[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Betaalde Uren


Danny1988

Vraag

  • Forumlid

Ik ben sinds kort aan het rijden bij een nieuwe werkgever waarbij ik direct een jaarcontract kreeg.
Nu ik mijn eerste loonstrook bekijk zie ik dat ik in iets meer dan een week 80 uur gewerkt heb.
En als ik mijn uren terug reken, dan zie ik dat mijn werkgever 80 uur betaald heeft tegen 100%.
En ik zie ook verder geen onkostenvergoeding voor het overnachten.
Of onder welk kopje zouden dan de onkostenvergoedingen moeten staan?
Ik heb al voor verschillende werkgevers gewerkt, en op ieder loonstrook staat alles netjes op 100%, 130% of 150% met de onkostenvergoedingen voor overnachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Ik weet niet hoe kort 'kort' precies is, maar in het algemeen worden alle bijzondere beloningen als overuren, toeslagen etc. één periode (of maand) later pas uitbetaald.

Dus als dit echt jouw allereerste loonstrook bij dit bedrijf is, is er niets aan de hand. Als de volgende het zelfde beeld geeft zou ik er eens naar vragen op kantoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Maar hij heeft wel alle uren (inclusief overuren) op de lijst staan....

Zou het dan niet zo zijn dat danny1988 enkel de 40 uren op zijn lijst zo moeten zien?

Als het goed is staat in de CAO (waar het contract naar moet verwijzen) de uitbetalings regelingen in (wanneer en wat).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die staan in je (in dit geval) jaarcontract, de mogelijkheden in de CAO, de uitvoering in je arbeidscontract.

Artikel 4

Aangaan arbeidsovereenkomst

  1. De arbeidsovereenkomst dient schriftelijk te worden aangegaan en dient tenminste de navolgende punten te omvatten:

    1. naam en woonplaats van partijen;

    2. de standplaats;

    3. de functie van de werknemer of de aard van zijn arbeid;

    4. het tijdstip van indiensttreding;

    5. indien de overeenkomst voor bepaalde tijd is gesloten, de duur van de

      overeenkomst;

    6. de duur van de door partijen in acht te nemen opzegtermijnen of de wijze van berekening

      van deze termijnen;

    7. het loon en de termijn van uitbetaling;

    8. de gebruikelijke arbeidsduur;

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
30 minuten geleden zei Marotrans:

Ik weet niet hoe kort 'kort' precies is, maar in het algemeen worden alle bijzondere beloningen als overuren, toeslagen etc. één periode (of maand) later pas uitbetaald.

Dus als dit echt jouw allereerste loonstrook bij dit bedrijf is, is er niets aan de hand. Als de volgende het zelfde beeld geeft zou ik er eens naar vragen op kantoor. 

 

23 minuten geleden zei Murphy:

Maar hij heeft wel alle uren (inclusief overuren) op de lijst staan....

Zou het dan niet zo zijn dat danny1988 enkel de 40 uren op zijn lijst zo moeten zien?

Als het goed is staat in de CAO (waar het contract naar moet verwijzen) de uitbetalings regelingen in (wanneer en wat).

 

 

De CAO valt onder de CAO van FNV.
Normaal zouden er kopjes moeten staan van 100%, 130% of 150% maar in dit geval zie ik enkel de totaal gewerkte uren.

Want als ik alleen de dag uren betaald zou hebben gekregen, dan zou ik eigenlijk alleen wat Murphy zei moeten zien.
En dat is dan de 40 uren, en dan de overuren zouden dan op de volgende strook moeten staan.

Hierbij is mijn totaal uren tegen 100% betaald, dus 80 uur in ongeveer 1.5 week.

In mijn contract staat wel dat een normale arbeidsduur per 4 weken 160 uur is.

 

Ik zal ook even op kantoor vragen volgende week.

Maar ik denk toch, dat het gene wat Marotrans zegt is, dat de overuren pas betaald worden na een volgende maand.

En dat ze mij week 7 en 8 op basis van 40 uur betaald hebben en dan kom ik wel op 80 uur uit.

bewerkt door Danny1988
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In iets meer dan een week 80 uur gemaakt? En wat heb je de rest van de betalingsperiode gedaan? Misschien moet er een tvt potje volgestort worden? En wat Maarten zegt je overuren lopen sowieso een maand achter immer als je loon gestort wordt is het meestal nog niet bekent hoeveel overuren( en onkosten) je gaat maken. Misschien was de eerste betaling een overbruggings voorschot? Er is maar 1 iemand die je daar duidelijkheid over kan geven en dat is degene die over de loonadministratie gaat. Al had je wel wat beter geinformeerd kunnen worden dunkt mij.

 

Edit: Zie nu dat er nog meer berichten staan, 160 uur in 4 weken?? Is dat niet waar Ger ons altijd voor gewaarschuwd heeft? Dat je pas na 160 uur overuren gaat maken? Dat zou een hele slechte zaak zijn.

 

bewerkt door zoetwatermatroos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei *Ger*:

Gelijk een jaarcontract, je kunt dus niet meer weg ;)

tja nu begint het touwtrekken, werkgever betaald niet conform CAO, werknemer is aan zet.

Wat ga je nu doen, maand afwachten of gelijk protesteren, zit je dadelijk met achterstallig loon tegoed van 3 maanden of zing je het uit tot het einde en slikt je verlies, vragen waar je zelf een oplossing op moet zien te vinden.

 

Ach laten we het niet somber inzien, hopelijk komt het volgende maand goed ;)

 

Wet zegt in elk geval:

Werknemer wil zelf tussentijds vertrekken
Ook komt de omgekeerde situatie voor: de werknemer wil tussentijds vertrekken, maar in het arbeidscontract voor bepaalde tijd is geen tussentijds opzegbeding opgenomen. In theorie kan de werkgever eisen dat de werknemer zijn hele contractsduur uitzit.

 

Er is een proefperiode van 1 maand in opgenomen, dus ik kan wel weg binnen een maand.
Ik ga het loonstrookje laten zien aan de werkgever, waarom er geen overuren of onkostenvergoeding opstaat.
Want wat ik ook denk, is dat er pas na 160 uur overuren worden betaald, als dat zo is dan ben ik meteen weg.

Maar er is mij niks voorgelicht bij sollicitatie dat ik mijn overuren en onkostenvergoeding pas een maand later krijg.
Ook heb ik een handboek gekregen, waar dit zelfs niet is in opgenomen over betalingen.

Dus ik ging er vanuit dat alles gewoon netjes elke maand op de bank zou staan.
Heb ook al voor verschillende uitzendbureau's gewerkt en deze betaalden alles ook vrijwel direct tegen 130% of 150%.

Want ik heb ook al een andere werkgever gevonden die mij al eerder wauw, en is dit eigenlijk een tussenstop geweest.

Omdat de andere werkgever nog niet zeker was op werk voor mij.

 

bewerkt door Danny1988
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

bij een uitzendbureau is het niet zeker wanneer je weer eens komt werken dus wikkelen ze ALLES en 1x af.

In loondienst is het toch wel gebruikelijk dat je de volgende maand weer terug komt en dan worden de extra dingen van de voorgaande maand verrekend.

 

Maar wat let je het gewoon eens na te vragen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 26-2-2017 om 19:47 zei *Ger*:

Het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat de werkgever denkt 40 uur per week 1,5 week gewerkt dus ik betaal 2x 40 uur uit.

Ik weet niet hoeveel uur je in die 1/2 week hebt gemaakt ? 

 

Op 27-2-2017 om 09:05 zei opa bert:

Heeft de werkgever misschien 2 weken betaald omdat je halverwege 'n periode begonnen bent? Met de bedoeling om in de volgende periode gelijk te lopen , en de okv en overuren dan afwerkt ?

 

 

De werkgever heeft 2x 40 uur betaald, omdat ik halverwege de maand was begonnen.
Dus ik weet denk ik wel zeker dat de werkgever op de 20ste me overuren van vorige maand zal betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden