[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Advies beginnende voorlader


aaron500

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Ik zal mijzelf even voorstellen: aaron500, 18 jaar, net de chauffeursopleiding van STL afgerond en vanaf volgende week werkende bij een internationaal transportbedrijf, die gespecialiseerd is

in bloemen/planten vervoer en stukgoed.

 

Vandaag heb ik gesolliciteerd naar de functie 'internationaal chauffeur' zodat ik dubbelbemand op de wagen kan rijden.

Omdat ik nog maar nét 18 ben geworden, heb ik nog geen ervaring met het rijden van een trekker-oplegger waardoor ik de eerste maanden moet gaan voorladen.

Op zich een prima manier om alles te leren, maar ook wel spannend..

Gelukkig moet je het hele land door en rij je niet alleen maar op Aalsmeer:D

 

Het liefst wil ik niet al te lang blijven voorladen omdat het internationale mij veel meer aanspreekt.

Natuurlijk ligt dit aan mijn ontwikkeling de komende tijd, maar misschien hebben jullie wel goede tips voor mij?

 

 

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 2
  • Forumlid

Inmiddels verschillende brieven de deur uitgestuurd, dus ben benieuwd welke het gaat worden!

dit laat ik natuurlijk aan jullie weten.

 

* Persoonlijk vind ik dat je van te voren gewoon even moet overleggen met elkaar en anders het netjes 

indelen en achterlaten. Kleine moeite, scheelt een hoop gezeik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Behalve de dingen "afkijken" van andere collega's, ook snappen WAAROM iemand een bepaalde handeling doet en in welke volgorde.

M.a.w. zie het in het grote plaatje, wat bijdraagt jouw handeling in de gehele logistieke carroussel en waardoor kan het beter/slechter gaan door een bepaalde handeling?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zoals de rest zegt vragen.

 

Helemaal in de bloemen. Kar dit moet zo, kar dat moet zo. Embalage in de auto laad je zo

 

Want anders word het niet geaccepteerd.

 

En anders ff kladblok mee zodat je wat op kunt schrijven adressen en zo.

 

Deurcodes zijn ze in de bloemen ook gek op, veranderen van codes ook. Dus paar telefoonnummers van collega ook handig

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de tips!

 

Ik denk dat vragen inderdaad erg belangrijk is, helemaal omdat ik nog echt een jonkie ben in de beroep.

Notitieblok ligt al klaar met verschillende indelingen voor zowel de trailer als combi. 

 

Zit nog wil een beetje in spanning omdat er de eerste 2 weken iemand naast mij heb, dus hopelijk maak ik niet al te domme fouten haha:angel:

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 
Zit nog wil een beetje in spanning omdat er de eerste 2 weken iemand naast mij heb, dus hopelijk maak ik niet al te domme fouten haha:angel:



Fouten ga je maken. Is niet dom, is niet erg, is heel normaal. Het gaat erom hoe je daar mee omgaat, dat je er van leert en daarna niet weer in dezelfde valkuilen stapt.

Succes en blijf je topic aanvullen .

Hendrik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Op 5-3-2017 om 15:30 zei aaron500:

Bedankt voor de tips!

 

Ik denk dat vragen inderdaad erg belangrijk is, helemaal omdat ik nog echt een jonkie ben in de beroep.

Notitieblok ligt al klaar met verschillende indelingen voor zowel de trailer als combi. 

 

Zit nog wil een beetje in spanning omdat er de eerste 2 weken iemand naast mij heb, dus hopelijk maak ik niet al te domme fouten haha:angel:

 

 

 

 

 

 

 

Fouten zijn altijd leuk.....je kunt ze kwijt hier in een ander topic op het forum:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oja!

Ik heb nog twee vragen:
 

Vraag 1:

Stel: ik heb 1,5 uur gereden en maak daarna 15 min pauze omdat ik moet wachten. Dan heb ik nog 3 rijuren over.

Maar na 1 uur rijden moet ik weer wachten en sta ik ruim 30 minuten stil. 

(1,5 uur rijden -> 15 min pauze -> 1 uur rijden -> 30 min pauze) 

 

Ben je dan de 2 over gebleven rijuren kwijt of mag je dat bij je laatste 4,5 uur optellen?

dat je dus 6,5 uur rijd.

 

Vraag 2:

 Als je s'ochtends in je auto stapt en je pas invoert, moet je dan bij M invoer op ja of nee drukken?

Denk hierbij aan bijv. je 3e werkdag of je 1e na weekendrust.

 

Had al m'n rijschool hierover gebeld, maar die wouden niet helpen:smurf:

 

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Oja!
Ik heb nog twee vragen:
 
Vraag 1:
Stel: ik heb 1,5 uur gereden en maak daarna 15 min pauze omdat ik moet wachten. Dan heb ik nog 3 rijuren over.
Maar na 1 uur rijden moet ik weer wachten en sta ik ruim 30 minuten stil. 
(1,5 uur rijden -> 15 min pauze -> 1 uur rijden -> 30 min pauze) 
 
Ben je dan de 2 over gebleven rijuren kwijt of mag je dat bij je laatste 4,5 uur optellen?
dat je dus 6,5 uur rijd.
 
Vraag 2:
 Als je s'ochtends in je auto stapt en je pas invoert, moet je dan bij M invoer op ja of nee drukken?
Denk hierbij aan bijv. je 3e werkdag of je 1e na weekendrust.
 
Had al m'n rijschool hierover gebeld, maar die wouden niet helpen:smurf:
 
Alvast dank!


1 ; Ja
2 ; Ja

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Bedankt voor je antwoord, maar met "ja, ja" kan ik vrij weinig haha
Zou je het kunnen toelichten?


Oh sorry haha.. Zal t proberen! Als je na 2,5u rijden zoals jij zegt al 3 kwartier ertussen hebt staan heb je die dag nog 6,5u of 7,5u over.. Ligt eraan of je die dag nog een keer 10 mag rijden.. Wel moet je na 4,5u alsnog weer 3 kwartier pauze maken

En dat stukje manueel invoeren is om eventuele overige werkzaamheden te verantwoorden.. Dus als jij tussen uitworp en invoer kaart nog 3u in een loods gewerkt heb moet je die officieel handmatig invoeren in je tacho!

Beetje duidelijker hoop ik

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oke, dus dan kan het op deze wijze, als we het allemaal bij elkaar optellen: 

1,5 uur rijden -> 15 min pauze -> 1 uur rijden -> 30 min pauze (45 min compleet) = 2,5 uur over -> 4,5 uur rijden -> 45 min pauze (of splitsen) -> 2,5 uur rijden (of 3,5 uur als je 10 uur mag) -> dagelijkse rust.

 

Bedankt @Danny voor de uitleg!

bewerkt door aaron500
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Oke, dus dan kan het zo als we het allemaal bij elkaar optellen: 
1,5 uur rijden -> 15 min pauze -> 1 uur rijden -> 30 min pauze = 2,5 uur over -> 4,5 uur rijden -> 45 min pauze (of splitsen) -> 2,5 uur rijden (of 3,5 uur als je 10 uur mag) -> dagelijkse rust.
 
Bedankt [mention=804]Danny[/mention] voor de uitleg!


Precies dat ja

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^

Klopt. Als je wilt kan je zelfs 10x 15 minuten en 10x 30 minuten maken, zolang je maar binnen je maximale arbeidstijd en je rijuren blijft.

 

Maar tijdens het lalo staat de tacho natuurlijk altijd op arbeid en bij het wachten op beschikbaar he:cool:

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb een keer flinke discussie gehad met een collega, die snapt dat ook niet.

Als de tachograaf 1 minuut laat zien, is er dus al 1 minuut voorbij.

Tachograaf is net een stopwatch, als er 60 seconden voorbij zijn komt er een minuut in beeld.

Voetbal commentator zegt er is gescoord in de 90e minuut, dan staat de klok dus op 89:44 bijvoorbeeld. Er zijn dan 89 minuten voorbij, en de 90e minuut is bezig.

 

Dus als de tachograaf 45 minuten aangeeft heb je er al 45 gehad, en zit je in minuut nummer 46.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Vandaag heb ik helaas de keuze moeten maken om te stoppen bij het bedrijf nadat ik nog maar net begonnen was.

Gelukkig wel netjes uit elkaar gegaan ondanks ik stond te koken...

Ik kan nu alles op tafel gooien over hoe&waarom, maar dan wordt dit een ander soort topic ben ik bang.

 

Nu wil ik natuurlijk zo snel mogelijk ergens anders aan de slag, maar waar?!?

Internationaal Koeltransport spreekt mij erg aan (Zuid-frankrijk-Italie) en had zelf al een paar bedrijven gevonden:

Koomen, Moeijens en Bakker Koeltransport.

 

Weten jullie nog een aanrader?

 

* Noord of zuid-holland zou fijn zijn

* Kan niet handmatig schakelen (yes, i know :stom:) (Schakelrijbewijs gehaald d.m.v flipperen)

 

 

Alvast dank!:ok:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden