[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Out of scope rijden


hellbengel

Vraag

  • Forumlid

Vandaag in De file zou ik zwaar over me tijd gaan dus heb ik me tacho op out gezet en nadat ik op de parking stond een printje gemaakt met art 12 de beste man bij code 95 vertelde namelijk dat je als je zwaar over je tijd zou gaan dit zou mogen

4 uur 15 schone rij tijd

45 minuten out of scope

Ook ging de tacho niet knipperen na 4:30 rij tijd

Accepteren ze dit in belgie frankrijk nederland ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid
Ik heb ooit in de encyclopedinges richtsnoeren geplaatst, download nr 1 even >> klik Maak een printje en schrijf daar op dat je in de file hebt gestaan (van - tot) en dat jij je beroept op die richtsnoer.
Klaar, helaas wel iets te laat, dat moet je eigenlijk doen direct naar de overtreding en zonder dat je OoS hebt gereden.
Nu 28 dagen knijpen en hopen dat het goed gaat, wordt je aangehouden heb je in elk geval je goede wil getoond.
 
 

02685d6df8b6791d192c0c84b6a1bd71.jpg lukt waarschijnlijk niet met De tel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • Forumlid

Oh, denk dat het staat onder Continental Automovie Gmbh.. (in het vakje met de 2 vierkantjes boven elkaar gestapeld,).

 

1381.2010009002 heb ik dan zaterdag mee gereden.. :rolleyes:

 

http://tachobyte.nl/digitale-tachograaf/handleiding-vdo-stoneridge

 

~~

Ik heb ff de link van Pierre bekeken. Daar zie ik inderdaad een legenda staan. (nummer  5). Tja, voor mij is een onderdeelnummer toch iets anders dan een versie / type nummer van een apparaat.

Men had gewoon onder het VDO logo kunnen printen: Type ..blablabla..

 

Wat scheelt mij het nou dat VDO tegenwoordig eigendom is van de bandenboer?

bewerkt door Durashift
Aanvulling op de tekst.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei hellbengel:

 

Vandaag in De file zou ik zwaar over me tijd gaan dus heb ik me tacho op out gezet en nadat ik op de parking stond een printje gemaakt met art 12 de beste man bij code 95 vertelde namelijk dat je als je zwaar over je tijd zou gaan dit zou mogen

4 uur 15 schone rij tijd

45 minuten out of scope

Ook ging de tacho niet knipperen na 4:30 rij tijd

Accepteren ze dit in belgie frankrijk nederland ?????

 

 Nee,dat accepteren ze niet,en kan gezien worden als fraude,zeker als je je kaart erin hebt laten zitten.

IN zo n geval( als ze over je rijtijd heen gaat om welke reden dan ook),kun je je beroepen op art 12 van EU 561/2006:

Artikel 12

Mits de verkeersveiligheid niet in gevaar komt en teneinde een geschikte stopplaats te kunnen bereiken, mag de bestuurder afwijken van de artikelen 6 tot en met 9, voorzover zulks nodig is om de veiligheid van personen, van het voertuig of van zijn lading te waarborgen. De bestuurder moet uiterlijk bij aankomst op een geschikte stopplaats aard en reden van een dergelijke afwijking met de hand aantekenen op het registratieblad of op een afdruk van zijn controleapparaat of in het dienstrooster

 

Niet zeker dat je er dan straffeloos vanaf komt,dat ligt aan de controleur

 

En geef de rekening van de eventuele bekeuring maar door aan de "opleider"waar je je code 95 gehaald hebt.:kill: :kill:

 

 

 

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit gaat geld kosten bij 'n controle ! Beter was gewoon rijden tot je er ergens af kon en dan je 45 minuten maken , dat je in de file hebt gestaan kunnen ze zien , en nu zien ze ook dat je hebt zitten rommelen. Voor 'n paar minuten over je tijd gaan i.v.m. file zal je misschien 'n boete krijgen , maar out of scope rijden is gewoon bingo !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 Nee,dat accepteren ze niet,en kan gezien worden als fraude,zeker als je je kaart erin hebt laten zitten.
IN zo n geval( als ze over je rijtijd heen gaat om welke reden dan ook),kun je je beroepen op art 12 van EU 561/2006:

Artikel 12

Mits de verkeersveiligheid niet in gevaar komt en teneinde een geschikte stopplaats te kunnen bereiken, mag de bestuurder afwijken van de artikelen 6 tot en met 9, voorzover zulks nodig is om de veiligheid van personen, van het voertuig of van zijn lading te waarborgen. De bestuurder moet uiterlijk bij aankomst op een geschikte stopplaats aard en reden van een dergelijke afwijking met de hand aantekenen op het registratieblad of op een afdruk van zijn controleapparaat of in het dienstrooster
 
Niet zeker dat je er dan straffeloos vanaf komt,dat ligt aan de controleur
 
En geef de rekening van de eventuele bekeuring maar door aan de "opleider"waar je je code 95 gehaald hebt.:kill: :kill:
 
 
 

Art 12 beroep ik mij ook op heb de print gemaakt nadat ik dus 30 minuten meer heb gereden maar wel vanaf 4:15 dus out of scope Wat die beste man zei dat dat legaal was zu kunnen zien dat ik 3 uur in De file stop and go heb gereden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei hellbengel:


Art 12 beroep ik mij ook op heb de print gemaakt nadat ik dus 30 minuten meer heb gereden maar wel vanaf 4:15 dus out of scope Wat die beste man zei dat dat legaal was zu kunnen zien dat ik 3 uur in De file stop and go heb gereden

OP dat out of scope ga je nat,die 15 min teveel rijtijd (meestal )niet in zo n geval.

De "beste man"die je dit influisterde weet er duidelijk zelf ook niet veel van:

 

 

Wanneer mag “out-of-scope” gereden worden en waar is het goed voor? U mag out-of-scope rijden (rijden zonder bestuurderskaart) wanneer u gebruik maakt van een vrijstelling als genoemd in Verordening 561/2006 artikel 3 (geldig in de EU), dan wel artikel 13 (nationaal vervoer). Daarnaast is voor Nederland de Truck-run specifiek door de EC (Europese Commissie) erkend. In dat geval dient u wel een verklaring van de organisatie van deze Truck-run te hebben. Bij verplaatsing enkel en geheel op eigen terrein is de Verordening 561/2006 niet van toepassing en kunt u out-of-scope rijden. De wet is van toepassing op wegvervoer, iedere verplaatsing geheel op gedeeltelijk over de voor het openbaar verkeer openstaande weg. Dit impliceert dus bij dat een verplaatsing geheel op eigen terrein de wet (Verordening 561/2006) niet van toepassing is. Dit is een Europees besluit. Wanneer gebruik wordt gemaakt van out-of-scope is het aan de gebruiker om aan te tonen of er sprake is van een eventuele vrijstelling. Let op: toetsing kan later plaatsvinden door de toezichthouder. Voor de chauffeur die bijvoorbeeld naar het buitenland gaat is het van groot belang dat deze bij invoer van de bestuurderskaart op correcte manier de manuele invoer doet. Op deze wijze is ieder uur verantwoord en kan de chauffeur nooit worden aangesproken op de activiteiten van een ander. De toezichthouder zal in dit geval moeten kunnen aantonen dat er onrechtmatig gebruik is gemaakt van de functie out-of-scope. Conclusie: Er mag zonder bestuurderkaart worden gereden, wanneer de functie out-of-scope wordt gebruikt, uitsluitend wanneer op eigen terrein wordt gereden. Dit zou bijvoorbeeld voor laad- en loswerkzaamheden, autowassen of tanken op eigen terrein kunnen zijn. Dit mag tevens wanneer het transport volledig onder de vrijstelling valt, zoals genoemd in Verordening 561/2006 artikel 3 (geldig in de EU), dan wel artikel 13 (nationaal vervoer). Wanneer de voertuigen voor onderhoud worden aangeboden mag er op deze manier ook van de functie gebruik worden gemaakt. Hierbij is het wel zeer belangrijk dat de bestuurderspas uit de tachograaf wordt gehaald en er niet meer dan 50 kilometer wordt afgelegd.

 

 Bron: http://www.tachograaf.info/tips/out-of-scope.pdf

 

Out of scope mag zwz niet als er nog n kaart inzit,maak eens een uitdraai en kijk wat die aangeeft in de tijd dat je dit gedaan hebt.

Als ik jou was ging ik zo snel mogelijk naar een ILenT controle,leg dezaak uit en zeg dat je je vergist hebt ,en laat procwes verbaal opmaken,misschioen kom je er dan met n sisser af.

dit proces verbaal neem je mee en laat je zien in een evt controle onderweg( als je in NL (of elders) al gecontroleerd bent kan de Franse ,Belgische(of welke dan ook) politie je niet meer bekeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Showfeur:

Of niks doen, en 4 weken met samengeknepen billen rondrijden.
Hopende dat je niet gecontroleerd wordt in die tijd.

 

Onzin.

Gewoon een uitdraai maken en duidelijk aantekenen wat er gebeurd is.

Verhaaltje erbij

Dan zien ze bij controle wat er gebeurd is, en dat je niet loopt te sjoemelen.

Dan zullen ze niet zo gauw een prent geven

(been there...done that ...was wel in NL overigens ;))

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

jawel hoor.

Gewoon uitdraaien !

Sorry agent...ja ik ben stom geweest agent......op cursus werd gezegd dat het mocht meneer agent......zal het nooit meer doen meneer agent

Als je maar ergens laat blijken dat je iets te verbergen hebt, ben je de lul

Dus gewoon open kaart spelen...dus ook gewoon uitprinten die handel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei Teddybeer:

Mijn collega heeft de hele week OUT OF SCOPE gereden. Ongeveer 680 km.

 

Geen probleem bij welke controle dan ook.

 

En ja, deze auto komt regelmatig in Duitsland, België of Frankrijk.

Ik geloof er geen hol van !!!!!

Da's 'n hele dag zonder pas rijden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden