[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Kan kiezen tussen stukgoed of koeler rijden naar Duitsland.


Jaapo

Vraag

  • Forumlid

Beste medechauffeurs,

Ik wil jullie de volgende vraag stellen:

Zijn er chauffeurs die ervaring hebben met geconditioneerd transport naar met name Duitsland?

Ik ben een beginnend chauffeur en kan nu kiezen tussen stukgoed of koeltransport naar met name Duitsland, maar ik ken niemand in mijn omgeving die daar ervaring mee heeft.

Graag jullie mening.

Groeten Jaapo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid
21 minuten geleden zei Durashift:

Met een koeler mag je toch op zondag rijden in DLD ?

 

Ligt er aan wat er achterin staat

Bederfelijke waren , groenten en fruit ,  levende vis , melk , maar geen bloemen en planten of diepvries produckten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je jong bent doet die herrie je niks. Maar later wil je toch meer van de stilte genieten, vind ik dus. En stukgoed met meerdere adressen sta je vaak op tijd stil en heb je een goede nacht rust. 

Maar ja, als je jong bent kun je dag en nacht door gaan. Oh, wacht... dat mag niet meer.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Met een koeler mag je toch op zondag rijden in DLD?

 

Wat voor werk is het? Uitventen of juist koppelwerk?

 

Tijd terug een koppelritje gedaan naar Duitsland. Met een ploegje vanuit NL s'avonds heen. Ik had een stukgoed trailer mee op de heenweg.. een koeler op de terugweg. Daar ter plekke stonden meerdere koelers.. én chauffeurs ff iets verderop op het terrein met de losse trekker hun nachtrust te maken.

 

Wat is je eigen idee bij het werk?

Wat verteld het bedrijf over de klantengroepen?

Is met de koeler daadwerkelijk 'gekoeld' of meer diepvries of een combinatie?

Of juist medicijnen wat eigenlijk meer verwarmd (18 graden ongeveer)  moet zijn?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat er op jouw vraag geen fatsoenlijk antwoord te geven is.

 

Het is namelijk puur persoonlijk wat je ligt en wat niet. En daar kom je pas goed achter als je het werk gedaan hebt. Zelf zei ik altijd dat ik nooit winkeldistributie zou gaan doen, maar ben er langzaam ingerold, en vindt het nu juist helemaal geweldig. En dan ook nog eens buitenlands, iets waarbij ik nog nooit had stilgestaan dat het bestaat.

 

Ik denk dat je beter eerst kan gaan kijken naar de werkgever zelf, en wat ze je kunnen bieden. Even googlen, hier vragen naar recente ervaring mbt. het bedrijf etc., en het dan zelf heeeeel nuchter beoordelen, welke beter is voor jou/je toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei lambiek:

Ligt er aan wat er achterin staat

Bederfelijke waren , groenten en fruit ,  levende vis , melk , maar geen bloemen en planten of diepvries produckten .

En vergeet een hard-copy van de vrijstelling niet. 

 

Daarnaast mag bijv. diepvries wel, maar in beperkte hoeveelheden (een bepaald percentage t.o.v. het vers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Probeer distributie op Duitsland MET een koeler....

Na een paar weken weet je dan wat je het leukst vind.

Droge lading heeft zijn charmes. Maar koelvervoer ook....

Wat die groene n ....:zegtniets: al zegt, dit blijft gewoon een heel persoonlijke keuze...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beide gedaan en prima werk.

Zit momenteel in t ongekoelde stukgoed met tautliner en kooiaap. Mooi werk maar wel aanpoten zeker met die verkorte weken die er aan komen door de feestdagen.

Mensen staan te wachten op hun spulletjes en dan ook nog Ff terugladen voor Holland en weer voorladen voor de komende korte week.

I love it!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Op 11-4-2017 om 15:46 zei Jaapo:

Beste medechauffeurs,

Ik wil jullie de volgende vraag stellen:

Zijn er chauffeurs die ervaring hebben met geconditioneerd transport naar met name Duitsland?

Ik ben een beginnend chauffeur en kan nu kiezen tussen stukgoed of koeltransport naar met name Duitsland, maar ik ken niemand in mijn omgeving die daar ervaring mee heeft.

Graag jullie mening.

Groeten Jaapo

 

 

Stukgoed naar duitsland zeg dat maar tegen je baasje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In ieder geval allemaal bedankt voor het geven van jullie ervaringen, echt leuk om zoveel reacties te krijgen.

Ga morgen een proefrit doen met stukgoed.

Ik laat t.z.t. nog wel horen wat het geworden is.

Groeten van Jaapo.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Doe mij maar een koeler. Dat rammelen word je snel gewoon, en jij hebt geen last van anderen die nog lucht moeten draaien voor ze midden in de nacht vertrekken. En het belangrijkste: ik werk al bijna 2jaar met hetzelfde paar handschoenen

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Collega's,

Hartelijk bedankt voor het meedenken en alle goedbedoelde adviezen op mijn vraag.

Heb om sommige reacties smakelijk gelachen, blij dat de humor nog leeft bij jullie.

Ik mag aan het werk bij een transportbedrijf uit Giessen waar ik de verschillen zelf mag gaan ondervinden, dus dat vind ik wel super hoor.

Nogmaals bedankt en tot horens in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Jaapo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden