[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wijziging rij en rusttijden


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
3 uur geleden zei Schots en Scheef:

 

 


Midden in Sittard in een woonwijk 30 minuten pauze emoji3.pngemoji3.pngemoji3.png ook geen plek kunnen vinden voor die tijd...

 

Lijkt mij zeer sterk, ook in Sittard is er genoeg ruimte om te pauzeren, zelfs tegen het centrum aan.

En je hoeft je tijd niet vol te maken. Ikzelf pak mijn pauze zo rond de 4 uur rijtijd en dat lukt ALTIJD tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lijkt mij zeer sterk, ook in Sittard is er genoeg ruimte om te pauzeren, zelfs tegen het centrum aan.
En je hoeft je tijd niet vol te maken. Ikzelf pak mijn pauze zo rond de 4 uur rijtijd en dat lukt ALTIJD tot nu toe.


Niks gezien en geen tijd om om te rijden. Bushaltes word niet gewaardeerd over het algemeen. Ben daar ook niet bekend, was wel 4 jaar geleden dat ik daar was.

Over het algemeen laten we dat doen, maar dit was te laat binnen voor traject.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei ELZEN106:

Lijkt mij zeer sterk, ook in Sittard is er genoeg ruimte om te pauzeren, zelfs tegen het centrum aan.

En je hoeft je tijd niet vol te maken. Ikzelf pak mijn pauze zo rond de 4 uur rijtijd en dat lukt ALTIJD tot nu toe.

Pfff, na vier uur werken pas een pauze? Laat fnv bouw het maar niet horen.:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei *Ger*:

Aangezien ik iemand ben die naar vergaderingen gaat telt mijn stem mee idd ik krijg het door :D:D:D:D

Ze hoeven wat mij betreft het niet iedereen naar zijn zin te maken, als het maar naar mijn zin is. Moet nog even lobbyen voor de 65 uur weekendrust en dan kan ik met pensioen. Samen met Huub op de liegbank halfweg Deurne Venray LOL

Zou t helpen als wij allemaal massaal naar die vergaderingen komen en laten blijken dat we tegen t verbod van 45 uur in de cabine zijn,dat we  een 45 urige rust überhaupt op tegen zijn,dat we dat onzin vinden.:ja:

Zouden er dan wél lampen gaan branden bij Tjitze en Edwin????LOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei *Ger*:

Moet nog even lobbyen voor de 65 uur weekendrust en dan kan ik met pensioen. LOL

Die vrije weekenden heb je al( bijna)

In art 28 B van de CAO is geregeld dat je al 6 weekenden per kwartaal vrij hebt tussen vrijdag 12.00 uur en maandag 12.00 uur,weliswaar slechts minimaal 45 uur,maar met goede afspraken met je werkgever is t te regelen dat je daar ook 65 uur van kunt maken( die zal blij zijn dat hij voor jou nooit geen weekend uren meer hoeft te betalen).............

 

Nu ook nog regelen dat je deze vrije weekenden ook op standplaats kunt maken ( want daar praat t artikel niet over,je kunt ook in Malaga,of ergens op de A 61, 65 uur blijven staan) en je bent helemaal klaar voor de leugenbank met Huub.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei RealZeus:

Ik vind 15 minuten WEL pauze. 30 minuten lang op een parking rond loeren, daar word ik pas moe van. En als het aan mij lag ging ik zelf bepalen hoe lang ik pauze neem en wanneer. Die rijtijdenwet is hoerig irritant.

Ik neem iedere middag 1 uur pauze en is soms nog te kort. Tukje doen en krantje lezen HEERLIJK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei *Ger*:

Aangezien ik iemand ben die naar vergaderingen gaat telt mijn stem mee idd ik krijg het door :D:D:D:D

Ze hoeven wat mij betreft het niet iedereen naar zijn zin te maken, als het maar naar mijn zin is. Moet nog even lobbyen voor de 65 uur weekendrust en dan kan ik met pensioen. Samen met Huub op de liegbank halfweg Deurne Venray LOL

Maar wel de waterpijp er bij

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
4 uur geleden zei *Ger*:

Het zou in elk geval helpen om een goede CAO te krijgen, de RTW en het ATB worden in Brussel geregeld en daar moet je dus 26 april zijn >>> klik <<<

....

 

Deels zwaar mee oneens...

Indien, stel he, stel.... Iedereen inclusief de bobo's van de bonden zeggen tot zover en nu niet meer verder....

Zou er wel degelijk iets bereikt kunnen worden. Massal het werk neerleggen is ook een manier om een statement te maken...

Dat er een RTW/ATB is kunnen we aardig mee leven, maar de manier van controle en de boetes... dat is een ander punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei *Ger*:

Dat zowiezo Huub 

enne de meest sexy girls van de buurt ;)

 

Foto van de liegbank in Helmond bron >> klik <<

 

wandelen.jpg

 

En ik altijd maar denken dat Huub een man was......blijkt het een vrouw te zijn:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei *Ger*:

:confused:

Dus regels oké, maar controle mag niet.

 

Je citeert toch Murphy's "maar de manier van controle en de boetes..." ? Waar staat dan dat controle's niet mogen?

 

2 uur geleden zei *Ger*:

De planning weet dat ook en houd er zoveel mogelijk rekening mee, over het algemeen zijn de ritten erg ruim gepland en kan alleen een klant of een extreme file of zo roet in het eten gooien.  

Je bent nu eenmaal chauffeur geworden en weet wat de consequenties daarvan zijn, ga dan niet zitten piepen dat je weekend zo kort wordt of dat het avondeten koud wordt, dan had je in de fabriek moeten gaan werken.

 

Jij weet ook dat niet iedere chauffeur overnacht, internationaal rijdt, weekeinden maakt en dergelijke. Zo langzaamaan lijkt alle nuance je in deze discussie te ontglippen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Jij haalt nu 2 zaken door elkaar die NIETS met elkaar van doen hebben, kattemepper!

Nergens beweer ik dat controle's niet mogen.

Maar ook nergens mauw ik over het "werk" en de "ongemakken" hiervan....

Maar je zegt het zelf al, Sta je nog net niet voor je standplaats je rust te maken.....

5 minuten "belonen" met boetes die een weekloon overstijgen, DAT IS DEBIEL!

Tuurlijk moeten wij tegen ons zelf beschermd worden maar of dat op deze manier moet?

 

De controle mogelijkheden zijn belachelijk geworden.

1 voorbeeld:

Ik heb een 6 dagen gereden en ben vervolgens 3 dagen vrij, WAAROM mag ik voor het lokale bejaardentehuis niet op mijn VRIJE dag een klein kiepertje (tachoplichtig) gebruiken om de tuin daar op te ruimen? Ik ben chauffeur en zou dit als gemeenschaps weldoener mooi kunnen doen als vrijwilliger.

En zo zijn er wel diverse "uitzonderingen" te bedenken waarin een beroepschauffeur iets NIET mag doen terwijl een metselaar WEL in zijn vrije tijd mag metselen....

(Misschien mag hij dit wel niet, maar heeft geen tacho op zijn reet zitten en kan dus lekker steentjes gaan plakken)

DAAR aggiteer ik ze fel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Goed begrijpend lezen gaat je steeds minder goed af, Ger.....

Ander voorbeeld dan maar...

In mijn vrije weekend kan ik officieel geen vrachtwagentje (tachograafplichtige) lenen om bv mijn kind te helpen verhuizen......

 

(kijken of je daar ook weer wat op vindt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 16-4-2017 om 18:27 zei HIT:

Foutje in je gedachtegang er staat "hun eigen bedrijvigheid" dat houdt dus in dat de regeling voor een ieder ander niet op gaat. 

 

Kan je het dan niet zo organiseren dat het betreffende hoveniersbedrijf, vanuit zijn maatschappelijke betrokkenheid, dat kleine kippertje ter beschikking stelt voor een x dagen per jaar aan de lokale gemeenschap.. mét daarop chauffeur Murphy?

 

Volgens mij kan je zo wel een papieren werkelijkheid creëren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nope, ik werk zelf met punt 6 van dezelfde regelgeving. 

 

"Voertuigen voor aanleg en/of onderhoud van wegen "

 

En met die groep kan het juist weer wel want die laathet dienstverband buiten schot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 16-4-2017 om 07:58 zei *Ger*:

 

 

Ik sta wel eens bij de Lucht te slapen terwijl ik naar Oss moet, en ja dat doet zeer. 

De planning weet dat ook en houd er zoveel mogelijk rekening mee, over het algemeen zijn de ritten erg ruim gepland en kan alleen een klant of een extreme file of zo roet in het eten gooien.  

Je bent nu eenmaal chauffeur geworden en weet wat de consequenties daarvan zijn, ga dan niet zitten piepen dat je weekend zo kort wordt of dat het avondeten koud wordt, dan had je in de fabriek moeten gaan werken.

 

Dat is toch te zielig voor woorden Ger :confused:

 

Ik de fabriek mag je dus overwerken wat je wilt en daarna met de bedrijfswagen naar huis rijden.

Maar als chauffeur mag je dat half uurtje niet meer naar de zaak rijden om daarna op de bank te ploffen en 12 uur weer beginnen met werken of om lang weekend te maken.

En dat allemaal ter bescherming van de chauffeur.:stom:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 15-4-2017 om 22:37 zei ELZEN106:

Ik neem iedere middag 1 uur pauze en is soms nog te kort. Tukje doen en krantje lezen HEERLIJK.

 

Zeker weten. 

Alleen jammer dat je daarna weer 45 minuten moet pakken en dat dit geen 30 minuten mag zijn om je dag vol te maken.

en al weer........  Dit is ter bescherming van de chauffeur.

Waarom zouden wij die tijd zelf niet in kunnen delen?

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden