zetten.....wat is het volgende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Altijd en overal koelers apart gaan zetten gaat alleen maar werken als het algehele parkeerprobleem verholpen is. Anders wordt het water naar de zee dragen ...

Kijk eens hoe lastig het in sommige gebieden in Europa nu al is om überhaupt een veilig plekje te vinden (niet half op de vluchtstrook oid.). Komen er plaatsen voor koelers, dan worden die toch wel bezet, als ik daar nog om 2200 aan kom zetten. En dus ga ik gezellig ergens anders staan, lekker tussen jullie, in ieder geval ergens waar ik hem nog in kan proppen.

Eerst maar eens meer asfalt met wat lijntjes ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei *Ger*:

We denken nu alweer alleen aan Nederland, maar het zal in heel Europa aangepakt moeten worden.

Wat er allemaal uitgezocht of onderzocht gaat worden weet ik niet, maar je zult eerst rapporten moeten hebben voor je iets kunt ondernemen.

Ze kikken in Den Haag en Brussel nu eenmaal op rapporten, zonder kunnen ze niet.

Op zich wel logisch dat ze rapporten willen hebben. Als ze zomaar wat gaan doen, gaat er nóg meer geld verspild worden dan nu. Kijk maar eens naar het plaatsen van de door de eu gesubsidieerde geluidsschermen rondom Warszawa. Daar was ook geen onderzoek voor gedaan, en die staan daar nu het weiland af te schermen voor geluid:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei scania 440:

Net zoals ze Euro normen kunnen bedenken waar nieuwe auto's aan moeten voldoen vanaf een bepaalde datum kunnen ze toch ook Decibel normen voor nieuwe koelers bedenken vanaf een bepaalde datum, het probleem verdwijnt dan vanzelf.

Net als met de overgang van analoge naar digitale tachograaf zullen er dan weer tot in den treure met dat oude spul blijven rijden...........

 

 

Ooit zal het probleem dan verdwijnen als je maar geduld hebt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Meestal zorgt evolutie (langzame verandering) voor minder problemen dan revolutie (snelle verandering). Vooral als er geld bij komt kijken. Dit idee klinkt mij beter dan in één klap alles boven een bepaald decibel gaan verbieden (komen sommige bedrijven door in de problemen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei scania 440:

Net zoals ze Euro normen kunnen bedenken waar nieuwe auto's aan moeten voldoen vanaf een bepaalde datum kunnen ze toch ook Decibel normen voor nieuwe koelers bedenken vanaf een bepaalde datum, het probleem verdwijnt dan vanzelf.

Als je kijkt hoe weinig geluid de moderne aggregaten (op festivals) en beregeningsinstallaties ( van boeren) maken dan lijkt het mij echt geen probleem om zo'n koelertje om te turnen in een fluistermotor.

 

Alleen nog even een goede investeringsregeling bedenken om die ouwe meuk om te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet zoiets ook tijd geven. Inderdaad, met de analoge tachograaf wordt tot in de treure doorgereden. Maar intussen zijn er nog maar weinig transportbedrijven die met de analoge tachograaf werken. Ook in het grootschalige eigen vervoer zie je het niet bijzonder veel meer. Net die kweker die een vrachtwagen heeft om zijn handel naar de veilig te brengen, maar daar houdt het ook wel mee op.

 

Zo zal het met de toekomst van koelmotoren ook gaan. Als de politiek een begindatum instelt mag je er genoeglijk vanuit gaan dat na 10 á 15 jaar zo'n 90% van alle ouwe rommel wel verdwenen is.

 

Wat ik me alleen afvraag. Kan je geen accu's onder een oplegger bouwen die overdag opladen met dynamo/zonnepanelen en bij duisternis koelen?

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik wel hoorde van een maat van me, dat ze bij zijn bedrijf een wagen hebben die koelt op co2. Schijnt geruisloos te zijn, maar wel weer storingsgevoelig (hij doet er alles aan om niet met die wagen weg te hoeven LOL ). Misschien dat die techniek geperfectioneerd zou kunnen worden?

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Grunneger:

Kan mij voorstellen dat het stroomverbruik daar te hoog voor zou zijn, vooral in de zomerse maanden... Je lading op -20 houden kost wel wat moeite van dat ding he. En vooral als die deur constant open en dicht gaat, zoals bij mij.

Waarom doe jij die deur constant open en dicht tijdens je nachtrust dan? Ik zou liever lekker gaan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei Grunneger:

Tijden de rust niet (hooguit 2x, om te temperaturen), maar overdag wel. Maar ook als ze gesloten blijven blijft die flink doorloeien in de zomer. Het blijft lang licht, ondergaand/opkomend zonnetje er op...

Overdag rij je, dan kan zo'n ding toch werken via de dynamo en met zonnepanelen op  het dak?

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden