[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

enkelbanden gescheurd tijdens lossen


hondaatje1964

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi,ik heb tijdens het lossen mijn enkelbanden gescheurd. Dit gebeurde op een natte tegelvloer die spiegelglad was . Er stonden nergens waarschuwingsborden of iets dergelijks. Tevens had ik mijn veiligheidsschoenen aan maar ben desondanks toch onderuit gegaan. 

Het betreft hier winkeldistributie uitgevoerd door een charter.

Mijn vraag is nu: kan ik hiervoor iemand aansprakelijk stellen. Het ziet er naar uit dat ik tot 16 weken niet meer kan werken. hierdoor loop ik inkomsten mis. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of ik ergens hiermee terecht kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 22-2-2017 om 22:00 zei windhoos:

Ben je in dienst  of eigen rijder.

Als je in dienst ben kan je gewoon bij je werkgever een bedrijfsongeval claimen, en krijg je gedurende je ziekteperiode 15 overuren per week em je salaris betaald en ben je ook geen wachtdag kwijt.

Maar dan moet je die 15 overuren wél gemaakt hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je zzp-er bent...dan had je jezelf moeten verzekeren voor deze schade

Ben je in loondienst...dan betaald je werkgever gewoon je loon door

 

Uit je verhaal maak ik op dat je zzp-er/oproepkracht bent

En dan ben ik bang dat je zelf voor alle kosten/inkomstenderving opdraaid

Helaas.....had je maar goed verzekerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat hoeft niet in de CAO te staan, maar is een lastig punt, als je een ongeval hebt hoor je schadeloos gesteld te worden door de veroorzaker, dus hoort de werkgever of zijn verzekering dit uit te keren.

 

Maar een bedrijfsongeval, in hoe verre ben je zelf aansprakelijk en in hoe verre de werkgever, blijft lastige materie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei scania1965:

als je zzp-er bent...dan had je jezelf moeten verzekeren voor deze schade

Ben je in loondienst...dan betaald je werkgever gewoon je loon door

 

Uit je verhaal maak ik op dat je zzp-er/oproepkracht bent

En dan ben ik bang dat je zelf voor alle kosten/inkomstenderving opdraaid

Helaas.....had je maar goed verzekerd

Ik ben dus geen zelfstandige ....maar in loondienst

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij was het de goedkoopste optie. Was een deel van de totale rekening van 785 euro van zo'n rit met zo'n gele auto met blauwe lampen. 

En ik kon aantonen als er om gevraagd was dat ik de andere jaren nooit een deel of volledig mijn eigen risico hoef te betalen. 

 

Is wel een discutabel punt maar vaak keurt de verzekering het goed, omdat het duurder is om het bedrag te betalen waar het weg komt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

hallo hondaatje 1964,

 

We zijn nu al weer zo'n kleine 5 maanden verder, en hoe is het nu met je. Wil de genezing van je enkelbanden vlotten, en ben je financieel schadeloos gesteld, en gaat het verder goed met je, wij horen het graag, hoe het nu met je gaat.

 

Groeten  Jobje en de collega's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo collega's.

Ik ben er nog mee bezig. Wel kan ik zeggen dat mijn werkgever via zijn verzekering de schade etc vergoed. Dat is mij althans toegezegd. Helaas zijn de verzekeraars niet zo snel. Zou het niet tot een vergoeding komen dan heb ik nog altijd de mogelijkheid om via mijn rechtsbijstand de schade te verhalen.Dit kan tot 5 jaar na dato. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo collega's.
Ik ben er nog mee bezig. Wel kan ik zeggen dat mijn werkgever via zijn verzekering de schade etc vergoed. Dat is mij althans toegezegd. Helaas zijn de verzekeraars niet zo snel. Zou het niet tot een vergoeding komen dan heb ik nog altijd de mogelijkheid om via mijn rechtsbijstand de schade te verhalen.Dit kan tot 5 jaar na dato. 
 


Ook dat ligt aan de werkgever. Bij mij had ik binnen 1 week bericht en binnen 10 dagen uitbetaling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Schots en Scheef:

 


Ook dat ligt aan de werkgever. Bij mij had ik binnen 1 week bericht en binnen 10 dagen uitbetaling

 

 

 

Nee hoor.

Verzekeraars zijn allergisch voor uitbetalen :kill:

 

Vraag ze per omgaande een voorschot.

Dat betalen ze meestal binnen 2 weken

 

En waar je wel gelijk in hebt.....een beetje werkgever schiet anders zelf de kosten even voor (mocht hij daar financieel genoeg middelen voor hebben)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden