[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Advies beginnende voorlader


aaron500

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Ik zal mijzelf even voorstellen: aaron500, 18 jaar, net de chauffeursopleiding van STL afgerond en vanaf volgende week werkende bij een internationaal transportbedrijf, die gespecialiseerd is

in bloemen/planten vervoer en stukgoed.

 

Vandaag heb ik gesolliciteerd naar de functie 'internationaal chauffeur' zodat ik dubbelbemand op de wagen kan rijden.

Omdat ik nog maar nét 18 ben geworden, heb ik nog geen ervaring met het rijden van een trekker-oplegger waardoor ik de eerste maanden moet gaan voorladen.

Op zich een prima manier om alles te leren, maar ook wel spannend..

Gelukkig moet je het hele land door en rij je niet alleen maar op Aalsmeer:D

 

Het liefst wil ik niet al te lang blijven voorladen omdat het internationale mij veel meer aanspreekt.

Natuurlijk ligt dit aan mijn ontwikkeling de komende tijd, maar misschien hebben jullie wel goede tips voor mij?

 

 

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Wat is nou het probleem om op iemand anders bed te liggen?

Zolang je zorgt dat je geen vlekken of troep maakt en het netjes achterlaat, is er geen probleem toch? je gaat er namelijk niet in liggen neem ik aan.

Des noods leg je je jas op het bed.

 

Roken lijkt mij ook simpel. 

Heeft de chauffeur Astma of dergelijke is het No Go en anders ruim 'n uur van te voren raampjes open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
1 uur geleden zei lientje:

Maar ik heb een paar collegas die s avonds om 20.00 beginnen tot de volgende morgen rond 10.00. 

Deze chauffeurs zouden dus niet op een bed mogen liggen?

Ook niet als er wachttijd  van een uur tussen twee ritten zit?

Dat soort nachtdiensten had ik vroeger ook, dan slaap je overdag en heb je pauze tussen twee ritten ;)

 

1 uur geleden zei aaron500:

Wat is nou het probleem om op iemand anders bed te liggen?

Zolang je zorgt dat je geen vlekken of troep maakt en het netjes achterlaat, is er geen probleem toch? je gaat er namelijk niet in liggen neem ik aan.

Des noods leg je je jas op het bed.

 

Roken lijkt mij ook simpel. 

Heeft de chauffeur Astma of dergelijke is het No Go en anders ruim 'n uur van te voren raampjes open.

Als jij het goed vindt dat een wildvreemde thuis jouw bed gebruikt... al dan niet samen met je partner... werkkleding aan houden en handjes thuis? Vraag het me af.

Roken op een werkplek is zo-wie-zo bij wet verboden; als ex-roker na 32 jaar wil ik me daar niet té druk over maken, dat is wat hypocriet. Maar ik kan je vertellen dat jouw oplossing echt niet werkt. Buiten dat: je rookt in andermans slaapkamer en dat is gewoon goor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Iedereen vind het zijn bed, nee thuis howf ik geen wildvreemde in mijn bed aan te treffen, de laatste die dat deed stond naakt buiten te kijken.

maar dat bed in dat hok is niet de chauffeur zijn eigendom, die is ter beschikking gesteld door de werkgever, en nu word er hier door sommigen gezegt dat je daar niet op mag gaan liggen, jammer maar als men bij mij zo reageert ga ik er zelfs voor 5 minuten op liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is nog niet voorgekomen, dat een springer op mijn vaste wagen heeft gereden bij deze werkgever, maar ales wat ik laat rondslingeren mag hij gewoon gebruiken/opeten. Had ik het maat niet moeten laten liggen. Bij ons leef je gemiddeld 5 dagen en nachten per week in de cabine, dus dat ik zie dat er iemand in heeft geleefde,  tja, dat hoort er bij. Zolang hij de schade (dus ook in de cabine, en ook onwasbare vlekken etc.) maar aan mij meldt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lijkt mij ook vreemd om in een bed van een ander te liggen ja.

Ik heb mijn eigen kussentje en slaapzak mee waar ik vaak niet in leg, maar op leg.

Stand kachel aan, jas over mij heen......... voor 45 minuten tot een uur heb ik daar genoeg aan.

Maar ik ga niet met mijn kop over het stuur hangen terwijl mijn werkgever een bed in de wagen heeft laten aanbrengen voor zijn chauffeurs.

 

Misschien is dat de reden waarom chauffeurs bij veel bedrijven binnen komen als springer...........

Dan hebben ze zelf ervaren dat het voor een springer ook heel fijn is als hij/zij tijdens zijn dienst even kan liggen wanneer zijn ogen zwaar worden ;)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Hopelijk is het dekbed discussie inmiddels afgerond:p, want ik heb nog een vraagje!

 

Afgelopen dagen ben ik mee geweest op de wagen van een maat naar Duitsland en heb daar 1 uurtje zelf op m'n eigen pas gereden...

heel leuk en aardig, maar als ik volgende week bij m'n nieuwe werk moet beginnen zit ik wel met een probleem toch?

 

achteraf nogal dom...

*pas is verder helemaal schoon

 

bewerkt door aaron500
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
53 minuten geleden zei steenhaas1:

Wat ik me dan afvraag wat je  op die chauffeursopleiding van STL dan wel hebt geleerd;)

Dat vraag ik me ook wel eens af. ....niet om Aaron af te zeiken zie wel eens vaker vragen voorbij komen waarvan ik denk.... oké. 

 

Waaruit blijkt dat je het in de praktijk moet leren....we hebben in den beginne allemaal fouten gemaakt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@steenhaas1 @josimo

 

STL leert je alleen een werkplek te vinden... Het ROC werkt letterlijk uit het boekje en vragen worden met het boek beantwoord. Niet erg zinvol dus...

 

de rij/rusttijden ken ik verder helemaal, maar met dit begon ik te twijfelen. Ben liever zeker van de zaak;)

 

Overigens begrijp ik dat je 56 uur per week hebt en 90 per twee weken,  maar dat ene uurtje gaat er wel gewoon vanaf toch? Ondanks de enkele dagen rust.

 

bewerkt door aaron500
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb jij bij je theorieboek niet zo'n handzaam klein kaartje gekregen? Daar staan alle belangrijke, wettelijke, punten op.

 

Twijfelen is normaal, doe ik ook nog weleens.

 

Dat uurtje rijden is inderdaad van je wettelijk toegestane rij tijd af gegaan.

 

Heb jij je pas ook in de 2e sleuf gehad, gedurende de tijd dat je passagierde.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei Durashift:

Heb jij bij je theorieboek niet zo'n handzaam klein kaartje gekregen? Daar staan alle belangrijke, wettelijke, punten op.

 

Twijfelen is normaal, doe ik ook nog weleens.

 

Dat uurtje rijden is inderdaad van je wettelijk toegestane rij tijd af gegaan.

 

Heb jij je pas ook in de 2e sleuf gehad, gedurende de tijd dat je passagierde.?

 

Ja, hij is in de 2e sleuf geweest tijdens zijn rijtijd. Vond het een te groot risico om het niet te doen.

 

dus als ik het goed begrijp: stel ik begin komende maandag, dan mag ik die week 55 uur rijden en die week daarop 34? 

 

bewerkt door aaron500
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je mag nooit meer als 90 uur rijden, in twee weken tijd.

 

Je mag nooit meer rijden dan 56 uur per week.

 

Dus afgelopen week plus deze week samen niet meer als 90 uur. En deze week en de komende week ook niet meer als 90 uur.

 

Dus rij je deze week 50 uur dan blijven er 40 over voor de volgende week. Maar als je deze week 50 uur wil kunnen rijden mag je de voorgaande week dus niet meer als 40 uur hebben gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja, je moet altijd per week rekenen, en altijd maar max 56 uur in de week, dus deze week 1 uur is volgende week maximaal 56 uur en de week er op maximaal 34 uur, min hetgeen wat je de vorige week heb gereden.
 
 



Gelukkig hebben we van die handige tacho's waar dat gewoon in beeld komt.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden