[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Advies beginnende voorlader


aaron500

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Ik zal mijzelf even voorstellen: aaron500, 18 jaar, net de chauffeursopleiding van STL afgerond en vanaf volgende week werkende bij een internationaal transportbedrijf, die gespecialiseerd is

in bloemen/planten vervoer en stukgoed.

 

Vandaag heb ik gesolliciteerd naar de functie 'internationaal chauffeur' zodat ik dubbelbemand op de wagen kan rijden.

Omdat ik nog maar nét 18 ben geworden, heb ik nog geen ervaring met het rijden van een trekker-oplegger waardoor ik de eerste maanden moet gaan voorladen.

Op zich een prima manier om alles te leren, maar ook wel spannend..

Gelukkig moet je het hele land door en rij je niet alleen maar op Aalsmeer:D

 

Het liefst wil ik niet al te lang blijven voorladen omdat het internationale mij veel meer aanspreekt.

Natuurlijk ligt dit aan mijn ontwikkeling de komende tijd, maar misschien hebben jullie wel goede tips voor mij?

 

 

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Durashift:

56 rij- uren is een bult hoor, 6 dagen buffelen lijkt mij.

 

Valt wel mee hoor,doe eens een ritje Rotterdam -Madrid (of Napels) gewoon je uren vol rijden( met één vinger in de neus) 

Moet je eens zien hoeveel rijuren je hebt als je terug bent.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oja!

 

stel je mag 10 uur rijden, maakt je tachograaf dit ook duidelijk?

 

want stel je rijd 4,5 - 45 min pauze - 4,5 - 45 min pauze - 1 uur rijden - 11 uur rust.

of in deze situatie: 2,5- 45 min pauze - 4.5 uur - 45 min pauze - 2 (3 als je 10 uur mag) - 11 uur rust.

 

kan je dan na die laatste 45 min pauze zien dat je nog 1, 2 of 3  uur over  hebt?

 

Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk haha

 

 

bewerkt door aaron500
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Ligt maar net aan welke generatie tacho je hebt.  

Maar het zou ook in je boardcomputer kunnen staan, heb je pech zal je gewoon een pen en een stukje papier moeten gebruiken en dan elke keer  je rijtijd opschrijven en optellen of je twee wekelijkse rijtijd opschrijven voordat je die dag begint met rijden. Succes

 

PS Ik denk dat je wat  meer van 9 uur rust uit moet gaan ;)

bewerkt door zoetwatermatroos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je alleen maar een rijdag hebt, dus alleen maar 10u rijd + 2x pauze zit je binnen de 13u en is het makkelijker om 11u gelijk te maken.. Stel dat je verder die week ook druk bent met lossen/laden en je vaak tegen de 15u aanzit heb je in ieder geval al een keer 11u te pakken..

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Na 10 rijuren mag je echt wel een (verkorte) nachtrust van 9 uur maken.

 

Als je er maar voor zorgt dat je BINNEN 24 uur na aanvang van je diensttijd je nachtrust hebt voltooid. Dus als je om 6 uur 'smorgens bent beginnen moet je nachtrust (9 of 11 uur, afhankelijk van de mogelijkheden die je nog hebt) voltooid zijn.

 

Dat heeft niets te maken met de rij uren van de dag die er aan vooraf ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei BeenThereDoneThat:

De ouderwetse kaart heb ik altijd bij me. Toch is een navigatiesysteem altijd handig in deze drukke dagen;)


Begin maar eens met een fatsoenlijke kaart denk.
Tabmap (ringband) is het meest praktisch.
Je kan online een maatje groter bestellen --> AANRADER ivm ff gauw kijken/lezen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nog een ander vraagje:

 

Ik bekijk nu verschillende instructie video's over de digitale tachograaf, waaronder deze video KLIK .

Alles is helemaal duidelijk, maar dat manueel doe je toch altijd? (ter zekerheid)

Stel je ben maandagmiddag klaar met werken/rijden en zet hem op rust. de volgende dag doe je je pas er weer in en klik je "ja" bij 1 manueel.  dan zet je hem op rust en klik je daarna alleen maar oke.  Toch?

Daarnaast vraag ik mij af wanneer je nou al die tijden gaat aanpassen zoals in de video?

 

Zou iemand dit met een duidelijk voorbeeld kunnen uitleggen en welke tijden je dan allemaal moet aanpassen ? dan begrijp ik het namelijk beter en hoeven jullie niet zoveel te tikken haha.

 

PS: excuus dat ik telkens van onderwerp verander :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
nog een ander vraagje:
 
Ik bekijk nu verschillende instructie video's over de digitale tachograaf, waaronder deze video KLIK .
Alles is helemaal duidelijk, maar dat manueel doe je toch altijd? (ter zekerheid)
Stel je ben maandagmiddag klaar met werken/rijden en zet hem op rust. de volgende dag doe je je pas er weer in en klik je "ja" bij 1 manueel.  dan zet je hem op rust en klik je daarna alleen maar oke.  Toch?
Daarnaast vraag ik mij af wanneer je nou al die tijden gaat aanpassen zoals in de video?
 
Zou iemand dit met een duidelijk voorbeeld kunnen uitleggen en welke tijden je dan allemaal moet aanpassen ? dan begrijp ik het namelijk beter en hoeven jullie niet zoveel te tikken haha.
 
PS: excuus dat ik telkens van onderwerp verander
 

Ja, alleen ok drukken. Dan heb je de tussen liggende tijd als rust verantwoord.

Stel dat je ander werk hebt gedaan, in de werkplaats ofzo, dan kun je dit manueel invoeren.
Maar snel weer vergeten, waarschijnlijk word je via de boordcomputer betaald. Dan heeft manueel invoeren van andere werkzaamheden geen nut, is alleen maar extra werk en meer kans op iets verkeerd in te voeren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei aaron500:

(..)

Stel je ben maandagmiddag klaar met werken/rijden en zet hem op rust. de volgende dag doe je je pas er weer in en klik je "ja" bij 1 manueel.  dan zet je hem op rust en klik je daarna alleen maar oke.  Toch?

(..)

 

 

Voordat jij de volgende dag de pas erin doet, controleren of de tacho op rust staat. Zo niet, eerst met de knop (1) op rust zetten, dan pas erin doen. Manueel invoeren = Ja , dus OK drukken.. en dan nog een paar keer OK drukken ter bevestiging van voorgaande periode dat dit rust was.

 

Wachten totdat de kaart volledig is ingelezen (dus een zwart ingekleurd blokje + plus een open zwart blokje erbovenop zien) en dan pas gaan rijden.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
3 uur geleden zei RobNiat:

 

Nee hoor. Je mag gewoon een zevende dienst beginnen om je laatste uurtje vol te maken. Zolang die maar binnen de 6x24 uur valt.

 

(lees hier maar overheen hoor Aaron. Ik wil het niet nog ingewikkelder maken voor je. Bovendien hebben ze bij Bakker een 'eigen kijk' op de rijtijdenwet...)

 

Ik denk dat dat de laatste tijd wel meevalt :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden