[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weer 1


lambiek

Recommended Posts

  • Forumlid

Nou, misschien is de (échte) oorzaak toch wel de poolse bestuurder van de Toyota die, met een (overbeladen?) caravan met levensmiddelen (hoe 'Hollands':rolleyes:) een lekke band (klapper?)  kreeg..:confused:

 

Precies op zo'n weefstuk.. .. zou mij niet verbazen als die Pool 'in de schrik' ff vergat dat er een caravan achter de auto hing en gewoon te krap van rijbaan wilde wisselen..en daarbij die DAF tegen kwam?

 

 

De twee inzittenden van de personenauto met caravan die op de A16 werd geramd door een vrachtwagen, hebben enorm veel geluk gehad. ''Het is een geluk bij een ongeluk, het had heel anders kunnen aflopen'', aldus Edwin Tamboer van de politie.

De Poolse man en vrouw waren onderweg met levensmiddelen om hun winkel te bevoorraden, toen ze plotseling een lekke band kregen.

Tamboer: ''Hij wilde de caravan nog naar de vluchtstrook sturen, maar een achteropkomende truck met oplegger zag dat te laat en die is bovenop de caravan geklapt.''

Door de klap onstond een enorme ravage op de drukke snelweg bij Rotterdam-Feijenoord richting Dordrecht. Een groot deel van de snelweg werd afgesloten.

Tot ergernis van de hulpdiensten negeerden veel automobilisten de rode kruizen en reden toch door.
 
 
~~~~~~~~
 
~Ik vraag mij ook af.. hoe 'legaal' is het om zo'n caravan vol met levensmiddelen te vervoeren, als supermarkteigenaar?
Is een professionele handeling, lijkt mij, ipv particulier die een mud aardappels meeneemt voor op vakantie.
 
Waar zouden zij die spullen ingekocht hebben? Helemaal in land van herkomst of ergens hier in den lande?
bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Durashift:

 

 
Waar zouden zij die spullen ingekocht hebben? Helemaal in land van herkomst of ergens hier in den lande?

 

De vruchten etc op de zuidpool en diepvries op noordpool :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals een ander een kompleet bankstel met een aanhanger ophaalt doen hun het met een caravan. Ik zie het probleem niet, tenzij de caravan te zwaar was dan vraag je om problemen. Maar een klapband zul je daar niet zo snel van krijgen. Ik vermoed dat het banden waren die er veel te lang onder hebben gezeten en derhalve niet meer echt veilig waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Doornekamp33:

Hoezo zou het niet legaal zijn, als het voor zijn eigen winkel is is het eigen vervoer, dus geen probleem als je maar niet over beladen bent.

Citaat

Ja okay, zolang het om niet gekoelde producten gaat.. (of zou de koelkast in dat ding voldoende geweest zijn..? :p



Wat ik erger vind is dat men massaal door de rode kruizen heen rijd, word tijd dat ze allemaal een prentje thuis krijgen, je zal er lopen als hulpverlener.

Citaat

Hangt toch ook een beetje af tot hoever er af-gekruist is? Het is op een knooppunt.. als de kruizen er nog op staan na de afscherming.. en het is daar leeg met hulpverleners.. maar je kan nog wel de afrit richting je bestemming berijden als je een stukje over een lege rijbaan gaat die nog wel onder het kruis valt..  tja, mag niet maar ergens vind ik het wel begrijpelijk dat het menselijk brein voor die mogelijkheid kiest.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden