[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ruim 30 buitenlandse vrachtwagens in belgie tijdens controles in beslag genomen


Tony.Macaroni

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat mij betreft gaan ze morgen allemaal nog terug naar huis,maar toen in 2006 de regels veranderd werden ,en deze Oost europeanen erbij kwamen ,kwam men in Nederland en België niet verder dan elkaar te overtuigen dat hun weliswaar wel een blokvrachtje konden doen,maar voor het echte werk kon men echt niet om ons heen.

 

De werkgevers echter sliepen niet,in datzelfde 2006 werden de eerste Oost Europese firma's

 al opgericht en werd er uitgevlagd,TLN gaf er zelfs een boek over uit,de Belgen waren toen al lang en breed gevestigd in het oostblok..

 

In Antwerpen zit een bedrijf dat zowat heel zijn wagenpark naar Slowakije uitgevlagd  heeft (  http://hertsens.eu/)

Deze komen de Antwerpse haven of België bijna niet uit,maar na 3 binnenlandse ritten komen ze wel even naar Roosendaal en laden daar schroot bij de autodemolition van v/d/Ven.

(Roosendaal-Antwerpen is een internationale rit) en daarna kunnen ze weer 3 ritten in de haven doen.

 

Mooi dat er nu gecontroleerd word en dat hopelijk het kaf van het koren gescheiden word,maar helaas zal t zo zijn dat er nog steeds bedrijven zijn die volgens de wet handelen.

Dus reken je niet te vroeg rijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We zijn 1 Europa maar toch apart dat ze in Belgie wel wat kunnen ondernemen en ze in Nederland een reactie geven dat controle lastig is.

 

Ik weet niet of de belgen nu een ketting reactie in gang willen zetten , maar ze hebben serieuze plannen

 

http://www.transport-online.nl/site/80053/extra-controles-in-belgie-tegen-fraude-in-de-transportsector/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Belgen kunnen wel een boel herrie schoppen, maar als het uiteindelijk blijkt dat het Europese Hof hier anders over denkt dan bereiken ze er eerder het tegenovergestelde mee.

 

En ze zullen dan enorme schadeclaims krijgen van de beschuldigde bedrijven.

 

Of dat dan maar een reden moet zijn om, zo als Nederland schijnbaar doet, rustig af te wachten lijkt me ook niet verstandig.

 

Maar om nu gelijk al te denken dat men gewonnen heeft lijkt me ook wat overdreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei scania 440:



Tot nu toe lijkt het alleen wat kleintjes te zijn die ze controleren, laat ze Essers maar een plat leggen, zie het niet gebeuren.

IK denk( weet eigenlijk wel zeker) dat een bedrijf als Essers zijn zaakjes goed voor elkaar heeft,op juridisch gebied.

In het rijtje Essers kun je ook Vos,Waberer en nog n paar zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden