Spring naar bijdragen

verkeeshufter


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid
7 uur geleden zei old lion:

hij kon in de spiegel aan de schaduw zien dat hij je voldoende voorbij was maar van een richtingaanwijzer had hij nog nooit gehoort.

Dan moet je beter kijken: knipperlicht werd wel gebruikt. 

Maar waarom als je hem er op de schaduw voor knalt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

 

Ik had jou anders ingeschat. Beter.

 

Toch jammer hoor.

Maakt mij niets zo veel uit. 

 

Heb twee keer eerder een bedrijf met een filmpje benadert. Niet eens om iemand de zwarte piet toe te spelen maar allen maar ter kennisgeving.  Het ene bedrijf reageerde totaal niet ( was een rijschool) en het andere bedrijf heeft wel contact opgenomen met mijn werkgever: dat ze niet blij werden dat er gefilmd was.... tsja de dashcam staat altijd aan ook als ik sta te lossen. Kannik er wat aan doen dat een ander zijn auto niet op de handrem zet en dat die dan achteruit het kanaal in gaat:bey:  

 

in dit geval zal het via een collega zijn zoon die daar werkt wel in de rondte gaan dus hoef ik daar niets voor te doen. Mogen ze ook nog van mij gebruiken voor code95 of zo..... 

onder het mom van: zo hoort het dus niet.......

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei roadtrain:

Maakt mij niets zo veel uit. 

 

Heb twee keer eerder een bedrijf met een filmpje benadert. Niet eens om iemand de zwarte piet toe te spelen maar allen maar ter kennisgeving.  Het ene bedrijf reageerde totaal niet ( was een rijschool) en het andere bedrijf heeft wel contact opgenomen met mijn werkgever: dat ze niet blij werden dat er gefilmd was.... tsja de dashcam staat altijd aan ook als ik sta te lossen. Kannik er wat aan doen dat een ander zijn auto niet op de handrem zet en dat die dan achteruit het kanaal in gaat:bey:  

 

in dit geval zal het via een collega zijn zoon die daar werkt wel in de rondte gaan dus hoef ik daar niets voor te doen. Mogen ze ook nog van mij gebruiken voor code95 of zo..... 

onder het mom van: zo hoort het dus niet.......

In het geval van die rijschool had ik het filmpje een week of 2 later naar Dumpert gestuurd. Dan kunnen ze ongetwijfeld ineens wel reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei roadtrain:

Dit waren twee "akkefietjes" binnen een paar minuten.......

Klopt, en ik wil zijn acties niet goed keuren, maar elk verhaal heeft twee kanten. 1 kant zien we op beeld, de andere kant kennen we niet. Stress? Kop er niet bij? Familie op sterfbed? Verzin het maar.

 

Wat ik bedoel: het is heel makkelijk om te oordelen over iemand, aan de hand van beelden, maat in hoe verre laten die beelden het complete verhaal zien? 

Hie vaak zie je op het smoelenboek filmpjes voorbij komen van agenten die iemand ruw oppakken, en waarbij het gedrag van de verdachte weg geknipt is? Hetgeen wat zich ervoor afspeelde dus.

 

Dat hij zich niet gedraagd in het verkeer op deze beelden is duidelijk, maar moet hij daardoor gestrafd worden? Aan de hand van 1 gefilmd incident? Moeten die beelden bij zijn chef terecht komen? Ze staan al op het cf, dus de kans dat zijn chef het ziet is al aanwezig...

Iets met voor eigen rechter spelen dus ...

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De vergelijking met politie is niet reeel. Of wil je beweren dat dit een bewuste actie is naar mij toe?? Kan je verzekeren dat dat zeker niet het geval is. 

Ook als hij om wat voor redenen dan ook haast heeft is dit gedrag niet te rechtvaardigen gezien de risico's. 

Heb de persoon zelf aangesproken op zijn rijgedrag en de enige reactie was: Huh wat bedoel je?..........

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei roadtrain:

De vergelijking met politie is niet reeel. Of wil je beweren dat dit een bewuste actie is naar mij toe?? Kan je verzekeren dat dat zeker niet het geval is. 

Ook als hij om wat voor redenen dan ook haast heeft is dit gedrag niet te rechtvaardigen gezien de risico's. 

Heb de persoon zelf aangesproken op zijn rijgedrag en de enige reactie was: Huh wat bedoel je?..........

 

 

Oke, ik wist niet dat je de persoon zelf ook had gesproken. Je kent dus de andere kant van het verhaal. 

 

:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Grunneger:

Oke, ik wist niet dat je de persoon zelf ook had gesproken. Je kent dus de andere kant van het verhaal. 

 

:zegtniets:

Ja. Met al zijn gejaag stonden we in Beverwijk naast elkaar voor verkeerslicht. Heb hem toen wel even aangesproken. 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Grunneger:

Klopt, en ik wil zijn acties niet goed keuren, maar elk verhaal heeft twee kanten. 1 kant zien we op beeld, de andere kant kennen we niet. Stress? Kop er niet bij? Familie op sterfbed? Verzin het maar.

 

Wat ik bedoel: het is heel makkelijk om te oordelen over iemand, aan de hand van beelden, maat in hoe verre laten die beelden het complete verhaal zien? 

Hie vaak zie je op het smoelenboek filmpjes voorbij komen van agenten die iemand ruw oppakken, en waarbij het gedrag van de verdachte weg geknipt is? Hetgeen wat zich ervoor afspeelde dus.

 

Dat hij zich niet gedraagd in het verkeer op deze beelden is duidelijk, maar moet hij daardoor gestrafd worden? Aan de hand van 1 gefilmd incident? Moeten die beelden bij zijn chef terecht komen? Ze staan al op het cf, dus de kans dat zijn chef het ziet is al aanwezig...

Iets met voor eigen rechter spelen dus ...

Je hebt hier wel een punt. Met name in de media zie je vaak dat ze hun eigen waarheid creëren of de publieke opinie beïnvloeden door bepaalde beelden wel of juist niet uit te zenden.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei roadtrain:

De vergelijking met politie is niet reeel. Of wil je beweren dat dit een bewuste actie is naar mij toe?? Kan je verzekeren dat dat zeker niet het geval is. 

Ook als hij om wat voor redenen dan ook haast heeft is dit gedrag niet te rechtvaardigen gezien de risico's. 

Heb de persoon zelf aangesproken op zijn rijgedrag en de enige reactie was: Huh wat bedoel je?..........

 

 

 

Die was alleen maar bezig met zichzelf en niet met andere weggebruikers dus.

Ikke, ikke, ikke.......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van FB geplukt.

Ja handig hoor dat remsysteem, nu moet iedereen er nog even rekening er mee houden.

Maar dat zal wel niet lukken :(

 
Chauffeursnieuws.com
 

Deze tip moet eigenlijk alle automobilisten bereiken en gedeeld worden.

Veel collega's rijden met nieuwe trucks die allemaal een automatisch remhulpsysteem hebben. 
Met deze trucks gebeuren de laatste tijd veel ongelukken omdat de automobilisten nog steeds even overal even voor willen duiken of nog snel even voor een vrachtwagen willen omdat ze niet achter een vrachtwagen de afrit/oprit willen rijden.
Zoals gister bij een collega van mij op de a58 bij Tilburg. Hij werd gesneden door een auto die nog even snel voor de vrachtwagen wilde invoegen waarop deze kort voor de truck langs "sneed" en dit remsysteem in werking trad met het gevolg een aantal auto's en vrachtwagens achter op elkaar.

Mensen heb nu eens een klein beetje geduld en voeg op tijd in zodat er wat minder gevaarlijke situatie's ontstaan!

Frank Pieters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met andere woorden, te weinig afstand achter die collega, en dan ben je te laat.
Je weet dat het kan gebeuren, dus hou er rekening mee,

vandaag ook weer zo'n fijne op de A1, inhaalverbod, rij als tweede auto, was lekker aan het volgen, nee meneertje moet er met zijn scania voorbij, en in mijn gat van 50/75 meter er weer tussen, leuk voor hem, ben ze beide maar voorbij gegaan, ik mag wel inhalen, ben ik van zijn gejengel af.

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:
Van FB geplukt.

Ja handig hoor dat remsysteem, nu moet iedereen er nog even rekening er mee houden.

Maar dat zal wel niet lukken :(

 
Chauffeursnieuws.com
 

Deze tip moet eigenlijk alle automobilisten bereiken en gedeeld worden.

Veel collega's rijden met nieuwe trucks die allemaal een automatisch remhulpsysteem hebben. 
Met deze trucks gebeuren de laatste tijd veel ongelukken omdat de automobilisten nog steeds even overal even voor willen duiken of nog snel even voor een vrachtwagen willen omdat ze niet achter een vrachtwagen de afrit/oprit willen rijden.
Zoals gister bij een collega van mij op de a58 bij Tilburg. Hij werd gesneden door een auto die nog even snel voor de vrachtwagen wilde invoegen waarop deze kort voor de truck langs "sneed" en dit remsysteem in werking trad met het gevolg een aantal auto's en vrachtwagens achter op elkaar.

Mensen heb nu eens een klein beetje geduld en voeg op tijd in zodat er wat minder gevaarlijke situatie's ontstaan!

Frank Pieters

Dit soort publicaties kan andere automobilisten wijzer maken dan ze moeten zijn. Sommigen hebben het chauffeurtjepesten tot een kunst verheven en met deze kennis op zak......

maar als de chauffeur in dit voorbeeld dit systeem niet had of uitgeschakeld heeft had de kopstaartbotsing waarschijnlijk niet gebeurt. 

 

 

 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei lientje:
Van FB geplukt.

Ja handig hoor dat remsysteem, nu moet iedereen er nog even rekening er mee houden.

Maar dat zal wel niet lukken :(

 
Chauffeursnieuws.com
 

Deze tip moet eigenlijk alle automobilisten bereiken en gedeeld worden.

Veel collega's rijden met nieuwe trucks die allemaal een automatisch remhulpsysteem hebben. 
Met deze trucks gebeuren de laatste tijd veel ongelukken omdat de automobilisten nog steeds even overal even voor willen duiken of nog snel even voor een vrachtwagen willen omdat ze niet achter een vrachtwagen de afrit/oprit willen rijden.
Zoals gister bij een collega van mij op de a58 bij Tilburg. Hij werd gesneden door een auto die nog even snel voor de vrachtwagen wilde invoegen waarop deze kort voor de truck langs "sneed" en dit remsysteem in werking trad met het gevolg een aantal auto's en vrachtwagens achter op elkaar.

Mensen heb nu eens een klein beetje geduld en voeg op tijd in zodat er wat minder gevaarlijke situatie's ontstaan!

Frank Pieters

Daarom mijn advies. Zorg dat je een dashcam in je voertuig hebt. Mocht je voertuig door zo'n malloot in de ankers gaan en een ongeval veroorzaken, heb jij in elk geval bewijsmateriaal in handen voor de verzekering en een eventuele rechtszaak.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Daarom mijn advies. Zorg dat je een dashcam in je voertuig hebt. Mocht je voertuig door zo'n malloot in de ankers gaan en een ongeval veroorzaken, heb jij in elk geval bewijsmateriaal in handen voor de verzekering en een eventuele rechtszaak.

Ik heb juist bewust gèèn dashcam meer. In bijvoorbeeld Luxemburg zijn ze totaal verboden, en in bijvoorbeeld Oostenrijk kan er moeilijk over worden gedaan door de polizei. Iets met privacy:stom:

 

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/andere-verkeersregels/dashcam-verboden

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met andere woorden, te weinig afstand achter die collega, en dan ben je te laat.
Je weet dat het kan gebeuren, dus hou er rekening mee,

vandaag ook weer zo'n fijne op de A1, inhaalverbod, rij als tweede auto, was lekker aan het volgen, nee meneertje moet er met zijn scania voorbij, en in mijn gat van 50/75 meter er weer tussen, leuk voor hem, ben ze beide maar voorbij gegaan, ik mag wel inhalen, ben ik van zijn gejengel af.


Dat gebeurt zovaak, en dan zeg je er wat van, zeggen ze zat zo groot gat tussen. Zeg ik 2 seconden mijn remweg. Snapte hij niet. Inhaalverbod voorbij ben ik hem maar weer voorbij gegaan
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Grunneger:

Ik heb juist bewust gèèn dashcam meer. In bijvoorbeeld Luxemburg zijn ze totaal verboden, en in bijvoorbeeld Oostenrijk kan er moeilijk over worden gedaan door de polizei. Iets met privacy:stom:

 

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/andere-verkeersregels/dashcam-verboden

Dan leg je de dashcam in die landen toch even weg.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Vrachtrijder:

Dan leg je de dashcam in die landen toch even weg.

Ik ga natuurlijk bij elke grens stoppen, en hem wegdoen/plaatsen. En daarnaast, rij hoofdzakelijk op landen waar het verboden is of afgeraden wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Grunneger:

Ik ga natuurlijk bij elke grens stoppen, en hem wegdoen/plaatsen. En daarnaast, rij hoofdzakelijk op landen waar het verboden is of afgeraden wordt.

 

Nou ik geloof niet dat in betreffende landen de politie erg geïnteresseerd is of je een camera hebt aanstaan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Grunneger:

Ik ga natuurlijk bij elke grens stoppen, en hem wegdoen/plaatsen. En daarnaast, rij hoofdzakelijk op landen waar het verboden is of afgeraden wordt.

Dat is een keuze. 

 

Persoonlijk denk ik dat een dashcam je veel ellende kan besparen. Maar goed, dat is mijn visie.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mijn aanrijding enkele weken geleden ook. Niet voor de verzekering want het was duidelijk  

wie er fout was gegaan. Maar wel voor mij en de tegenpartij. Wij wisten beiden niet wat er was gebeurt. Na het zien dan de beelden wel. Alleen daarom al ben ik achteraf heel blij met de dashcam. 

 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Rusland schijnen veel Russen een dashcam te hebben omdat de politie daar nog wel eens onterechte boetes uitdeelt, zodat men het ongelijk van de politie kan bewijzen.

 

Landen die een dashcam verbieden maken zich daarmee dus wel enigszins verdacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden