[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mijn eerste drie dagen


danny.dijk

Recommended Posts

  • Forumlid

Dinsdag 11 april... 03:30... de wekker gaat. Lieve vrouwtje gaat er uit om koffie te zetten en brood te smeren. 10 minuten later krijg ik koffie op bed. "Wakker worden!". Volgende keer misschien niet om 00:30 naar bed gaan, haha!

 

04:30 zie ik mijn collega op het werk. "Moin, gute morgen". We stappen in een oude DAF XF, 410 PK met 911K KM op de teller. Komt uit 2010. Het is een automaat (grrr!). Na enige uitleg over wat wat doet, gaan we onderweg.

 

Ongeveer twee handen speling op het stuur. Me collega rijdt met gevaar voor ons leven naar de plek waar we turf moeten laden. Uurtje verder zijn we daar. Even uitleg over de kipper... en laden maar. 10 minuten verder gaan we naar het los adres. Ook weer een uur rijden. Trailer netjes gelost. Nu is het mijn beurt!

 

Met zo veel speling op het stuur viel niet te rijden... We zijn heelhuids aangekomen om weer te laden en mijn collega vroeg of ik terug wilde rijden naar het los adres. Ik heb het vriendelijk afgewezen voor iedereens veiligheid. Mijn collega rijdt. Ondertussen afgesproken om vrachtwagen te wisselen. We rijden de rest van de dag met die van mijn collega. Zelfde DAF met 800K op de teller en 50PKjes meer. "Mijn" trainee DAFje wordt ondertussen gemaakt.

 

Vol plezier in een goede vrachtwagen rijdt ik weer naar het laad adres. Laden, en weer lossen. Me collega had een afspraak in het ziekenhuis en werd opgehaald. De laatste toer was voor mij alleen.

 

Bij het laad adres aangekomen, even 10 minuten bezig met de vrachtwagen op zijn plek te krijgen. Kraanmachinist vol begrip... dus alles goed. Weer even lossen, kipper schoonmaken en terug naar de zaak. 18:00... Gaaaaap, ben kapot!

 

Woensdag... Niks op aan te merken... Kreeg alleen op me donder van andere chauffeurs dat ik niet op de laad plek me afdekzeil moest vast maken. Zelfde gezeur bij de losplaats. Beetje sneller lossen ja!

 

Donderdag... wat een kl%^& dag! De los plaats was zo nat... ik kwam vast te zitten. Ik ben er uit getrokken door de kraan... toen achteruit op de plek zien te komen. Was me niet gelukt. Een andere chauffeur heeft me netjes geholpen... beetje uitgelegd en al.

 

Ik krijg naar zeggen later een MAN tot beschikking. Deze DAF is eigenlijk een vervang wagen als er één in de garage staat.

 

Ik ben over me werkgever goed te spreken. Duidelijk, aardig en begripvol... en (nog wel) geduldig. Jammer dat hij zoveel oude "rotzooi" heeft...

 

Vrijdag... Goede vrijdag! In Duitsland in ieder geval wel. Lekker vrij en dinsdag mag ik kippenpoep rijden... lekker!

IMG_20170412_171747.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei danny.dijk:

 

Woensdag... Niks op aan te merken... Kreeg alleen op me donder van andere chauffeurs dat ik niet op de laad plek me afdekzeil moest vast maken. Zelfde gezeur bij de losplaats. Beetje sneller lossen ja!

 

Donderdag... wat een kl%^& dag! De los plaats was zo nat... ik kwam vast te zitten. Ik ben er uit getrokken door de kraan... toen achteruit op de plek zien te komen. Was me niet gelukt. Een andere chauffeur heeft me netjes geholpen... beetje uitgelegd en al.

Tja, in dit soort werk moet je even nadenken waar je een ander niet in de weg staat, zeker met je "kwartiertje" maken terwijl je het kleedje trekt.....

 

Maar dat vast zitten moet je niet almte veel over in zitten. Een nieuwe collega (ruim half jaar) van mij heeft bijna 20 jaar bij Holtrop/vd Vlist gereden en door geheel Europa alles vervoerd wat buitenmaats was. Maar waardeert nog regelmatig een tip van iemand die (gelukkig) zelden buiten de landsgrenzen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei Teddybeer:

Tja, in dit soort werk moet je even nadenken waar je een ander niet in de weg staat, zeker met je "kwartiertje" maken terwijl je het kleedje trekt.....

 

Maar dat vast zitten moet je niet al te veel over in zitten.

 

Een nieuwe collega (ruim half jaar) van mij heeft bijna 20 jaar bij Holtrop/vd Vlist gereden en door geheel Europa alles vervoerd wat buitenmaats was. Maar waardeert nog regelmatig een tip van iemand die (gelukkig) zelden buiten de landsgrenzen komt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie bumper hé Rob? :D  Het stort me niet zo... Zit binnen en als ik buiten ben heb ik het te druk er op te letten.

 

Ben erg blij met alle advies die ik krijg. Iedereen heeft een ander perspectief op dingen en je kan altijd nog wat nieuws leren. Nieuw of 20 jaar in het vak. Zo heb ik geleerd dat ik liever in een schakelbak rij (rijschool) dan in een automaat. Maar ja, dat is niet een keuze die ik mag maken. Ben heel blij met me DAF voor de rest. Doet wat ie moet doen. Rijden en stoppen!

 

Als ik al me papieren binnen heb mag ik een ritje Leer -> Dresden doen. Kijk er naar uit! Duurt helaas (of juist goed... heb ik nog tijd te leren :p) nog een week of 4-5.

 

Ik was geen "kwartiertje" aan het maken... Alhoewel dat een goed idee is :ja: Wist gewoon niet beter. Na een boze blik en weet ik veel wat voor handgebaren allemaal snap ik het wel... Eerst even rond kijken en netjes ruimte over laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden