[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wijziging rij en rusttijden


EJD

Recommended Posts

16 uur geleden zei Doornekamp33:

Als jij net als die bouwvarkens maar 40 uur in de week maakt hoef je niks te compenseren, tijd zat over zolang je niet elk weekend bijklust.

 

 

Bouwvarkens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei Leeuw:

 

We leven al jaren met die regeltjes, alleen geven mensen hier aan (ook ik) dat ze vinden dat er een ongelijkheid bestaat tussen diverse beroepen.

Maar als je de mening van anderen gaat afdoen als "kankeren" -en daar veranderd je smilie niets aan- ben ik d'r klaar mee.

Laat maar zei ik al eerder.

Deze persoon is al helemaal murm door de regelziekte en beschouwd het al als normaal....

Laat maar.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei josimo:

 

 

^^Ja Huub.....was jij vroeger beter voor je belangen opgekomen dan was het nu niet zover gekomen:zegtniets:

In mijn tijd was het nog wilt westen Alles kon Maar niks mocht

Te hart rijden was toen nog 5 D. Mark Of een kist tomaten  En iedereen weer blij

 

Huub

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei *Ger*:

En een piloot zal ook zijn vlieguren in de cessna bij moeten houden en mag niet voor zijn beroep vliegen als hij net een vlucht heeft gemaakt met deze cessna.

Dat mag hij dus wel, en dat is nou juist het vreemde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Doornekamp33:

 


Goh, je kan toch goed lezen. emoji12.png

 

 

 

Het valt mij op dat sommige mensen andere werkende mensen kleinerende koosnaampje geven. Net als laats met kantoorpikkies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 19-4-2017 om 18:48 zei albertvv:

Wat betreft de uren heb je gelijk maar dan kom je weer op die 45 uur rust. Als jij op zaterdag prive ff wat rijdt is op dat moment geen probleem, is het gewoon een verkorte weekrust. Maar die zul je toch moeten compenseren dus zul je snipperuren op moeten nemen en daar zit dus een verschil met elk ander beroep. Die hoeven niet te compenseren

Ik werk vrijwel iedere zaterdag, maar het gebeurd zelden dat ik mijn 45 uur niet maak. Ik hoef dus vrijwel nooit te compenseren, dus het enige verschil met andere beroepsgroepen is dat ik er wel rekening mee moet houden dat ik die 45 uur weekeindrust daadwerkelijk maak. 

 

Op 19-4-2017 om 21:39 zei Leeuw:

 

Voormalig overbuurman van me is goed stukadoor (en inmiddels zelfstandig). Toen hij nog vrijgezel was, was hij zeker twee avonden in de week en elke zaterdag aan het klussen.

Tot zover mijn "lulverhaal", beste vrachtrijder :rolleyes:

 

Natuurlijk geldt dit niet voor iedere bouwvakker, maar ook niet iedere chauffeur doet in zijn weekend nog iets voor een andere werkgever.

Punt is dat de één erdoor in problemen kan komen omdat hij wel al zijn tijd moet kunnen verantwoorden en de ander het gewoon kan doen.

Vrijwel iedereen kent wel een bouwvakker die een klusje bijdoet, maar daar doelde ik niet op. Ik vind het een lulverhaal dat bouwvakkers bij kunnen klussen, maar vrachtrijders niet. Als een vrachtrijder 40 uur bij zijn werkgever rijdt, dan heeft die vrachtrijder nog steeds 5 uur over om nog een klusje te doen.

 

Er zijn echter 3 redenen waarom een vrachtrijder niet bij kan klussen.

 

1. De vrachtrijder heeft al teveel uren gemaakt bij zijn werkgever.

2.a. De vrachtrijder mag van zijn werkgever niet voor een andere werkgever werken.

2.b. De vrachtrijder heeft helemaal geen vrachtwagen waarmee hij kan bijklussen.

 

Als de vrachtrijder 40 uur werkt bij zijn eerste werkgever, zijn er altijd mogelijkheden om bij te klussen. Ware het niet dat het net iets beter opletten is met je rij- en rusttijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hou nu eens op met bij klussen.

Daar gaat het helemaal niet meer om...

Het gaat (primaire om de nw RTW) maar we zijn dusdanig off topic gekomen dat het nu gaat om het feit dat een beroepschauffeur NIETS meer in zijn vrije tijd kan doen terwijl een andere wel wat kan!

En het gaat niet om hoeveel uur, maar om het feit dat het allemaal gedocumenteerd moet zijn, OOK datgene je in je vrije tijd doet en dat is wel degelijk een wezenlijk verschil met andere beroepen.

Als jij 5 dagen in de week wekrt, kan jij geen 2 weekenden prive in een tachoplichtige wagen rijden. Schei toch uit te ZEIKEN over "jawel, als je niet aan je uren zit..." Het gaat er nu ook om dat je met je weekend rust in de knoei komt en dat je dus prive NIET lekker impulsief kan doen wat je wilt.....

 

Vooruit, nog een voorbeeldje.

Ik rij 5 dagen (ma/vrijdag) en besluit zaterdagmorgen met een bakwagen wat spullen op te halen. Nu is het een dag rijden en besluit onderweg te overnachten (want die rot tacho begint na 10 uur toch boos te worden). Nu verslaap ik mij zondag, want ik lag zo geweldig lekker.... en kom zondagavond pas thuis... (oeps, ben nu dus al 7 dagen aan het "werk") Zondagavond naar bed, maar om 5uur moet ik maandag weer aan de slag.... Shit, heb geen 11 uur kunnen maken.....

 

Dit is dus wat ik bedoel met dat de beroepschauffeur met zijn handen en voeten gebonden zit in de RTW, OOK in zijn prive tijd!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Dokus:

Tjongejonge..... wat een drama

We rijden ook massaal privé met een "tachograafplichtig" voertuig.

Bij mij is het iig vanaf 1983 wel een keer of vijf voorgekomen.
Ik denk dat jullie gewoon zoeken om maar wat te zeiken te hebben.

Bij mij vanaf 2008 welgeteld 0x :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Grunneger:

Bij mij vanaf 2008 welgeteld 0x :cool:

1 x per jaar met de trucktrun. Maar dan krij je via de organisatie van ilt een vrijbrief.......

 

maar kan me voorstellen aks je bv privé een antieke of klassieke truck hebt dat het dan vervelend wordt. 

Als je doordeweeks te kort verdient om rond te komen en in het weekend "moet?" bijverdienen........Tsja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei roadtrain:

1 x per jaar met de trucktrun. Maar dan krij je via de organisatie van ilt een vrijbrief.......

 

maar kan me voorstellen aks je bv privé een antieke of klassieke truck hebt dat het dan vervelend wordt. 

Als je doordeweeks te kort verdient om rond te komen en in het weekend "moet?" bijverdienen........Tsja. 

Als je als chauffeur te weinig verdient om rond te komen, dan heb je uren genoeg over om op zaterdag te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei roadtrain:

 

 

maar kan me voorstellen aks je bv privé een antieke of klassieke truck hebt dat het dan vervelend wordt. 

 

Waarom?

 

Oke, officieel mag het niet. Maar die schijven van je weekend rit vergeet je per ongeluk. Geen mens die er naar zal vragen..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Waarom?

 

Oke, officieel mag het niet. Maar die schijven van je weekend rit vergeet je per ongeluk. Geen mens die er naar zal vragen..........

Maar dan andersom..... wordt je in het weekend met schijf gecontroleerd en leest men je pasje uit..... heb je net afgelopen week iets fout gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 20-4-2017 om 10:48 zei HIT:

 Sterker nog als ik een camper huur die tachoplichtig is vanwege het gewicht dan mag ik er niet eens mee rijden als ik aan mijn uren zit. Dat is het enige wat ik niet snap aan het rtw en atb. 

 Nee hoor,een tachograaf is om de rij en rusttijden te controleren zoals beschreven in EU 561/2006,en dient alleen in voertuigen ingebouwd te zijn in voertuigen,boven de 3500 kg, waarmee beroeps matig goederen of personen vervoerd worden.

( EU 3821/85 art 3)

Als je morgen een touringcar koopt,en deze laat keuren als camper kun je de tachograaf eruit slopen.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^waar staat dat het ze verboden is? 

 

Ik heb meerde heli piloten in mijn kennissenkring en ook een verkeersvlieger. Nergens staat dat het niet mag. 

4.1 zegt net zoveel als " u mag geen voertuig besturen als u weet dat u vermoeid bent "

4.2 zegt dat je ten volle gebruik moet maken van je rust, voor de en is dat een ontspannende massage voor de ander en vluchtje maken met zijn Cessna.

 

Letterlijk staat er nergens dat ze niet mogen vliegen als piloot.

 

 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

 Nee hoor,een tachograaf is om de rij en rusttijden te controleren zoals beschreven in EU 561/2006,en dient alleen in voertuigen ingebouwd te zijn in voertuigen,boven de 3500 kg, waarmee beroeps matig goederen of personen vervoerd worden.

( EU 3821/85 art 3)

Als je morgen een touringcar koopt,en deze laat keuren als camper kun je de tachograaf eruit slopen.

Hang eens een camper oplegger achter die trekker die in jouw bezit is.....

 

Overigens kan ik je uit ervaring vertellen dat het laatste wat je noemt niet opgaat vanwege de toelatingskeuring. De herkeuring gaat alleen over gebruik. Als je de tacho weg wilt hebben moet de homologatiekeuring worden aangepast en dat gebeurt zelden. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei *Ger*:

 

Net zo als bij de piloot staat het ook niet in de RTW van de chauffeur, er staat alleen dat hij zich aan bepaalde rijtijden moet houden, maar dat staat ook bij de piloot in de regels, het ging met iets te ver om dat allemaal uit te zoeken en te plaatsen.

Klopt als beroep, maar niet voor privé. Als die piloot na zijn vlucht naar huis vliegt in zijn eigen vliegtuig kan niemand hem tegenhouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei HIT:

Hang eens een camper oplegger achter die trekker die in jouw bezit is.....

 

Overigens kan ik je uit ervaring vertellen dat het laatste wat je noemt niet opgaat vanwege de toelatingskeuring. De herkeuring gaat alleen over gebruik. Als je de tacho weg wilt hebben moet de homologatiekeuring worden aangepast en dat gebeurt zelden. 

Als je een touringcar laat herkeuren als camper,word de homologatie keuring vanzelf aangepast.

Je mag er dan ook niet meer dan 8 passagiers mee vervoeren.

 

En als je een zware camper(  + 3500kg) huurt,of koopt,staat die als camper of recreatie voertuig op het kentekenbewijs,en ben je niet tacho plichtig: omdat dat voertuig niet ingericht is voor goederenvervoer of vervoer van meer dan 8 personen.

Een bestelwagen( tot 3500 kg),die als je er een aanhanger achter hangt méér dan 3500 kg mag wegen is tachograafplichtig( in sommige gevallen) 

Een luxe wagen met n MTM van 2100 kg( zoals die van mij) met n caravan daarachter van 1600 kg( zoals die van mij) is niet tachoplichtig,

Omdat t een personenwagen met recreatie voertuig is, en als zodanig niet onder de regels van EU 561/2006 valt.:ja:

 

Wat je wél moet hebben is n B-E rijbewijs.:D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden