[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wijziging rij en rusttijden


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
42 minuten geleden zei RealZeus:

Ik vind vooral die 3 X 15 minuten een zegen. Dat gekut met eerst dat kwartier en dan een half uur zijn we dan kwijt. Ik zeg doen.

Dan moet je wel 3x op zoek gaan naar een P, ipv. 2x, want tijdens de pauze doe je natuurlijk niks;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Grunneger:

Dan moet je wel 3x op zoek gaan naar een P, ipv. 2x, want tijdens de pauze doe je natuurlijk niks;)

Nee hoor, hoe kom je daar bij. :angel: De auto staat stil voor het dock en ik zit rustig op een stoel. Dat die stoel op een heftruck zit is puur toeval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Rob jij bekijkt het vanuit een TLN werksituatie, ik vanuit KNV
 
Ik heb nu 29 snipperdagen, dat worden er in de nieuwe situatie 26, dat zijn 3 dagen minder
Ik heb nu 21,5 ATV dagen, in de nieuwe situatie 3,5, dat zijn 18 dagen weg
Praten we over 21 vrije dagen per jaar minder, in geld uitgedrukt, daar praten jullie zo graag over, dan mis ik op jaarbasis 2000-2500 euro ? 
En jij praat over een vooruitgang en een prima oplossing, gelukkig waren die 700 gasten zaterdag een andere mening toegedaan en stemden ze tegen, wat TLN doet moeten ze zelf weten, maar wij zullen vechten voor behoud van ons rechten :ja:
 
Dan zullen we het over de rest van de waardeloze voorstellen maar niet hebben, staar je maar lekker blind op een loonsverhoging die je onder aan de streep voor een heel groot deel zelf betaald :bey:


Ook voor de TLN er zit er weinig goeds in, lijkt leuk maar door het missen van vrije dagen en het minder krijgen voor overuren komen ze ook niet aan de 10% in 3 jaar.

Maar er was er 1 zaterdag die voor het eindbod stemde, die heeft het niet helemaal begrepen vermoed ik.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las in een art op Transport online van Vrijdag 30 Maart dat volgens EU commissaris Violetta Bulc de boel weer op de schop moet wat betreft de EU rij en rusttijden en als ik het goed gelezen heb is dit weer een stap achteruit is tegen het sociaal dumpen en ik las dat er op de 26 April een demonstratie is. waar kan ik zien waar deze gehouden wordt.

Ps ik geloof een ding dat deze EU commissaris Violetta Bulc hellemaal van het patje is of teveel vrijetijd heeft. wand anders bedenk je zo iets niet .

Is eindelijk onze Minister van sociale zaken er ook van over tuigt dat het niet langer kan komt er een EU commissaris met een achterlijk idee dat het weer anders moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En degene dan die er jaren voor betaald hebben en er nu niet van mogen profiteren dan, die moeten het maar bekijken.

 

Mij maakt het trouwens niks uit hoor, ik wil ook wel wat meer verdienen, alleen geven we voor dit eindbod teveel rechten weg en krijgen we er veel plichten en vraagtekens bij, en dan heb ik het niet over dat ook de gewone chauffeur er weinig extra aan overhoud, toeslagen minder, minder voor de overuren, als ik het voor mijzelf goed heb uitgerekent krijg ik er netto over die 3 jaar gerekent er 20 euro in de maand bij, wow tegen die tijd is dat 1 pakje shag per maand.

 

Dus waar die 10% is weet ik niet, maar schijnbaar niet bij mij op de bankrekening.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei RobNiat:

 

Ja. Zo werkt dat. Vroeger hebben jij en ik ook zat bijgedragen zodat onze oudere collega's met de VUT konden.

Daar hoor je nu ook niets meer van. jammer joh.

 

 

Rechten? Het kunnen weigeren van nachtarbeid als jij straks grijze haren hebt? Wat nog meer?

Grijze haren heb ik al eventjes, nog niet zoveel maar word hard meer.

 

-40 uur garantie als je zoals ik afspraken heb, word dan 160 uur in de 4 weken.

-De toeslag op uren na 8 uur gewerkt per dag (ik werk in een arbeidssysteem)

-Het recht op een half jaar onbetaald ouderschapsverlof, voor mij niet meer nodig, maar er moeten wel jongeren komen om mij te gaan vervangen en die willen misschien wel thuis bij hun kind zijn een tijdje.

-Het recht op verlofdagen opnemen als het mij uitkomt, en niet met de tekst er achter, als de bedrijfsvoering het toelaat.

en zo zijn er nog wel wat meer te vinden.

 

En zoals ik al zei, de 18 dagen verlof voor ouderen werknemers zit ik straks wel aan, nog wel een jaartje of 10, maar toch jammer dat ik ze niet krijg vind ik het niet hoor, net als de VUT, die heb ikzelf tegen die tijd wel bij elkaar, ik ben nog redelijk sociaal ingesteld naar de medemens toe, wat mij nu wel steekt is dat wij toekomstige oud KNV-ers 3 jaar een korting gaan krijgen op het loon omdat WIJ dan de asociale afbouw regeling van die 18 dagen mogen betalen, laat mij maar 14 jaar nog iets minder verdienen en hou de KNV-CAO in takt zoals die is, weg met de TLN meuk.

 

Maar Rob, lees de teksten van de twee huidige CAO's eens helemaal, en dan het eindbod van TLN, zelfs de geleerden zagen dingen over het hoofd, dus ik zeker te weten wel meer,

misschien vind je nog wel wat.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei *Ger*:

Net op de radio, de prijzen stijgen met 1,5 % pj :banaan: houden we nog 0,5% over, en daar moet ik 21 dagen voor inleveren  LOL

Uhm, Ger, jij als dan Oud KNV-er krijgt ook nog een korting van 0.375% op je loon, hou je maar 0.125% over hoor.LOL

 

 

 

O en voor de volledigheid, 2018 krijg je een korting van 0.5%, dus dan heb je niks als het hetzelfde uitpakt.:stom:

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei scania 440:

Het gaat om de koopkracht, wat kun je doen met je €,

Wij chauffeurs zitten op het huisje boompje beestje (Vw golf) niveau (gemiddeld genomen) en zullen nooit op het bankiers (audi A6) niveau komen.

Je bedoelt dat wie voor een dubbeltje geboren is ,nooit een kwartje word??:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei scania 440:

 

Nee dat bedoelde ik niet emoji6.png

 

Wat ik bedoelde was dat het chauffeurs loon vast staat op een bepaald niveau (VW golf niveau), of je nou een excellent chauffeur bent of een pruts chauffeur maakt niet uit, je zult als chauffeur nooit een (Audi A6 niveau) loon gaan verdienen.

 

Een B.M.W A.5 is ook niet slecht En iets goed koper als een Audi A.6

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden